19 Reacties
7 maanden geleden
Lieverd elk bevalling is anders. Ken heel veel vrouwen die na een keizersnede toch vaginaal zijn gaan bevallen. Vertrouw op je lichaam.
7 maanden geleden
Hoihoi. Ik heb zelf ook een spoedkeizersnede gehad bij mijn 1e kindje. Ik ben nu zwanger van de 2e en sta straks ook voor de keuze. Vaginaal bevallen of een geplande keizersnede.
Vaak word je tegen de 28/30 weken bij het ziekenhuis ingepland voor een soort intake. Dan zul je een soort percentage krijgen; hoeveel kans heb je op een vaginale bevalling.
Ik ga aan de hand hiervan mijn keuze maken, mijn 1e bevalling was anders dan die van jou. Ik denk dat jij meer "procent" kans krijgt.
Leg vooral ook je verhaal en twijfels bij de artsen neer tijdens dat gesprek, zij kunnen je vertellen wat goeie verwachtingen zijn voor jouw situatie.
Liefs Nathalie 😘
7 maanden geleden
Hi! Ik heb bij ons zoontje ook een spoedkeizersnede gehad omdat hij tijdens de persfase het niet meer zo naar zijn zin had. Ook voelde ik geen persweeën door de ruggenprik. Aangezien de ontsluiting wel snel ging (binnen 5uur) wil ik het denk ik wel proberen mocht het kunnen om vaginaal te bevallen. Het herstellen vd spoedkeizersnede is me erg tegengevallen, maargoed misschien is dat ook weer anders als je een geplande keizersnede hebt. Ik wacht het in ieder geval af hoe deze zwangerschap gaat en wat er geadviseerd wordt!
7 maanden geleden
Reactie op xxkrullenbollxx89
Lieverd elk bevalling is anders. Ken heel veel vrouwen die na een keizersne ...
Dankjewel! Ben dat vertrouwen wel een beetje kwijtgeraakt bij de eerste bevalling haha. Ik had een cursus hypnobirthing gedaan en veel vertrouwen. Nou ik had helemaal niks aan de cursus haha! 😂
7 maanden geleden
Aaawh lieverd. Ik heb na de spoed keizersnee meteen een gesprek gehad met een psycholoog die een soort emdr therapie deed om positief terug te kijken naar je bevalling. Dit heeft echt geholpen, waardoor ik nu vertrouwen heb in mijn lichaam. Ik ben nu ook zwanger 10 weken en ga het toch proberen.
7 maanden geleden
Ik heb bij de eerste bevalling een spoedkeizersnede gehad, omdat de baby geen zuurstof kreeg, bekken te klein waren en met vacuum pomp niet werkte en verdoving sloeg niet aan dus moest onder volledige narcose. 4 uur later staat een baby naast je en moet je door. Had ik wel een trauma en mentaal last van achteraf. Nu heb ik ook keuze voor keizersnede of vaginale. Alleen ben bang dat als ik straks een ruggenprik wil en door me smalle bekjes de baby niet komt. Weer onder volledige narcose moet en ik wil graag de eerste ontmoeting meemaken en huid op huid meteen.
7 maanden geleden
Reactie op anom
Ik heb bij de eerste bevalling een spoedkeizersnede gehad, omdat de baby ge ...
Wat naar zeg!! Ik was wel 'bij' bij de keizersnede, maar ze is alleen 30 seconden op mij gelegd met het operatie zeil ertussen en daarna moest ik nog anderhalf uur wachten tot ik bij haar kon zijn. Vreselijk vond ik dat!
7 maanden geleden
Hier ook een twijfelaar….
Ben benieuwd wat het ziekenhuis gaat vertellen later in de zwangerschap.
Ik heb ook een spoed keizersnede gehad, ontsluiting bleef hangen op 4 cm, daarna een rollercoaster van weeënopwekkers, hartslag zoontje omlaag, weeënremmers, hartslag weer normaal, maar ontsluiting bleef hangen, dus dan toch weeenopwekkers 😵💫 Tot ze uiteindelijk zeiden dat een keizersnede nodig was.
Niemand wist waar dit aan lag, er wordt dan maar gewezen naar mijn zoontje, maar vind het toch spannend. Zou het toch aan mijn lijf gelegen hebben?
7 maanden geleden
Hey! Ik snap de twijfel heel goed! Ik twijfel ook heel erg. Eerste keer vaginaal bevallen en ging zo makkelijk.. Geen scheurtje, niks! Dus tweede keer ging ik er helemaal vanuit dat het weer zo zou gaan.. Mooi niet! Mijn zoontje draaide zich tijdens de bevalling tot sterrenkijkertje en kwam met geen mogelijkheid door mijn bekken.. Alles wat mis kon gaan ging mis, heel erg veel pijn gehad. Uiteindelijk geëindigd in een spoedkeizersnede onder algehele narcose. Echt traumatisch geweest. Dat wil ik echt nooit meer! Maar door m’n eerste bevalling twijfel ik zo!
