18 Reacties
5 jaar geleden
Denk dat je het zo gek kan maken als je zelf wil! Wij hebben veel in maat 56, vooral rompers en boxpakjes. Als ik op internet lees passen ze daar maar een maandje in. Maar hangt er ook echt vanaf hoe groot je kindje is! Vriendin van mij had een zoontje wat direct in maat 62 paste, had ze al die 56 voor niks gekocht 😂
Wel hebben wij véél hydrofiele doeken, daarmee zit je nooit mis. En met sokjes ook niet denk ik.
5 jaar geleden
Reactie op Meroleyn
Hoi Iris,
Waar hebben jullie de hydrofiele doeken gehaald? Ik heb er nu 6 ...
Ik heb ze ook van de Primark, vind die inderdaad heel dun. Daarom ook van de Prenatal, Babypark, Babydump gekocht 😄
5 jaar geleden
Denk dat je het zo gek kan maken als je zelf wil! Wij hebben veel in maat 5 ...
Ik heb veel in maat 62 gekocht( sommige vallen als 56). Ik
Hoor veel reacties als: de babys groeien snel koop grotere maten zoals 62,68.
En wat heel vervelend is dat sommige kleertjes klein vallen😁
5 jaar geleden
Wij verkopen ook de dingetjes weer die te klein zijn haha. Vind al die kleertjes allemaal véél te schattig
5 jaar geleden
Reactie op Marina247
Ik denk dat je toch ool wel een paar maatjes 50 kan kopen hoor. Mijn zoontj ...
Nou inderdaad. Ik luisterde naar het advies om amper maat 50/56 te kopen, maar juist 62. Nou, we hebben heel veel bij kunnen kopen toen ze er was. Terwijl je dat juist zo graag zelf wilt, en dat kan dan net niet. En we kregen juist heel veel in maat 62. We kregen geen kleine maatjes. Die fout maak ik dus niet weer. Maat 62 kan ik tegen die tijd zelf wel kopen als dat nog nodig is
5 jaar geleden
Ik hoop dat we veel in maat 50/56 krijgen tijdens de komende maanden. Desnoods bestel ik online wat bij als ik niet genoeg heb. Natuurlijk koop ik wel eens wat hier en daar. Je kunt vaak ook het seizoen wel kiezen als je online kijkt.
Iemand nog goede tips voor webshops? Met leuke aanbiedingen bijvoorbeeld?
En voor de winter, is een winter vest genoeg of Kun je ook jasjes kopen? Daar ben ik nog niet helemaal uit...
5 jaar geleden
Ik koop niet zoveel kleine dingen kan het altijd nog bij halen :) (online zo gepiept) zonde om dingen niet te gebruiken.
5 jaar geleden
Ik koop niet zoveel kleine dingen kan het altijd nog bij halen :) (online z ...
Haha dat dacht ik ook!! Zie hier de eindstand maat 56 😂
5 jaar geleden
Ik heb eigenlijk vanalles wat gekocht. Vind het veel te leuk allemaal 🙈 Heb wel vrijwel alles in de sale gekocht (zeeman, hema, zara). Wenig maat 50 trouwens, voornamelijk 56 (rollen de mouwtjes wel op).
Wel beetje irritant dat van verschillende winkels de maten zo anders vallen! Had hele leuke shirts bij zara in mt 62, maar valt zo klein dat het in het 56 bakje zit. Dus dat is nog wel handig om even rekening mee te houden!
5 jaar geleden
Maar 50 is echt klein, dit zullen ze bij de echo al aangeven of als je kind te vroeg geboren word.
Mijn ervaring met mijn dochter is dat ze 3 weken in maat 56 zat en ongeveer 4 weken in maat 63. De meeste mensen geven dus ook maat 62/68 cadeau.
Mijn ervaring is ook koop van verschillende merken. Hema heeft hele strakke mouwen. In het begin handig als je een koud kind hebt en twee lagen over elkaar moet doen, maar mijn dochtertje kreeg al snel een dikke laag baby het en zat dit te strak.
Mijn dochter had hele korte benen en armen en daarom kon ik bij de zeeman niet slagen, terwijl mijn nichtje juist lange armen en lange benen heeft en hier dus bijna alle inkopen deed.
Het voordeel van een lengte en gewicht op een geboortekaartje zetten is dat visite (hopelijk) kunnen inschatten in welke maand ze op kraamvisite komen en welke maat ze goed cadeau kunnen doen....
5 jaar geleden
Reactie op Meroleyn
Hoi Iris,
Waar hebben jullie de hydrofiele doeken gehaald? Ik heb er nu 6 ...
Die van de Hema zijn ook heel prettig en verliezen hun vorm ook niet :). We hebben daarna nog een pak van de Zeeman gekregen maar deze verliezen hun vorm, ze worden rechthoekig en zijn vrij dun.
5 jaar geleden
Volgens mijn verloskundige is de baby gemiddeld maar niet groot en kunnen we genoeg maat 50 inslaan en zou hij dat nog een tijdje aankunnen. Hoe betrouwbaar zijn dit soort metingen/voorspellingen?
5 jaar geleden
Mijn zoontje werd ook wat groter geschat dus niet veel kleine maatjes. Uiteindelijk was hij wel 3940 gram maar heeft nog 1,5 maand maat 50 aangehad. De rest was veel te groot en was geen gezicht. Nu word dit kindje een stuk minder zwaar geschat dus nu weer genoeg maat 50 in huis gehaald.