40 Reacties
8 maanden geleden
Allereerst: Gefeliciteerd! Deze tijd blijft ontzettend spannend, ik heb ook eerst een miskraam gehad met 6 weken en was 2 maanden later weer zwanger en inmiddels bevallen van een dochtertje dus houd moed maar het blijft spannend. Ik had bij de miskraam heel veel symptomen opgezette borsten humeurig huilbuien ik wist al voor m’n NOD dat ik zwanger was en bij de zwangerschap van mijn dochter juist nergens last van, ik kon daarom ook niet geloven dat ik zwanger was want ik had toch geen symptomen. (Hele zwangerschap geen klachten gehad overigens) dus symptomen zeggen helemaal niks! Probeer aan het idee te wennen, logisch dat het spannend is. Zet mn op!
8 maanden geleden
Ik heb in december een miskraam gehad met 9 weken. Ik weet sinds woensdag dat ik weer zwanger ben dus nu ongeveer 5 weken.
Ik herken de spanning. Elk toiletbezoek toch even snel kijken. Maar toch zet ik die spanning "uit" en geniet ik van het feit dat ik weer zwanger ben. Ik snuffel soms al in babykleertjes of loop even dromerig de babykamer in. Geen stress is beter, plus ik kan er toch niets aan veranderen. En tuurlijk heb ik het af en toe ook wel eens moeilijk. Maar positieviteit voert de boventoon.
Gefeliciteerd met je zwangerschap en probeer te genieten! Deze tijd komt nooit meer terug ♥️
8 maanden geleden
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik heb 2 miskramen gehad (6 weken & 11 weken) ook voor mij gister een positieve test 4 weken + 6 dagen. Ook ik heb inderdaad van die menstruatieachtige krampen. Indd niet de hele dag maar soms zijn ze wel echt heftig.. elke keer er toch weer bang voor zijn dat je bloedt als je naar de wc gaat.
Maar ik probeer dit “uit” te zetten en zo positief mogelijk te denken, ik lees veel positieve verhalen van dames met de zelfde klachten.
Dus probeer positief te blijven & ik hoop dat het ook voor jou tot een mooi einde mag komen! 🤍
8 maanden geleden
Hi! Heel herkenbaar, eind december een miskraam gehad en nu 6+1 zwanger. Weinig symptomen in vergelijking met toen maar wel een knaller van een test. Doet me goed om te lezen dat dit bij meer meiden zo is, het blijft spannend maar ik probeer er ook echt op te vertrouwen dit keer.
8 maanden geleden
Ik ook precies hetzelfde. Eind december een miskraam gehad en nu weer ruim 5 weken zwanger. Iets zegt mij dat het nu wel goed komt, heb een goed gevoel. Toch is de angst er zeker ook nog bij elk toiletbezoek. Ik heb een vroege echo aangevraagd en mag volgende week met 6+6 al langs komen om even te checken of het allemaal goed is. Dit geeft wel wat rust.
8 maanden geleden
Precies 3 jaar geleden was ik zwanger en werd dat een miskraam op 6 weken.. we wisten t pas bij de echo op 9 weken. Nu zijn we weer zwanger met bijna exact dezelfde uitgerekende datum en de eerste beste mogelijkheid voor een echo is op 8 weken (we zitten bij het ziekenhuis ivm fertiliteitstraject). Heb vandaag een bericht gestuurd naar de verloskundige om de hoek in de hoop dat we daar eerder terecht konden.. ik vind het wachten nu echt heel moeilijk...
8 maanden geleden
Gefeliciteerd!
Heel normaal, de krampjes. Dat is je baarmoeder die haar werk doet.
Zwanger zijn na een miskraam, is enorm spannend, onzeker en eng! Zelf heb ik er 6 gehad dus ik begrijp je volkomen.
Probeer afleiding te zoeken, ga leuke dingen doen en zeg tegen je lichaam dat het goedkomt. Dat is enorm moeilijk!
Wanneer is je eerste echo?
8 maanden geleden
Wat "fijn" om te lezen dat er helaas meerdere met ons zijn die zich zo onzeker en angstig voelen.
Ik heb vorig jaar 2 miskramen gehad. Eentje rond de 5 weken en de ander rond de 7 weken. De laatste was enorm heftig en heeft er behoorlijk ingehakt.