Dus niet echt een advies.. Naar je hebt nog even! Misschien heb je tegen het einde van de zwangerschap wel een sterk gevoel voor het een of het ander. Doe wat voor jou het beste voelt. De artsen kunnen je vast goed informeren/ adviseren.
7 maanden geleden
Ik heb een zoon van 2.5 bij wie ik met 41 weken ook een spoed keizersnee kreeg. Ben nu 8 weken en hebt ik mijn hoofd al dat ik een geplande keizersnee wil. Mijn zoon heeft in het water gepoept en kreeg meconium aspiratie syndroom waardoor hij naar de NICU moest. Daar werd hij kunstmatig in de coma gezet en ik was helemaal kapot al die dagen. Ik will dat allemaal voorkomen en daarom wil ik voor een geplande keizersnee gaan deze keer.
6 maanden geleden
Reactie op Smos
Hier ook een twijfelaar….
Ben benieuwd wat het ziekenhuis gaat vertellen l ...
Ik heb precíes hetzelfde gehad met mijn zoontje. Wat een gedoe hè! Ik besluit ook pas eind van de zwangerschap, hangt er wat mij betreft vanaf hoe het eea zich ontwikkelt.
6 maanden geleden
Hier ook een spoedkeizersnede bij de eerste gehad, hij zat helaas klem bij voor het geboortekanaal met 10cm ontsluiting. Zit ook veel in twijfel maar gelukkig een fijne verloskundige die aangeeft nog genoeg tijd te hebben en eerst even afwachten wat het ziekenhuis aangeeft. Rond week 34 dacht ik een gesprek in het ziekenhuis. Laat het een beetje op me afkomen, er kan nog zoveel gebeuren tijdens de zwangerschap waardoor het misschien toch anders loopt. Succes!
6 maanden geleden
Reactie op Shannonvw94
Hier ook een spoedkeizersnede bij de eerste gehad, hij zat helaas klem bij ...
Had jij ook dat je baarmoeder een beetje was gescheurd doordat hij al wel deels was ingedaald? Ik hoorde de chirurgen daarover praten toen ze mij weer dicht maakten, dat het in de hoeken wat gescheurd was. Brrrr
6 maanden geleden
Ik heb 2 keizersnedes gehad (2x wel met weeën begonnen maar onvoldoende ontsluiting) en ik wil heel graag vaginaal bevallen. Ik heb namelijk het idee dat als ik wat andere keuzes had gemaakt bij bevalling nr 2, dat het misschien wel vaginaal had gelukt. Ik was namelijk al op 7cm maar toen ik uit bad moest (ze wilden ontsluiting checken) heb ik om een ruggenprik geroepen. Daar heb ik spijt van, want na een paar weeën op bed ging het wel weer. Maar toen heb ik de ruggenprik niet af durven zeggen (was s nachts dus ze moesten wakker gemaakt worden voor mij) en toen kon ik dus alleen nog maar op m'n rug liggen en is de ontsluiting niet meer gevorderd.
Ik heb het met mijn verloskundige besproken en zij staat erachter. Ik ga hiervoor de cursus bevallen na een keizersnede van Vivian Vietjes (ofzoiets) volgen. Mijn verloskundige was erg positief over die cursus.
6 maanden geleden
Ik heb ook een spoedkeizersnede gehad. Ik had nog geen weeën en kleine man had al zuurstoftekort. (Daarvoor ook op de nicu gelegen) Ook is hij grens dysmatuur geboren.
Bij dit kindje ga ik voor een geplande keizersnede, dit geeft mij en meer rust in mijn hoofd en dit kindje willen ze eerder laten komen. Met inleiden heb je natuurlijk meer kans op complicaties, daar zit ik niet op te wachten op weer een rollercoaster.
Ik denk dat je tegen die tijd echt je eigen gevoel moet volgen met of je weer een keizersnede wilt of niet.
Ook geef je aan bang te zijn om te moeten hoesten in het griepseizoen straks. Mijn zoon is van mei en ik ben stront verkouden geweest vlak na de bevalling, is zeker geen pretje maar kan dus ieder seizoen gebeuren.
6 maanden geleden
Reactie op Catladyy
Had jij ook dat je baarmoeder een beetje was gescheurd doordat hij al wel d ...
Klopt inderdaad! Het hechten duurde een stuk langer dan “normaal”. Er moesten inderdaad meerdere of grotere snedes gemaakt worden…