7 Reacties
4 jaar geleden
Onze kleine meid had dit ook. Bij het consultatie bureau zeiden ze toen dat dit kwam doordat alles dan binnenin in de "verdrukking" komt. Ze zei tegen mij dat het wanneer ze ging kruipen/lopen dit pas minder zou worden. Ze ligt nu veel op haar buik en zit ook al veel, en spuugt eigenlijk nooit meer. Alleen wanneer ik haar na de fles gelijk laat zitten haha.
4 jaar geleden
Heel herkenbaar! Onze kleine man heeft het ook, bij zitten, op de buik liggen, rechtop tillen. Word wel steeds minder maar er kunnen nog wel golven uitkomen. Het kan tot een jaar duren, zolang kindje goed op gewicht blijft kan het geen kwaad. Begreep ook dat drukke kinderen er meer last van hebben. Wij zetten hem meestal na de fles even voor de tv op de domo poef, half rechtop/ half liggend daarna gaat het meestal goed.
4 jaar geleden
Mijn dochter spuugt ook bij het zitten, maar ze heeft reflux dus denk dat het daaraan ligt. In principe hoef je niet te oefenen met zitten, dit gaan ze zelf pas oefenen wanneer ze nat tijgeren gaan kruipen en daarna gaannze zitten. Te snel stimuleren is niet bevordelijk voor de intwikkeling. Dus zou me daar geen zorgen om maken. (Tuurlijk mag lekker bij je op schoot zitten enzo best hoor maar zou hem niet teveel in eenngedwongen houdingn zetten)
4 jaar geleden
Hier ook 7 maanden en spuugt altijd als ze op de buik ligt en nu met zitten.
Denk dat het door de inspanning komt. Het zitten gaat steeds beter en het spugen word bij ons al minder. Hoe meer ze na voor buigt hoe vaker ze terug geeft.
Maagklepje is bij baby's nog niet heel goed dicht waardoor ze makkelijker terug geven
4 jaar geleden
Doet onze zoon ook, heeft wel reflux en krijgt omeprazol hiervoor, maar het kleed kan ik ook vaak wassen met allemaal spuugplekken.