13 Reacties
5 maanden geleden
Paracetamol mag je gewoon nemen! Ziek blijven is erger dan een paracetamol!
5 maanden geleden
Ik moet bijna mijn hele zwangerschap elke dag 2 aspirine slikken van het ziekenhuis om zo mijn bloeddruk laag te proberen houden. Aspirine zou je dan dus wel kunnen nemen ga ik dan vanuit🤣
5 maanden geleden
Zie de app MediMama. Dit wordt geadviseerd door mijn verloskundige
5 maanden geleden
Reactie op ClaudiaMC
Bel je verloskundige, ik zou niet zomaar aspirine of paracetamol nemen. Als ...
Pcm mag je gewoon nemen. Zeker als je zo ziek bent als ts omschrijft. Pcm mag met zwangerschap, het niet nodig om perse eerste met verloskundige te bespreken. Dat kan wel maar is geen voorwaarde. Ze neemt toch niet zomaar pcm?
@ts als je zegt geen pcm, zou het je aanraden met oorpijn, heftig is dat. Alternatief keelpijn en oorpijn heeft soms met je buisjes van Eustachius te maken, een neusspray kan helpen (zoutoplossing is ook).
5 maanden geleden
Ik heb op dit moment precies hetzelfde….
Nog niet voor gekozen om pcm te nemen, terwijl het wel gewoon mag.
Ook ik slik asperine op verzoek van de gyn, maar dit helpt er niets bij hoor.
5 maanden geleden
Ik heb op dit moment precies hetzelfde….
Nog niet voor gekozen om pcm te ne ...
Asperine slik ik trouwens niet hiervoor maar om zwangerschapsvergiftiging tegen te gaan
5 maanden geleden
Reactie op Maris Baby 1
Ik moet bijna mijn hele zwangerschap elke dag 2 aspirine slikken van het z ...
Hier wil ik even een aanvulling op geven voor mensen die dit niet slikken, de dosis Ascal die je krijgt is een kinderdosis en geen volwassendosis, volgens mij tussen de 80mg en 150mg. En dus niet de dosis die je zou nemen bij klachten zoals die van TS.
5 maanden geleden
Reactie op Rensketje
Hier wil ik even een aanvulling op geven voor mensen die dit niet slikken, ...
Oh goeie! Ik heb ze via de apotheek en verder niet op gelet moet er 2 van 80 dus dat is 160. Maar bedoelde meer in de zin van als ik dat 25 weken iedere dag moet slakken zou je het nu wel tegen de pijn mogen nemen toch? Maar ik denk dat ik een beetje de vraag van TS voorbij ging want als het goed is wil je dus niets in nemen maar alternatieve dingen?
5 maanden geleden
Reactie op ZimZoom
Pcm mag je gewoon nemen. Zeker als je zo ziek bent als ts omschrijft. Pcm m ...
Enige wat ik zeg is neem het niet zomaar, neem contact op met je vk. Mijn vk heeft ervoor gewaarschuwd namelijk en dat doet ze niet zomaar. Maar doe vooral waar je je goed bij voelt.