87 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op Jmeijer1989
Oke nou zo doen wij het op de kinderopvang ook dus wat gek dat ze er zo raa ...
Ja ik heb het ook altijd zo begrepen.
Maar je ziet al hier in dit topic dat het dus niet zo vanzelfsprekend is.
Dus nu vind ik het nog steeds verwarrend 😄
4 jaar geleden
Ik ben gestart met borstvoeding na de bevalling. Het aanhappen kon mijn zoon niet zoals het hoorde met tepelkloven tot gevolg. Ik ben gestart met kolven maar dat leverde niet voldoende melk op enkel BV te geven. Sinds 3 weken krijgt hij dus ook flesvoeding. Nu krijgt hij nog maar 1 voeding van mij.
Sinds 2 weken heb ik bijna geen poepluiers meer. Terwijl de eerste week bij iedere scheet wel een nieuwe luier nodig was.
Hij wordt ook heel ongemakkelijk als hij een dag geen stoelgang heeft gehad.
Ik ben de kleine flesjes water van de Aldi (rochevalle) gaan halen, op aanraden .
Ik probeer soms de sluitspier te stimuleren, en af en toe steek ik een glycerine stopje. Dit helpt en lucht hem ook enorm op.
Nog iemand met hetzelfde probleem???
Ik gebruik Nan evolia.
Iemand advies om de stoelgang op gang te krijgen???
4 jaar geleden
Ik geef mijn kleine de fles wanneer hij dat aangeeft. Hij is nu inmiddels 7 weken maar tot nu toe altijd zo gedaan. Er zit wel enigzinds een richtlijn in wat tijd betreft. Maar nachts zeker op zn eigen tijd, soms redde hij het 4 uren, heb jij weer een extra uurtje slaap!
4 jaar geleden
Reactie op wimperplimper
Ik ben gestart met borstvoeding na de bevalling. Het aanhappen kon mijn zoo ...
Hier overgestapt van voeding kreeg kruitvat standaard. En toen kruitvat comfort , ah , Etos Kruitvat en nutrilon is zelfde fabriek we hadden een kleintje die klei poepte veel krampen geen huilen spugen door persen. Nu geven we de hero comfort en ik heb gewoon 4 poepluiers per dag en een hele relaxte baby die lekker slaapt wil knuffelen , blij is en lekker in zijn vel zit 😍ik had de voeding veel eerder moeten gebruiken. En de voeding is ook vetter komt meer overeen met borst voeding. Hij spuugt niet meer, drinkt beter laat meer uren tussen de fles krijgt nu 5x 150 Dus zeg maar 5x 170 flessen totaal klaargemaakt. Dit drinkt hij heel goed geeft ons veel rust. Hij is nu net 9 weekjes.
4 jaar geleden
Hier krijgt hij Hero standaard, maar ik merk sinds een paar dagen dat poepen wat minder goed gaat.
Daar zou Hero comfort dus bij kunnen helpen?
Ik kijk het nog even aan, anders probeer ik dat eens.
4 jaar geleden
Reactie op Meringue04
Hier krijgt hij Hero standaard, maar ik merk sinds een paar dagen dat poepe ...
Als je kleintje moeite heeft met poepen Dan zou ik zeker overstappen voorkomt een hele hoop gedoe en van de overstap heeft hij ook helemaal geen last gehad Ik heb hem gelijk de andere gegeven en niks gemengd en na 4 flessen kon hij poepen zonder pijn. Terwijl bij kruitvat kom hij een week niet poepen en als hij dan kon poepen was het 1 keutel.
4 jaar geleden
Reactie op Melissa Mani
Als je kleintje moeite heeft met poepen Dan zou ik zeker overstappen voorko ...
Bedankt voor de tip! Het ging met de standaard tot nu toe goed. Maar ik heb nu 2x gemerkt dat hij heel vaak probeerde te persen maar er niks kwam.
Als dit steeds zo blijft, zal ik een keer switchen.
4 jaar geleden
Onze dochter had veel moeite met poepen en veel pijn erbij, krijsen tijdens ontlasten. Dit op nutrilon. Ook omeo hielp niet. Nu over op voeding op basis van geitenmelk. Gaat nu super, elke dag ontlasting en zonder pijn. En minder krampen!
4 jaar geleden
Overgestapt op Evian water en naar de Nan Comfort. Vandaag eerste poepluier na lange tijd!
Hopelijk blijft het niet bij deze ene.
Bedankt voor de tips
4 jaar geleden
Ik heb onze meid altijd de laatste fles om 00.00 gegeven en toen liet ik haar doorslapen totdat ze zelf kwam, vaak was dit tussen 4 en 5 uur. (Maar ze was een flinke meid, 4810 gram, dus ze kon het makkelijk hebben).
Nu komt ze nog steeds om de 3 a 4 uur en geven we de laatste fles tussen half 10 en 10. En ze slaapt nu door tot ongeveer een uurtje of 8. Ze is nu 10 weekjes oud
4 jaar geleden
Reactie op semos
Hellow een vraagje mij zoon deinkt om de 3 uur 150cc dus is dat goed of te ...
Op hoeveel flessen van 150cc zit je dan?
Wij geven 7 uur - 11 uur - 15 uur - 19 uur - 23 uur 5 flessen van 150 cc
De laatste fles mogen wij nu afbouwen en uiteindelijk laten vervallen omdat wij onze zoon altijd wakker moeten maken en hij de laatste fles niet leegdrinkt. Siem is 3 maanden.
4 jaar geleden
Reactie op Lvdrst5
Onze dochter drinkt op exact dezelfde uren maar wel 180 Cc. Ze lijkt ons we ...
Wij zijn vandaag bij het cb geweest. Wij mogen de laatste fles langzaam afbouwen en de andere flessen 180cc geven. Ik dénk zelf dat uiteindelijk de fles van 19.00 uur iets later gegeven wordt dan. Maar dat gaan wij nog uitvinden 😊