21 Reacties
4 jaar geleden
Mijn dochter geniet van de douche samen met papa. Ik leg haar van te voren op een hydrofiele doek. Punt bij haar hoofd en bibs, wikkel haar een beetje erin. Zo is ze niet zo glibberig. En als ik zelf met haar douche zet ik het badzitje in de douche.
4 jaar geleden
Wij gebruiken bij het douchen met onze kleine een speciale handschoen, dan is het allemaal wat minder glad😁 hebben we vanaf het begin af aan zo gedaan dus geen idee hoe het zonder is.
4 jaar geleden
Wij douchen altijd samen met de kleine. Ik doe dit alleen wanneer mijn man ook thuis is. De ene doucht met hem, de ander doet de shampoo/zeep. Zodra hij schoon is staat diegene klaar met de handdoek. Verder goed vasthouden, het is wel glibberig maar is prima te doen.
4 jaar geleden
Wij nemen onze dochter al sinds ze 3 weken was mee in de douche. Nu is ze 12 weekjes oud. Wij hebben een speciale bathglove, werkt echt super hierdoor heb je meer grip.
Bij ons gaat 1 van de 2 in douche en de ander kleed een wast onze dochter en geeft haar aan in de douche en als ze klaar is pakt die haar weer eruit. Lekker samenwerken.
Badje vinden we een onding , zijn allebei best groot en staan krom aan badje vandaar zo snel mee in de douche.
4 jaar geleden
Je kunt een hydrofieldoek meepakken om te douchen, daarmee heb je meer grip en laat je het kleintje niet zomaar vallen. Er bestaan ook speciale handschoenen voor dacht ik, maar een doek werkt net zo goed. En als je staan eng vindt, zet een krukje onder de douche en doe alles zittend. Als je verder ervoor zorgt dat je alles klaar hebt liggen als je klaar bent met douchen (handdoek klaarleggen om de kleine ik te rollen ect) dan komt alles goed en valt het allemaal goed mee hoor. Succes :-)
4 jaar geleden
Ik douche altijd alleen met onze kleine man. Hydrofiele doek op de arm. En vaak ook met een krukje onder de douche, zodat ik kan zitten en hem lekker kan wassen onder de douche stralen.
Als hij klaar is dan leg ik hem op de aankleedkussen wikkel eerst in een baby badlaken en dan grote hydrofiele doek zodat hij helemaal ingepakt ligt, fopspeen erin en dan kan ik mij even rustig douchen en aankleden enz.
4 jaar geleden
Wij douchen al vanaf de kraamweek. Zonder handschoen we houden haar beentje goed vast! Ik douche ook alleen met haar. Dan zet ik het badje neer met handdoeken en leg haar daar in met een handdoek erop terwijl
Ik af douche. Werkt hier heel goed. Zo’n handschoen heb ik ook maar nog nooit gebruikt.
Leg haar op
Mij schouder en houd dus haar beentje stevig vast.
4 jaar geleden
Bij mijn oudste durfde ik niet zo goed te douchen maar de baby nu gaat mee onder de douche. Is eerder uit nood een keer geweest nadat hij zich mega onder had gespuugd, wilde ik hem en mij zsm schoon hebben. Hij vond het heerlijk, ook veel minder drama dan het badderen.
Overigens, de grootste gaat net zn 102cm ook nog regelmatig in zn babybadje 😅 dus weet je zeker dat het niet meer past?
4 jaar geleden
Wij gebruiken deze handschoen voor extra grip. En je laat de kleine echt niet los hoor. Ik zou geen olie gebruiken oid. Een van ons gaat onder de douche klaarstaan met de handschoen en de ander kleed de kleine uit en geeft m aan. Die was hem ook met een hydrofiel washandje terwijl de ander m gewoon vasthoudt. Daarna pak je hem weer aan met een grote hydrofiele doek. Gaat bij ons supergoed ! Kun je het badje niet op de grond zetten in de douchebak ? Dan kan ook een persoon hem onder de elleboogjes ondersteunen, dan zit je er gewoon achter zegmaar en dan kan de andere persoon hem beter wassen tussen de plooitjes (dat is lastig onder de douche). Succes !
4 jaar geleden
Reactie op PandorQa
Liggend past niet, en ze kan nog niet zitten. Maar misschien ondersteunend ...
Wat voor badje heb je dan?
4 jaar geleden
Mijn dochter wou in het begin helemaal niet in bad. Mja ze moet toch gewassen worden dus nam ik haar altijd mee onder de douche. Wat jij zeg was ik ook bang voor maar als je haar goed vasthoudt zou ze niet zomaar uit je handen glippen. Mijn dochtertje vindt douche heerlijk. Maar nu in bad vindt ze gelukkig ook lekker. De meeste kinderen vinden de douche lekker.
4 jaar geleden
Ik heb zelfs bij kraamweek samen met mijn baby gedoucht super leuk maar volgens kraamverzorger douche met baby staat in hun programma 😊
4 jaar geleden
Reactie op Joliedj
Erg gezellig om samen te douchen, de kraamhulp gaf mij de tip als je bang b ...
Mooie foto!
4 jaar geleden
Reactie op amc hessels
Wij douchen al vanaf de kraamweek. Zonder handschoen we houden haar beentje ...
Even praktisch: is in het badje zitten/liggen warm genoeg? Heb je haar dan al een beetje afgedroogd? Ik ben zo bang dat mijn zoontje het koud krijgt. Daarnaast ben ik benieuwd hoe iedereen ervoor zorgt dat de douche de juiste temperatuur heeft.
(Sorry ik ben echt zo'n nerd die van te voren het helemaal wil uitzoeken en het zovoeel mogelijk heeft uitgedacht. 😅😬😅)
4 jaar geleden
Even praktisch: is in het badje zitten/liggen warm genoeg? Heb je haar dan ...
Hee Genny,
Bij mij wel nu moet ik zeggen dat het al niet heel koud is op de badkamer. Maar ik leg er eerst een badlaken in, daarover 2 hydrofiele luiers. Na het douchen dan de baby, hydrofiele luier erover en weer een badlaken. Warm genoeg!
4 jaar geleden
Hoihoi
We hebben het badje zelf maar 2 keer gebruikt toen hij net geboren was.
We hebben een douchekruk2onder de douche waar we op zitten en Kyan ligt op onze schoot. Met ze hoofd op onze knieën zeg maar. Lekker afspoelen en boenen. Wel staat manlief klaar met handdoeken voor de kou.