16 Reacties
6 maanden geleden
Poeh, wat een pittig dilemma. Dit blijft uiteraard jullie eigen keuze en ik kan daar geen advies over geven. Als je het houdt wordt het ongetwijfeld zwaar, maar gaan er ook heel mooie momenten komen. Tegelijkertijd geloof ik ook dat je je absoluut niet schuldig zou hoeven voelen als je ervoor kiest het niet te houden. Jullie zijn al een mooi gezin en als dat voldoende is voor jullie dan is dat ook een keuze. Heel veel sterkte ❤️
6 maanden geleden
Ik kan mij heel goed inleven in je situatie, maar luister vooral naar jezelf en doe dat waar jij/jullie je goed bij voelen. Ik heb ook onlangs de diagnose van een angststoornis ontvangen en ben nu zwanger van mijn eerste en snap hoe lastig dit het allemaal kan zijn. Ik woon zelf in Tilburg, mocht je willen connecten voel je vrij.
6 maanden geleden
Als ik in jouw schoenen stond had ik het weg laten halen. Ik zou het namelijk niet over mijn hart verkrijgen om een ongeboren baby een situatie te geven waarbij er geen financiën zijn om de baby te kunnen onderhouden en geen mentale support omdat ik eronder door zou gaan.
6 maanden geleden
Ik snap echt serieus niet als je zo'n controlfreak bent hoe het dan kan dat je opgepland zwanger raakt.... dan gebruik je toch anticonceptie... ik ben ook een controlfreak maar juist daarom zal het me nooit overkomen dat ik niet weloverwogen zwanger raak . sorry maar ik vind laten weghalen wel heel heftig en makkelijk. Nu is de enige optie nog schouders eronder en alles op alles zetten.
6 maanden geleden
Reactie op Mopsje
Ik snap echt serieus niet als je zo'n controlfreak bent hoe het dan kan dat ...
Ik ben zwanger geraakt terwijl we een condoom gebruikte én ik aan de pil zat. Uiteindelijk wel een miskraam geworden.
Maar om maar duidelijk te maken dat je reactie wat bot kan zijn, als je al helemaal de stand van zaken weet.
TS, ik zou je verder graag advies bieden. Maar uiteindelijk moeten jij en je man zelf de keuze maken..
Ik heb zelf al jaren (minstens 10 jaar) de diagnose angststoornis en weet hoe lastig dit is. En dat deze stoornis nu ook juist zijn kop op steekt en alle angsten nu nóg groter maakt.
Ik zou er veel over praten met je man, wellicht heb je nog iemand in de omgeving met wie je erover kan praten? Om duidelijk te krijgen wat je nou echt zelf wilt?
6 maanden geleden
Reactie op BabyboyL
Ik ben zwanger geraakt terwijl we een condoom gebruikte én ik aan de pil za ...
Sorry maar hoe dan? Verkeerd gebruik van de pil? En tegelijkertijd het condoom gescheurd? En tegelijkertijd was je net die 3 dagen vruchtbaar ? Ik denk dat de kans dat je de loterij wint nog vele malen groter is dan dat.
Jij vind dit bot klinken , maar ik vind het heel bot klinken dat er zo makkelijk over een kind weghalen gedacht word en dat is een tegenreactie hierop , die heb je ook
6 maanden geleden
Reactie op Mopsje
Sorry maar hoe dan? Verkeerd gebruik van de pil? En tegelijkertijd het con ...
Nou, hier dus het voorbeeld dat het wel kan gebeuren. En helaas nog nooit de loterij gewonnen😝
Geen uitleg aan je verschuldigd, maar pil altijd goed geslikt. +/ een dag voor de seks alleen last van diarree gehad. Condoom hebben we niet gemerkt dat ie was gescheurd maar is de enige mogelijkheid ja. En niet zo gek dat we in de meest vruchtbare tijd seks hadden, want dan hebben de meeste vrouwen de meeste zin he😂
Tegenreactie is ook goed. Ik ben ook zeker geen voorstander van snel een kindje weghalen. Maar er kan wel een normaal, open gesprek over zijn. Dat is wat TS ook wilde. Helaas is zij nu weg, met kans dat zij nu wel verder de grond is ingestampt. Vind ik gewoon sneu in zo'n situatie!
6 maanden geleden
Reactie op Mopsje
Naast dat ik denk dat iemand nooit ‘even makkelijk’ een kindje laat weghalen. In haar bericht geeft ze al aan dat schouders eronder nu al bijna niet meer gaat. Hoe gaat dat dan met een derde, denk jij? Gewoon even benieuwd naar jouw mening.
6 maanden geleden
Reactie op Mopsje
Ze heeft er immers ook niet veel aan als we haar gaan adviseren notabene om ...
Dat is niet aan jou te bepalen. Het gaat niet om jou. Dat kan ze zelf wel uitmaken. Het gaat om haar, ze vroeg hulp, geen veroordeling van jou.
Beetje begrip voor haar situatie is het minste wat je kon doen.
6 maanden geleden
Reactie op Mopsje
Adviseren om het kind weg te laten halen word wel geaccepteerd en dat is ge ...
Het gaat om de manier waarop je het zegt, dat was onvriendelijk. Natuurlijk respecteer ik dat je tegen abortus bent.
Maar laten we erover ophouden. We gaan het niet eens worden, en zo helemaal niet op een anoniem forum. TS is allang weg. Hopelijk heeft ze ergens iets gevonden of iemand waarmee of waarover ze kan praten, ik vind het echt naar voor haar, jammer dat dit haar heeft afgeschrikt terwijl ze het nu zo moeilijk heeft.
6 maanden geleden
Reactie op Mopsje
Adviseren om het kind weg te laten halen word wel geaccepteerd en dat is ge ...
Jij veroordeelt haar over het gebruik van anticonceptie en of ze wel of geen controlfreak is. Ik zeg alleen wat ik zou doen en wat ik zou voelen/denken. Dat is een verschil
6 maanden geleden
Hi allemaal ,
Ik zie dat topicstarter zichzelf ondertussen heeft verwijderd .
Toch wil ik jullie vragen om respectvol te blijven naar elkaar toe . Verschillende meningen dat mag ! Zolang dit met respect naar elkaar toe is , en met een vriendelijke toon .
Topicstarter zocht hier waarschijnlijk steun of advies .In deze situatie heeft niemand wat aan keiharde oordelen . De situatie voor topicstarter is al lastig genoeg . De discussie of je wel of niet voor abortus bent wil ik dan hier ook beëindigen .
Ik wens jullie allemaal een fijne avond .
Liefs,
Jaleesa| Moderator
6 maanden geleden
Reactie op Mopsje
Wij gebruiken ook anti conceptie en zijn ook daar doorheen zwanger geworden van de derde. Het kan hoor. Ik schrok er best van en was echt niet meteen blij. Wij gaan het houden, het zal wel weer pittig worden, maar we vinden onze weg wel weer. Van dit kindje gaan we net zo goed houden. Maar bij ons zijn de andere issues die to aangaf niet van toepassing.
Maar ook als iemand besluit dat het beter is om het niet te voldragen is dat ok. Kan een betere keus zijn voor het gezin. Tegenwoordig is die keus er. Dat is al moeilijk genoeg. Oordeel is niet nodig.