15 Reacties

4 jaar geleden

Hier ook vaak moeilijk, zelfde leeftijd. Ik merk bij mijn zoon dat het heel erg gaat om het "zelf doen". Ik heb opgegeven om zij handjes weg te doen of kwaad te worden. Helpt niet. En dwingen al helemaal niet, dan word het alleen erger. Hier helpt het om hem zijn eigen lepel te geven. Hij gaat dan in zen bordje soppen en probeert zelf te eten wat uiteraard niet gaat MAAR ondertussen neemt hij wel elke lepel aan die ik aanbied dus de pot is ik het einde leeg. Proper is het uiteindelijk niet want hij smeert ook wel wat rond enzo maar hij krijgt wel het nodige binnen. Succes!

4 jaar geleden

Maak er alsjeblieft geen strijd van! Mijn zoontje eet vanaf zijn geboorte slecht/niet, logopediste heeft gezegd geen strijd ervan maken dan maak je het alleen maar erger. Je hebt schortjes met mouwen laat het hem zelf doen zoals Joke zegt. Anders stopt hij dalijk helemaal met eten en dat wil je niet. Mijn zoontje heeft een neus maag sonde en staat op de wachtlijst voor een PEG-sonde. Met strijd doe je echt meer "fout" dan goed. Beter elke dag schoonmaken dan je kindje aan de sonde geloof mij....

4 jaar geleden

Reactie op Veertje83

Maak er alsjeblieft geen strijd van! Mijn zoontje eet vanaf zijn geboorte s ...
Jouw kindje heeft niet een sonde omdat hij niet wil eten toch? Maar hier een goede eter, inmiddels, in het begin was het drama. Maar ook hier gaat het de laatste tijd meer om het zelf doen. Ons alles laten voeren wil onze zoon ook niet meer. En ook bij hem helpt het om een eigen lepel te geven. Hij hoeft er niet eens mee in een bordje ofzo, alleen het vasthouden is voldoende. Heeft hij niet zelf een lepel, dan wil hij niks 🤷‍♀️

4 jaar geleden

Onze dochter heeft de afgelopen week ook slecht gegeten. We hebben nu weer wat nieuws geprobeerd zakjes van ella. Ze drinkt die zo leeg. Ik denk dat het van haar even een fase was want er is een heel klein puntje te zien van haar allereerste tandje🥰 vandaag heeft ze weer voor het 1st goed gegeten.

4 jaar geleden

Reactie op Meringue04

Jouw kindje heeft niet een sonde omdat hij niet wil eten toch? Maar hier e ...
Hoe beoordeel jij dat hij niet wil eten?

4 jaar geleden

Hier hetzelfde! Weigert zijn kwark en groentehap sinds een paar dagen.. nu zit hij ipv groentehap maar een peer te eten, die wil die wel🤷‍♀️ iemand tips ? We denken zelf dat het met tandjes te maken heeft.. meerder sympthomen daarvoor op 't moment

4 jaar geleden

Hier ook precies hetzelfde. Alles eet ie, behalve zn groentehap. Soms een paar happen als hij zelf ook een vork in de handen heeft maar soms ook niets. Vind het lastig. Ook of we dan wel of geen toetje moeten geven. Wat doen jullie?

4 jaar geleden

Reactie op Veertje83

Hoe beoordeel jij dat hij niet wil eten?
Nee dat was mijn vraag, geen beoordeling. Ik meen dat ik al wel eens eerder berichten heb zien schrijven en dat er al vanaf de geboorte wat gezondheidsproblemen waren? Of verwar ik je met iemand anders?

4 jaar geleden

Reactie op Meringue04

Nee dat was mijn vraag, geen beoordeling. Ik meen dat ik al wel eens eerder ...
Hij kan gewoon eten, maar hij draait z'n hoofd weg of houdt zijn mond dicht. Hij heeft een periode dat hij wel eet en dan een periode dat hij helemaal niets eet. Hij heeft een vertraagde maaglediging ja, maar dat verklaard niet waarom hij soms wel eet en andere keren weer niet. Voor de maaglediging krijgt hij medicijnen, dus dat kan het niet zijn. Artsen weten niet waarom hij zijn eten weigerd

4 jaar geleden

Reactie op Veertje83

Hij kan gewoon eten, maar hij draait z'n hoofd weg of houdt zijn mond dicht ...
Och, dat lijkt me echt heel rot! Bij onze zoon is het een aantal weken lastig geweest en dat gaf me al stress (terwijl het toen eigenlijk nog oefenhapjes waren), dus ik kan me voorstellen dat het voor jullie heel lastig is. Hopelijk kunnen ze toch een keer een oorzaak vinden. Hij zal het toch ergens om niet fijn vinden ofzo? Konden ze het maar uitleggen hè... Sterkte en ik hoop dat het snel beter gaat!

4 jaar geleden

Op de crèche doet hij het heel goed. Gaat rustig in zijn stoel zitten, en slaat niet met zijn armen in het rond. Misschien wil hij testen hoever hij kan gaan bij ons? Geen idee wat het is

4 jaar geleden

Reactie op Meringue04

Och, dat lijkt me echt heel rot! Bij onze zoon is het een aantal weken last ...
Morgen wordt hij 1 jaar en al die tijd al af en aan. Soms zou het idd handig wezen als ze dingen konden uitleggen , maar helaas... Voorlopig gooit corona ook veel roet in het eten. Maar van eten op welke leeftijd dan ook nooit een strijd maken. Dat is wel wat ik ervan geleerd heb🙂 we hopen idd een oorzaak te vinden, of dat hij ouder wordt en ineens over wat hij ook heeft geen groeit, maar dat is afwachten de tijd zal het leren. Ik sprak een tijdje terug een moeder, haar zoontje is 7. Hij eet niets alles krijgt hij via de sonde. Medisch is alles in orde. Zoontje zegt gewoon geen honger en/of dorst te hebben en daarom weigerd hij alles. Tja wat moet je dan......

4 jaar geleden

Hier bena 11 maand en weigert al zeker een 2 maand groentepap. Ze eet gewoon van de pot mee daar eet ze heel goed van en vind ze super lekker. Soms leggen we ook bij haar een bordje en dan doet ze het zelf en is ze heel content mee! Dat misschien proberen?

4 jaar geleden

Zelf laten doen. Ons zoontje eet vanaf 6 maanden al geen papjes meer. Gewoon lekker mee laten eten en goed laten leren kauwen. Als ik wel iets heb wat met een lepel gegeten moet worden, leg ik die neer voor hem, probeert hij het zelf. Hahahah maaaaar pas op voor de bende! Want dat wordt het. Bij mij weigerde hij ook ineens maar zo gaat het goed. En ik leidt hem af door de liedjes van Juf Roos op te zetten hihi wordt tie weer vrolijk van. Dwingen helpt averechts heb ik gelezen, dus dat zou ik ten aller tijde proberen te vermijden.

4 jaar geleden

Reactie op Tijntje

Zelf laten doen. Ons zoontje eet vanaf 6 maanden al geen papjes meer. Gewoo ...
Wij laten haar ook zelf eten. Een tip voor de bende. Wij leggen een containerzak onder de kinderstoel😅