8 Reacties
4 jaar geleden
Onze dochter wilde ook niet slapen in het begin. Ze had last van koemelkallergie. Is totaal niet te vergelijken maar wij gebruiken witte ruis. Ze slaapt zo. Toen ze net was geboren sliep ze alleen als we der lieten huilen maar soms was ze zo overstuur dat het alsnog niet lukte. Toen via you tube witte ruis op kamertje aangezet en sterren op het plafond. Uiteindelijk werkte dit hele goed
4 jaar geleden
Hey,
Onze meid is van 3-10-2019 en herken je verhaal heel erg.
Heel actief en boos als ze na bedje moet, vind alles te interessant.
Ben niet van de boeken maar tot eindelijk gestart met het boek:
Slaap!
Hoe je baby van 0-12 doorslaapt.
Ik heb hier veel uitgehaald, veel bruikbare tips en herkenning. Heb het boek niet eens uitgelezen kon gaande weg ermee aan de slag en onze meis slaapt nu zoveel beter!
Misschien kun je er iets mee, succes!
4 jaar geleden
Ik heb mijn zoontje echt in een voeding en slaap schema begeleid.
-tussen 7 a 8 pap fles.
-spelen,knuffelen.
-half 10 fruit+water
-10 uur naar bed tot 11 a 11:30
-12 fles
-spelen,knuffelen
-13 brood+water
-spelen,knuffelen.
-15 uur naar bed tot 16:30 @ 17:00
-17 uur warm eten.
-spelen knuffelen
-20 uur fles
-daarna naar bed.
In bed slaapt hij met withnoise geluid (regen) en heeft een sterrenprojechter.
En slaapt met zijn lievelings knuffel.
Misschien heb je er iets aan 🙂
4 jaar geleden
Onze oudste was ook zo. Bleek achteraf koemelkallergie en reflux te hebben. Onze jongste heeft het ook maar zij wordt er voor behandeld en is een heerlijke baby. Wat een verschil. Wat een rust, terwijl het een heel ondernemende baby is. Dit voelt voor mij zo anders.
Mijn oudste is trouwens een heel zacht en lief meisje geworden, ik maakte me vroeger wel eens druk of het zo zou blijven. Ik vond het zo zwaar. Maar als er iets is met je kindje, zoals reflux, dan is er toch echt een duidelijke oorzaak voor. Dus probeer niet teveel te vergelijken en weet dat het beter wordt
4 jaar geleden
Heel herkenbaar lijkt mijn oudste zoon wel. Tot hij duidelijk kon maken wat hij wilde werd hij pas rustiger en hij bleek een groepsmens te zijn wilde reuring om zich heen. Kan zich nog steeds niet alleen vermaken en doet het op de kinderopvang perfect. Mm jongste overigens ook neocate, reflux en darmproblemen, dus weer hetzelfde probleem
4 jaar geleden
Het klinkt wat mij betreft eerder als een oververmoeide baby. Zoals hierboven aangegeven is het boek Slaap! Een aanrader, en ook snuggles en dreams volgen op alleen al instagram geeft je veel tips. Ze heeft ook slaapgidsen.
In het boek Slaap vind je ook verschillende dagschema's, en wat wellicht helpt is om te weten dat op deze leeftijd 2,5-3,5 uur (in het boek slaap nog minder) een normale maximale wakkertijd is. En dat de natuurlijke bedtijd bij kindjes tussen 18.30 en 19.30 uur is. Overdag meer slapen leidt waarschijnlijk ook tot een normalere bedtijd en later wakker smorgens! Kijk maar is bij 'vroege vogels' van snuggles en Dreams.
Mijn dochter deed met maand 7 heel moeilijk overdag met slapen, daarom ben ik me in slaap gaan verdiepen. Om niet steeds wat anders te proberen (geven slaapcoaches ook aan) ben ik haar toen 3x per dag op een vaste tijd op bed gaan leggen nadat ik na 3 weken inmiddels wel gillend gek werd van een kind wat overdag niet sliep maar daardoor niet te genieten was. Na een dag of 4 was het een wereld van verschil. Eerste dagen echt alle 3 de keren net zo lang bezig als slapen (30 min per keer zomaar) maar ineens leek het kwartje te vallen. Nu leg ik haar overdag neer (niet meer zo strak op tijd maar houdt wel rekening met wakkertijd en signalen) en gaat ze zonder huilen slapen en ben ik ook van de hazeslaapjes af. Je wordt er zelf ook een stuk gelukkiger van kan ik je zeggen. Snachts slapen deed ze altijd wel goed maar was toen weleens wakker Snachts en nu eigenlijk nagenoeg niet meer.
Heb je hier misschien iets aan?