209 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op JLV1
Hoi Dames, ik ben op zoek naar de gouden tip tegen maagzuur! Vanille vla, s ...
Rennies mogen gewoon, heb je die geprobeerd?
Omazeprol mag ook, maar dat zou ik toch even overleggen met je huisarts denk ik.
5 jaar geleden
Ben inmiddels 32 weken en 4 dagen.. maar de pijn in mn bekken is echt niet meer leuk!! Paracetamols doen nix, heb al fisio ervoor, en hou me al NOG RUSTIGER dan k al deed, maar wil niet op mn kont vast gaan roesten..
Overdag belemmerd t behoorlijk en snachts maakt t me steeds wakker als k wil draaien..
Ben zowiso al bekend met fibro, rugklachten en heb 7/8 jaar geleden een blessure in mn bekken gehad...
Iemand tips????
5 jaar geleden
En om ook nog even op de rest te reageren...
yep ik heb ook echt een "horror" zwangerschap...
Relatie liep (door drank en vooral drugs gebruik van ex) op de klippen, oma stierf in mn handen, erna bleek k zwanger.. door extreme relatiebreuk en ondat mn broertje "tijdelijk" onderdak nodig had, zat k de eerste maanden bij familie.. eerste 5/6 maanden was de wc mn neste vriend, met 7 maanden kon k eindelijk naar huis om alles klaar te maken.. problemen met ex blijven spelen waardoor k voor alles alleen sta en alles alleen moet regelen en beslissen ipv als een gezin.. en ook dat breekt me met nog dik 7 weken te gaan, steeds meer op.. en dan de laatste 3 weken word de pijn in mn bekken steeds erger...
Dus idd.. ja nou... echt leuk zo'n zwangerschap!!
Zo nu genoeg geklaagd, en weer door!!
We can do this!!!!!😊🦸♀️
5 jaar geleden
Reactie op Kruimel-24
Ben inmiddels 32 weken en 4 dagen.. maar de pijn in mn bekken is echt niet ...
Allereerst: klinkt allemaal inderdaad heel heftig Kruimel. Veel sterkte!
Mocht je er nog geen hebben: misschien is een (Serola) bekkenband iets voor jou? Is een soort hele stevige riem die je om je bekken bindt en die je wat extra steun geeft als je toch nog iets wilt doen. Je zal het wel ff met je fysio moeten bespreken of het voor jou een goeie optie is maar in combinatie met de oefeningen die je van de fysio krijgt zou het goed kunnen helpen. Een buikband is wat lichtere ondersteuning (en voor je buik i.p.v. van je bekken) maar dat zou ook misschien lopen wat kunnen verlichten.
5 jaar geleden
Hier ook een “horror” 2e zwangerschap. Sinds het begin alleen maar ziek geweest, niets kunnen doen. Ziek zwak en misselijk, behoorlijke bekkeninstabiliteit en dan nu nog even als extraatje een veel te lage HB waar ze eerst van dachten dat het door ijzer tekort komt 2 maanden obstipatie van de ijzertabletten, blijkt mijn ijzer in orde te zijn en het uit een andere hoek te komen. Blijf me maar ziek voelen en mentaal echt op, snel huilen en geïrriteerd. Niet bepaald droom plaatje. Maar idd wel echt dankbaar dat ik een kind mag dragen. Maar ben blij als dit deel voorbij is, maak me ook zorgen om zo ziek de bevalling tegemoet te gaan. Maar goed zal niet de eerste en de laatste zijn in deze situatie..
Lets do this.. nog 7 weken te gaan ❤️
5 jaar geleden
Reactie op oum Mohammed
Hier ook een “horror” 2e zwangerschap. Sinds het begin alleen maar ziek gew ...
Ja precies! voel me ook echt "op".. futloos, snel geïrriteerd, emotioneel om alles, echt deprimerend soms, overal en nergens zin in, niemand tot last willen zijn....
hopelijk trekt t de komende 7 weken idd nog bij!!
