26 Reacties

6 maanden geleden

Mijn neus zit iedere avond dicht en alleen deze helpt ik heb nergens last van

6 maanden geleden

Ik zou het niet langer gebruiken dan de max. aanbevolen gebruiksduur. Het kan leiden tot vaatvernauwing in de placenta.

6 maanden geleden

Reactie op mj1997

Mijn neus zit iedere avond dicht en alleen deze helpt ik heb nergens last v ...
Als het alleen de avond is, is het de moeite waard om eens naar je huisarts te gaan! Dan kan er ook iets anders zijn, bijv een allergie.

6 maanden geleden

Reactie op Nootje90

Als het alleen de avond is, is het de moeite waard om eens naar je huisarts ...
Ik denk dat het een zwangerschapskwaaltje is sinds ik zwanger ben heb ik er last van heel vervelend

6 maanden geleden

Ik ben jaren verslaafd geweest aan deze neusspray😅en moest van mijn verloskundige direct stoppen met dit spul omdat het idd kan leiden tot vaatvernauwing van de placenta

6 maanden geleden

Ik ben al 2 maanden verkouden en longontsteking gehad. Soms kan ik heel even zonder, maar gebruik het nu dus ook al langer. Maar als ik niet kan ademen door mijn neus, dan functioneer ik niet…. Ik probeer het zo min mogelijk te gebruiken en vooral met slapen.

6 maanden geleden

Ik heb een aantal jaar geleden m’n neus gebroken en sindsdien als ik ga liggen gaat mijn neus dicht en kan ik echt alleen slapen als ik dit gebruik (met menthol zelfs). Ik zou niet weten wat ik zonder moet😮‍💨 of het goed is is een tweede natuurlijk.

6 maanden geleden

Zover ik weet wordt geadviseerd deze überhaupt niet te gebruiken tijdens de zwangerschap. Dus zou het toch even met huisarts of verloskundige bespreken...

6 maanden geleden

Mijn huisarts heeft het opgezocht en het mag 7 dagen gebruikt worden. Liefste niet vaker of langer achter elkaar.

6 maanden geleden

Gebruik dit idd al 15 jaar. Dik verslaafd. Vierde zwangerschap.

6 maanden geleden

Deze mat je niet gebruiken als je zwanger bent! Je kan beter je huisarts vragen naar de fluticason neusspray, die is veilig in de zwangerschap.

6 maanden geleden

Je mag het indd 1x 7 dagen gebruiken in de zwangerschap… ik was flink ziek toen ik 10 weken zwanger was en ook mega benauwd (van het hoesten). Dat gecombineerd met verstopte neus gaf de huisartsenpost aan dat het op dat moment belangrijker was om de neusspray wel te gebruiken ivm dat ik echt te weinig lucht kreeg (en dat voor de baby natuurlijk ook echt niet goed is).. maar ik had direct de volgende afspraak bij de VK wel een verhoogde bloeddruk terwijl ik die daarvoor niet had. Ik heb het uiteindelijk alleen die 7 dagen gebruikt en nu mag ik het dus de rest van de zwangerschap niet meer werd duidelijk gezegd door de artsen in het ziekenhuis.

5 maanden geleden

Inmiddels ruim 17 weken zwanger en als sinds week 8 snotverkouden. Met name de nachten zijn ellendig en slaap ik zeer onrustig. Het Lareb raadt het af, maar geen duidelijke bewijzen. Iom verloskundige mag ik het “incidenteel” gebruiken. Dus als ik het snachts nodig hebt, vond ze dat oke. Maar voelt wel een beetje dubbel

5 maanden geleden

Deze mat je niet gebruiken als je zwanger bent! Je kan beter je huisarts vr ...
Dit klopt niet! Kan gewoon 7 dagen worden gebruikt. Hierna wel stoppen om verslaving en klachten veroorzaakt door dunner worden slijmvlies te voorkomen

5 maanden geleden

Reactie op Valerryyx

Dit klopt niet! Kan gewoon 7 dagen worden gebruikt. Hierna wel stoppen om v ...
Ja, iedereen mag deze gebruiken. Of je nou zwanger bent of niet, maar als je langdurige klachten hebt en je bent zwanger moet je dus gewoon bellen naar je huisarts voor een andere, bijvoorbeeld fluticason. En deze dus niet doorgebruiken, wat bijna iedereen altijd wel doet. Ik werk zelf bij een huisartsenpraktijk en wij adviseren alle zwangere eigenlijk de xylo niet te nemen, ook omdat de meeste zwangere toch langdurige klachten hebben en deze dan niet volstaat.

5 maanden geleden

Ik gebruikte dit ook, bij mij gaat het gepaard met hooikoorts me verstopte neus. Deze neusspray is niet goed voor de zuurstof die door de navelstreng zou komen, dit is wat ik gelezen en gehoord heb.. ik ben overgegaan op de allergie neusspray van Kruidvat..

5 maanden geleden

Ik volg! Word helemaal gek van. Vooral snachts zit mn neus dicht. Mag je wel neusspray met zoutoplossing erin?

5 maanden geleden

Reactie op naomley

Ik volg! Word helemaal gek van. Vooral snachts zit mn neus dicht. Mag je we ...
Ja die mag wel, zoveel als je wil. Die doet alleen niks…

5 maanden geleden

Ik ben heel voorzichtig en gebruik alleen zoutoplossing. Onderzoek (Boston, 2023) heeft aangetoond dat het wel schadelijk kan zijn in de eerste drie maanden. https://www.nu.nl/gezondheid/3534192/kans-afwijking-neusspray-tijdens-zwangerschap.html?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

5 maanden geleden

Reactie op Happy mother

Ja die mag wel, zoveel als je wil. Die doet alleen niks…
Nee dat merk ik nu dus ook😫😫