18 Reacties

6 maanden geleden

Wij hadden een partnerles tijdens mijn zwangerschapsyoga welke wij heel waardevol vonden.. misschien heb je dat in jouw buurt ook wel?

6 maanden geleden

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap een hypnobirthing cursus gedaan samen met mijn partner. Van mijn vriend hoefde het in eerste instantie niet perse maar hij ging mee voor mij, en uiteindelijk vond hij het super leuk en interessant haha! Ik heb er veel aan gehad, voor de komende bevalling ga ik de oefeningen die we destijds gekregen hebben etc. Weer doornemen.

6 maanden geleden

Wij hebben een (mannen proof) cursus gedaan bij fijn zwanger. Niet zoetsappig en gepuf, maar fijne tips en tricks. Gaan voor de 2e denk ik gewoon nog een keer.

6 maanden geleden

Wij hebben bij de vorige zwangerschap een cursus Samen Bevallen gedaan. Echt gericht op ons allebei en praktisch ingestoken. Vonden wij beiden erg nuttig!

6 maanden geleden

Ik heb er bij de vorige zwangerschap een uitgezocht waarvan ik dacht: daar kan mijn man geen nee tegen zeggen😂 Dat is uiteindelijk de weekend cursus van Samen Bevallen geworden in Twente. We vonden het erg nuttig en daarnaast was het ook een lekker weekend samen weg.

6 maanden geleden

Reactie op Annemarie_28

Wij hebben bij de vorige zwangerschap een cursus Samen Bevallen gedaan. Ech ...
De volledige of de verkorte?

6 maanden geleden

Reactie op Rosa1990

Ik heb er bij de vorige zwangerschap een uitgezocht waarvan ik dacht: daar ...
Ook een goed idee!

6 maanden geleden

Ik wil de online zwangerschapscursus Bevallen als een Baas doen van Nira van Dijk, ik volg haar al jaren op insta en zij heeft een super uitgebreide cursus :)

6 maanden geleden

Medisien heeft een cursus over een bevalplan maken. Heel stapsgewijs waardoor die mij ook erg aanspreekt. En omdat haar achtergrond ook nu nog in de verloskunde ligt geeft mij dat wel vertrouwen dat je er ook wat aan hebt zegmaar

6 maanden geleden

Wij hebben een cursus bij drs mama in Amsterdam gevolgd. De cursus is heel praktisch: wat kan er allemaal gebeuren en welke opties heb je. Ze zijn allebei arts en ik denk mede daardoor nuchter. Geen ademhalingsoefeningen als je daar naar op zoek bent. Mij heeft het heel erg geholpen en een gevoel van controle gegeven tijdens de bevalling.

6 maanden geleden

Ik heb zwangerfit, zwangerschapsyoga en haptonomische zwangerschapsbegeleiding gedaan vorige (was coronaire, dus had niks te doen, haha). Zou de yoga het meest aanraden, mits dit in cursusvorm gegeven wordt. Dat hield in mijn geval in dat het niet echt een yoga les was, maar meer een zwangerschapscursus (incl. Partnerles), waarbij je aan het einde steeds wat yoga oefeningen deed die je ook thuis kon doen. Er werd veel gefocust op de ademhaling, wat mij bij de bevalling echt geholpen heeft.

6 maanden geleden

Reactie op A-Li

De volledige of de verkorte?
Vanwege corona een privé cursus van 3 avonden.

6 maanden geleden

Ik had een zwangerschapscursus gezien bij dubbelzen, op insta en de website. Ik had ook wel vanuit een kennis een positieve ervaring gehoord. Maar nu twijfel ik.. het is toch 224 euro. Heeft iemand deze cursus gevolgd? Ben benieuwd naar meer ervaringen.

6 maanden geleden

Reactie op Babytjenovember

Ik had een zwangerschapscursus gezien bij dubbelzen, op insta en de website ...
Mijn ervaring hiermee is niet positief. Nu ik terugkijk op de bevalling heb ik niet het gevoel dat het me goed geholpen/voorbereid heeft. Ik ga dit keer echter voor een fysieke cursus ipv een online cursus.

6 maanden geleden

Reactie op Babytjenovember

Ik had een zwangerschapscursus gezien bij dubbelzen, op insta en de website ...
Soms krijg je vanuit je zorgverzekering zwangerschapscursussen vergoed, daar zou je ook nog even naar kunnen kijken 😊

6 maanden geleden

Reactie op renoat

Ik wil de online zwangerschapscursus Bevallen als een Baas doen van Nira va ...
Die lijkt mij ook interessant, maar twijfel erg omdat een fysieke cursus en waar mijn partner meer in betrokken word ook fijn lijkt

6 maanden geleden

Reactie op renoat

Soms krijg je vanuit je zorgverzekering zwangerschapscursussen vergoed, daa ...
Ik ben niet aanvullend verzekerd dus volgens mij niet

6 maanden geleden

Mijn ervaring hiermee is niet positief. Nu ik terugkijk op de bevalling heb ...
Bedankt voor je reactie. En had jij die ik bedoelde?