We can do this!!!
5 jaar geleden
Mijn moeder reageert altijd heel kort op de echo's die ik doorstuur en mijn zusje reageert gewoon helemaal niet 😒 Is het heel raar dat ik me hier echt super kwaad over kan maken?
5 jaar geleden
Mijn moeder reageert altijd heel kort op de echo's die ik doorstuur en mijn ...
Mijn broer reageert ook niet. Vraagt ook nergens naar. Ik word er ook boos om. Ik ben dus gestopt iets te sturen of te melden.
5 jaar geleden
Reactie op Meringue04
Mijn broer reageert ook niet. Vraagt ook nergens naar. Ik word er ook boos ...
Ja gaf het net aan m'n moeder aan dat ik teleurgesteld ben in mijn zusje (die overigens wél reageert in de 564586535 apps waar ze met vriendinnen in zit.....). De reactie van mijn moeder: "Oké. Ik heb al om 6.15 hardgelopen, ga zo naar een vriendin in België"
Oké. Laaaaat maar. 😒
Ik ga dus ook niets meer sturen. Steek m'n energie wel in andere dingen, zoals de babykamer afmaken 💙❤️
5 jaar geleden
Reactie op JLV1
Antagel! Verkrijgbaar bij de apotheek, werkt voortreffelijk! Alle andere dingen om geprobeerd bij mijn eerste zwangerschap (toen met 16 weken al onhoudbaar), nu werken rennies bij mij redelijk maar voor de nacht standaard een beetje antagel en mij hoor je niet meer :) zweer er echt bij. Wel even checken of het met eventuele medicatie gebruikt mag worden, weten ze bij de apotheek!
5 jaar geleden
Reactie op JLV1
Ik drink sinds een paar dagen een glas melk voor het slapen. Of optimel.
En tot nu toe werkt het een beetje kom iig goed in slaap zonder de vervelende maagzuur.
5 jaar geleden
Mijn moeder reageert altijd heel kort op de echo's die ik doorstuur en mijn ...
Nou precies dit heb ik dus ook! Ik deel dus ook niks meer met hen uit mezelf mbt de zwangerschap.... vind ik persoonlijk wel heel jammer mja, dat is wat ze er zelf van hebben gemaakt.
Overigens heb ik ze er wel op gewezen dat ik t raar vind dat ze overal op reageren en vaak ook binnen n minuut, maar bij iets over de baby dan niet. Dan voelen ze zich aangevallen en is er wel n ander smoesje......
5 jaar geleden
Reactie op Pastasaus
Zweten!! Jeetje ik heb het de hele dag zo extreem warm! S nachts onder de a ...
Ik snap je helemaal! Met deze hitte van de afgelopen week zweet ik ook ontzettend veel en heb ik het benauwd. Geboren met bronchitis en 31 wk dus minder longcapaciteit op het moment. Gelukkig een paar dagen koeler! Wat ik wel fijn vind is om voor het slapen even onder een koude douche te staan om af te koelen. Voeten in een ijskoud badje is ook heerlijk met dit weer.
5 jaar geleden
Reactie op JLV1
Zuiveringszout, verkrijgbaar bij Etos. Ik kan er niet zonder!
5 jaar geleden
Gister met (36 weken en 3 dagen) nieuwe groei en doorbloedings echo gehad, omdat de kleine vanaf 30 weken aant afbuigen was... kleine was maar 61 gram bijgekomen in 2 weken, ( weegt nu 2041 gram) en doorbloeding werd ook minder.. mijn bloeddruk blijft hoog en wisselend.
Dus word maandag ingeleid dmv ballon....
Spanningen en angst nemen wel toe nu!
5 jaar geleden
Reactie op Kruimel-24
Gister met (36 weken en 3 dagen) nieuwe groei en doorbloedings echo gehad, ...
Veel geluk gewenst ❤️🍀🙏🏽