Nu ben ik 6 weken zwanger en loop ik ook nog eens precies gelijk met de 1e zwangerschap die helaas tot een miskraam kwam.
Zo zo zo veel spanningen nu. Maar er voor gekozen om rond de 8 weken een echo te doen zodat we dan geen twijfels meer kunnen hebben over of het goed is of niet. Maar bij elke w.c. beurt de check en angst voor bloed.
Bij elke kramp, of juist even niks/minder klachten ook de angst dat...
8 maanden geleden
Ik ben nu zwanger na een miskraam in december (nu ongv 5 weken 5 dagen) heb 27 maart echo. Vind het ook vreselijk spannend en ben vaak emotioneel door de spanning. Voel me weer heel anders zwanger dan vorige keer. Net wat hele lichte bruine afscheiding heb meteen stress maar hoeft ook niets te betekenen…
8 maanden geleden
Ik begrijp de onrust helaas.
Vorig jaar oktober met 14+3 een ma gehad. Nu opnieuw zwanger ongeveer 4+6. De onrust zal voorlopig blijven maar probeer positief te blijven dat het nu wel goed gaat. Heb al gezonde 2 kinderen mogen krijgen en dat geeft ook veel hoop
7 maanden geleden
Heel herkenbaar! Ik heb 1 gezonde dochter en daarna 2 miskramen gehad die er behoorlijk inhalen. Sinds deze week erachter gekomen dat ik zwanger ben maar ik maak me al zorgen om de testen die niet snel genoeg naar mijn zin oplopen. Aan de andere kant probeer ik tegen mezelf te zeggen dat dit bij de vorige zwangerschappen ook al was.. wat een lastige periode hè 😢 ik wens jullie allemaal veel sterkte toe
7 maanden geleden
Herkenbaar! Wij hebben begin dit jaar een miskraam gehad. Toen had ik een constante angst om het te verliezen en duwde ik mn onzekerheid weg. Achteraf, wist mijn lichaam, denk ik, allang wat eraan zat te komen. Nu heb ik ook onzekerheid maar op een totaal andere manier en die ik kan vergelijken met de zwangerschap van mijn zoon. De buikkrampen die ik ervaarde toen, waren echt menstruatie krampen en nu merk ik dat het mn darmen zijn.
Een echte tip.. om de weken door te komen.. die ben ik ook nog aan het zoeken. Zo hebben wij wel gewacht met de verloskundige te bellen, tot dat we ruim over de vorige termijn gingen.
7 maanden geleden
Ik heb een MA gehad bij 9+4 en nu alweer 6+1. Ben ontzettend angstig maar wat voor mij wel helpt is hoe erg het ook is om mee te maken, in mijn omgeving hebben haast alle vrouwen die ik ken de eerste zwangerschap een miskraam gehad (zijn er vast ook waarbij het een 2de of 3e keer gebeurd ipv de eerste). Alsof je lichaam nog niet helemaal weet wat het ermee moet doen. Weet niet voor jou of het de eerste keer was, maar misschien helpt deze gedachten dan. Mn verloskundige zei dit ook 🥰 ik heb deze keer ook veel meer klachten dan met mn miskraam, toen voelde ik me totaal niet zwanger en nu wel dus probeer me daar ook aan vast te houden. Enorm veel krampen en steken nu en misselijk.
7 maanden geleden
Reactie op Cieltje Baby 4
Ik begrijp de onrust helaas.
Vorig jaar oktober met 14+3 een ma gehad. Nu o ...
Dit herken ik wel. Vorig jaar met 9 weken een MA gehad, nu bijna 6 weken zwanger en ik ik kijk heel vaak naar mijn dochter terwijl ik dan denk: kijk, mijn lichaam kan het 💪🏼 het is al eerder gelukt en het gaat nu weer lukken! Ik heb ook weinig klachten, maar had ik de vorige twee keer ook niet. Het blijft spannend…
7 maanden geleden
Dag Juul, ik had precies hetzelfde. Ook een miskraam bij 6 weken en nu weer zwanger, maar het voelt anders als toen. Momenteel ben ik 5 weken. Nu heb ik meer krampen. Ik merk dat ik er wel onzeker van wordt en bij ieder wc bezoekje blij ben dat ik geen bloed zie als ik krampen heb die soms soortgelijk zijn aan menstruatie krampen. Ik ga maandag de verloskundige bellen voor een eerste echo. Het is afwachten en vertrouwen hebben.