26 Reacties
6 maanden geleden
Deze mat je niet gebruiken als je zwanger bent! Je kan beter je huisarts vragen naar de fluticason neusspray, die is veilig in de zwangerschap.
6 maanden geleden
Je mag het indd 1x 7 dagen gebruiken in de zwangerschap… ik was flink ziek toen ik 10 weken zwanger was en ook mega benauwd (van het hoesten). Dat gecombineerd met verstopte neus gaf de huisartsenpost aan dat het op dat moment belangrijker was om de neusspray wel te gebruiken ivm dat ik echt te weinig lucht kreeg (en dat voor de baby natuurlijk ook echt niet goed is).. maar ik had direct de volgende afspraak bij de VK wel een verhoogde bloeddruk terwijl ik die daarvoor niet had. Ik heb het uiteindelijk alleen die 7 dagen gebruikt en nu mag ik het dus de rest van de zwangerschap niet meer werd duidelijk gezegd door de artsen in het ziekenhuis.
5 maanden geleden
Inmiddels ruim 17 weken zwanger en als sinds week 8 snotverkouden. Met name de nachten zijn ellendig en slaap ik zeer onrustig. Het Lareb raadt het af, maar geen duidelijke bewijzen. Iom verloskundige mag ik het “incidenteel” gebruiken. Dus als ik het snachts nodig hebt, vond ze dat oke. Maar voelt wel een beetje dubbel
5 maanden geleden
Reactie op Valerryyx
Dit klopt niet! Kan gewoon 7 dagen worden gebruikt. Hierna wel stoppen om v ...
Ja, iedereen mag deze gebruiken. Of je nou zwanger bent of niet, maar als je langdurige klachten hebt en je bent zwanger moet je dus gewoon bellen naar je huisarts voor een andere, bijvoorbeeld fluticason. En deze dus niet doorgebruiken, wat bijna iedereen altijd wel doet. Ik werk zelf bij een huisartsenpraktijk en wij adviseren alle zwangere eigenlijk de xylo niet te nemen, ook omdat de meeste zwangere toch langdurige klachten hebben en deze dan niet volstaat.
5 maanden geleden
Ik gebruikte dit ook, bij mij gaat het gepaard met hooikoorts me verstopte neus. Deze neusspray is niet goed voor de zuurstof die door de navelstreng zou komen, dit is wat ik gelezen en gehoord heb.. ik ben overgegaan op de allergie neusspray van Kruidvat..
5 maanden geleden
Reactie op naomley
Ik volg! Word helemaal gek van. Vooral snachts zit mn neus dicht. Mag je we ...
Ja die mag wel, zoveel als je wil. Die doet alleen niks…
5 maanden geleden
Ik ben heel voorzichtig en gebruik alleen zoutoplossing.
Onderzoek (Boston, 2023) heeft aangetoond dat het wel schadelijk kan zijn in de eerste drie maanden.
https://www.nu.nl/gezondheid/3534192/kans-afwijking-neusspray-tijdens-zwangerschap.html?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F