16 Reacties

4 jaar geleden

Met 6 maand begonnen met alleen brood met beetje boter. Ze is nu 7 maand nu doe ik appel/perenstroop of fruitspread of 100%pindakaas en eet ze heel een broodje en soms ook met de korsten.

4 jaar geleden

Hoi hoi, mijn dochter is 6.5 maand. Sinds een week wilde ze om 12 uur de fles niet meer. Dus ben maar brood gaan geven, zodat ze toch iets binnen kreeg. Er ging gelijk een hele boterham (zonder korstjes) in. Ze eet nu iedere dag om 12 uur een boterham met pathe of smeerkaas. Gaan er prima in. Kleine stukjes. Ze vind het heeeeerlijk!

4 jaar geleden

Mijn kleine meid is 7 maanden en 1 week.. sinds paar dagen geef ik haar brood met margarine in kleine stukjes maar ze kauwt niet echt ze sabbelt en slikt 't dan door.. soms is het nog te groot en krijgt ze het niet weg en spuugt het dan uit.. is het dan nog te vroeg voor haar?

4 jaar geleden

Hoi, mijn dochter is van 15 oktober en ik ben met 6 maanden begonnen met brood. Wel inie minie stukjes die ik dip in melk.

4 jaar geleden

Met 5 maanden begonnen met korstje brood en met 5 maand en een aantal dagen wilde ze meer. Dus sinds dien sochtends en smiddags brood. Vaak margerine of zout en suiker loze pindakaas. Of fruit prakken en erop. Ei vind ze ook lekker

4 jaar geleden

Reactie op MamaAng

Hoi hoi, mijn dochter is 6.5 maand. Sinds een week wilde ze om 12 uur de fl ...
Volgens het voedingscentrum is paté en smeerkaas niet gezond voor baby's.

4 jaar geleden

Oh ik had op internet gezocht en zag dat veel mensen het wel gaven🤔 wat is dan wel goed om erop te doen?

4 jaar geleden

Kan gewoon, alleen niet teveel geven, is logisch neem ik aan

4 jaar geleden

Hoi, mijn zoontje van 14oktober: met 6 maanden (weekje later) begonnen met een korst.. was binnen no time op dus stukjes brood met halvarine gegeven.. geef hem nu halfvarine met zuivelspread( van de albertheijn) binnenkort maar eens iets anders geven biologische appelstroop of hoummous. Die dingen geven wij op de kinderopvang ook aan de kids.

4 jaar geleden

Reactie op Sunshine

Mijn kleine meid is 7 maanden en 1 week.. sinds paar dagen geef ik haar bro ...
Probeer eerst eens zonder beleg. En de boterham even een uurtje in de open lucht laten liggen dat hij ietsjes droger wordt. Beleg of vers brood plakt aan de gehemelte snel vast. Waardoor ze het moeilijk weg krijgen of niet de kauw beweging willen/kunnen maken. Ik geef zelf om de 2 stukjes een slokje water. Zodra de droge stukjes goed gaat en ze een hele boterham zo makkelijk op eet dan pas beleggen. Dit was t advies van onze kinderarts. En bij ons werkt het goed.

4 jaar geleden

Reactie op Peet-juhhh

Probeer eerst eens zonder beleg. En de boterham even een uurtje in de open ...
Dankjewel dat ga ik gelijk proberen straks

4 jaar geleden

Onze kleine alles eter geniet zo van brood. Ze is van 14 oktober met half jaar gestart met brood bij de fles van 12:00 dit ging meteen goed, ik doe er 100% pindakaas, smeerkaas, Pathé, jam of stroop op. En het is allemaal zo op🤣 nu sinds een week heeft ze s'ochtends niet meer genoeg aan fles dus geef ik er ook beetje brood bij.

4 jaar geleden

Wij waren net voor 6 maanden begonnen, maar vooral omdat hij zo aan het staren was naar ons eten haha 😅 Dat was voor ons een teken 😁 Begonnen met korstjes, maar dat was hap slik en weg. Nu doen proberen we elke dag rond 12.00 uur brood met boter. Want lijkt dat hij met een fruit potje, brood en groente potje snachts beter slaapt.

4 jaar geleden

Reactie op MamaAng

Oh ik had op internet gezocht en zag dat veel mensen het wel gaven🤔 wat is ...
Op deze website staat veel informatie. https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl.aspx

4 jaar geleden

Reactie op LadyEss221

Kan gewoon, alleen niet teveel geven, is logisch neem ik aan
Er staat toch echt bij vermeld om het niet te geven.

4 jaar geleden

Er staat toch echt bij vermeld om het niet te geven.
Ieder zijn eigen keuze.