43 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op emiero
Ik hoop ook tips te krijgen! Wil echt van de nachtvoeding af!
8.00-9.00 b ...
Dit klinkt als gek advies, maar komt van een slaapdeskundige😉 slapen doet slapen. Kindjes op deze leeftijd is tussen 18:00 en 19:00 een goed tijdstip om te gaan slapen. Mss slaapt tie te laat.
En qua eten, waarom om 15:00 al avond eten? Dat is toch veeeeel te vroeg? Lekker om 17:15/17:30 mee laten eten. En zou om 15:00 juist een tussendoortje doen. Wij hebben nu alleen strijd om de groente haha meneer vind het vleesje of visje veel lekkerder. Maar slaapt heerlijk de nacht door. Krijgt nu nog 180 fles voor het naar bed gaan. Maar gaan vanaf overmorgen over op gewone melk. 150 in de ochtend en 150 in de avond.
4 jaar geleden
Reactie op Tijntje
Dit klinkt als gek advies, maar komt van een slaapdeskundige😉 slapen doet ...
Dank voor de tip. Ik heb inderdaad geprobeerd om haar rond 19.00 naar bed te brengen, maar dan wordt ze altijd al om 6.00 wakker soms om 5.00! Maar is inmiddels alweer een tijd terug dat we het geprobeerd hebben. Tijd om nog eens te proberen.
Avondeten smiddags is beter voor vertering en op opvang krijgt ze het ook in de middag. Daarom hiervoor gekozen, maar slapen ze beter als ze het savonds krijgen?
4 jaar geleden
07.00 150ml melk (nr 3 gemengd met halfvol) met pap
09.15 1-1.5 stuk fruit of heel potje en water
10.00 tot 11.00 slapen
12.15 125ml melk (gemengd) en 2 boterhammen
13.45 tot 15.15 slapen
15.30 tussendoortje: koekje, knijpfruit etc en water
17.30 met de pot mee 200-250gram en daarna 100-150ml Griekse yoghurt
18.45 150ml melk (gemengd)
Overdag tussendoor altijd water beschikbaar. We zijn nog aan het overstappen van groeimelk naar halfvolle melk nu.
4 jaar geleden
Reactie op emiero
Dank voor de tip. Ik heb inderdaad geprobeerd om haar rond 19.00 naar bed t ...
Dat snap ik, maar dan zou ik tussen de middag warm eten en de avond lunchen. Dus echt 2 boterhammen.
Die kleine van ons wordt ook s nachts wakker en wil een fles als hij bijvoorbeeld weinig avondeten heeft gehad. Is een lange ruk voor ze zonder eten. Zeker omdat je overdag wel zoveel eetmomenten hebt.
4 jaar geleden
Reactie op emiero
Dank voor de tip. Ik heb inderdaad geprobeerd om haar rond 19.00 naar bed t ...
En de kleine niet voor bv. 07:00 uit bed halen, als ze eerder wakker zijn. Natuurlijk wel troosten, maar dan weer weg gaan. Zijn wij weekje of 2 mee bezig geweest haha dus vroege ochtenden met weinig slaap maar nu blijft het toch echt tot 07:00 stil🙂
4 jaar geleden
07:30 150 ml fles + boterham
9:30 fruithap
10:00 slapen (1,5 a 2 uur)
12:30 2 boterhammen
15:00 slapen (uurtje)
16:00 snack : rijstwafel, cracotte, soepstengel oid
17:30 warm eten (eet met de pot mee of een potje olvarit) + toetje (danoontje of yoghurt)
19:00 Papfles 180 ml
Naar bed
Slapen tot 7:00/7:30
10-10 word hij 1 jaar :)
4 jaar geleden
Reactie op Annie Boo
Heb je ook geprobeerd water te geven snachts? Tegenwoordig zet ik een fles ...
Ja ook geprobeerd.. ze ging spelen met het water... gorgelen enz😅...bed nat. Maar heb inderdaad ook gevoel dat het geen honger is, ze weigert bijv soms fles en wil dan perse bv... ze zoekt dan blijkbaar gewoon dat contact.
4 jaar geleden
Reactie op emiero
8.00-9.00 b ...
Ik heb ook echt met de tijden van mijn dochter gespeeld, omdat ze niet lang sliep. Gelukkig zit daar nu wat meer ritme in. Eerder liet ik haar slapen om half 10 ze was niet moe had geen slaap maar viel uiteindelijk toch in slaap en werd vroeg wakker. Daarna liet ik haar opeens om 11:30 slapen ze was bekaf en binnen paar min sliep ze. Dat was ook niet de bedoeling. Nu slaapt ze rond half 11 tot max 13:30.
Misschien moet je de tijd van 11 uitrekken naar 11:30 of zelfs 12 kijken wat ze dan doet?
4 jaar geleden
Onze Pepijn:
2 boterhammen of brintapap als ontbijt
Fruit tussendoor (hele banaan/2 kiwi’s qua volume)
Drinkbeker met water / diksap
2 boterhammen of brintapap als lunch (afhankelijk van wat hij als ontbijt heeft gehad)
Drinkbeker met half volle melk of water/diksap, maar net waar hij zin in heeft
Rijstwafel of koekje tussendoor (als hij “vraagt”)
S’avonds met de pot mee zover je dat kan noemen. Voor Pepijn koken we nog zonder zout of kruiden. Een goede soepkom vol met een bakje yoghurt gaat er goed in!
Voor slapen gaan nog 100-180cc half volle melk uit drinkbeker
Een enkele keer wordt Pepijn wakker maar volgens mij vanwege dromen want hij gaat eigenlijk altijd weer slapen zonder eten. Hij is alleen soms zo overstuur dat hij bij ons wilt slapen.
4 jaar geleden
Reactie op emiero
8.00-9.00 b ...
Misschien kun je proberen wakkertijden in de gaten te houden. Even googelen op ‘tabel wakkertijden’ dan heb je ook wat uitleg, zo ben ik van de hazenslaapjes af gekomen en deels zo ook van de nachtvoeding af gekomen denk ik.
Ik heb ook goede ervaringen met eten voor ipv na het slapen
En ik zag ‘m al voorbij komen bij een andere reactie: slapen doet slapen. Sinds ik mijn dochter vroeger naar bed doe, gaat het ook beter
Ik hoop dat je er iets aan hebt
4 jaar geleden
Onze zoon (23-10)
7.00u; wakker + 180 ml melk
8.00u; 1-2 snee brood (pindakaas/stroop) + water/thee
9.00u; naar bed
10.00u; wakker + fruit (1 stuk) + water/thee
12.00u; 1,5-2 snee brood (pindakaas/stroop) + water/thee
13.00u; naar bed
15.00u; wakker + joghurt + water/thee
16.30u; warm eten + water/thee
18.30u; 150 ml melk
(Melk aan het afbouwen dmv mengen met koemelk, want alleen koemelk accepteert hij nog niet)
Gedurende dag drinkt hij heel veel water/thee (uit een gewone drinkbeker, al vanaf 6 maanden mee gestart)
Verder merk ik dat, wanneer ik consequent de tijden aanhoudt, de dag het meest soepel verloopt. In de ochtend een slaapje van maximaal één uur (anders is zijn middagslaapje niks) en in de avond om 19.00u in bed. Hij slaapt dan, zonder wakker worden, tot 6.30u/7.00u ☺️