31 Reacties
4 jaar geleden
Je doet niks verkeerd, als hij niet wilt, niet geven. Je kan eventueel rijstwafel proberen in de plaats van fruit, of broodje, kiwi is best zuur hé. Pak de kiwi "gold" eens.. Die is zoeter.. Daarbij ze hoeven niet alles te eten hoor, komt echt wel goed
4 jaar geleden
Je doet niets verkeerd! Lekker laten, zo te lezen eet hij wel andere fruit dingen. Komt vanzelf wel, gewoon over een tijd weer proberen en "af en toe" een potje kan echt geen kwaad. En mama.. niet aan jezelf twijfelen! 😘
4 jaar geleden
Hey! @voiceofthewolf
Je doet niks verkeerd je bent super goed bezig, bij mijn zoontje ben ik met groentenpap begonnen op 4 en half maand en dat ging super goed zowel de fruitpappjes.. Ik moet wel zeggen dit zijn ook allemaal potjes voeding wat er zeker niks mis mee is ;) ik gebruik het merk Olvarit vind het persoonlijk een vertrouwend merk.. misschien een leuk idee? Misschien kan je het fruit zelf met Cereal mengen en geven ? Zodat je kindje meer het smaak herkent 😊
4 jaar geleden
Hoi ik ben papa van 2 onder 2. En op basis van mijn ervaring zou ik zeggen dat je vrij 'zware' of 'lastige' fruitsoorten geeft voor het maagje van je kleine mannetje. Mijn eerste zoontje kreeg altijd erg veel last van kiwi en aardbei. En als basis gebruikten wij altijd of banaan of mango. Voor ons eerste kleine gaat dat to vandaag nog steeds subliem. En voor wat betreft je mental breakdown, als ik het zo zie doet je kleine (en dus jij ook) het nog érg goed!!
4 jaar geleden
Reactie op Fereshta
Hey! @voiceofthewolf
Je doet niks verkeerd je bent super goed bezig, bij m ...
Ik was Olvarit aan het overwegen. Ik had hem liever vers gegeven, maar ik steek zoveel tijd in het maken van fruitpap en het wordt niet bepaald in dankbaarheid afgenomen 😐 misschien toch maar eens een potje proberen met daarbij een klein stukje fruit waar hij op kan zuigen. Pfft, ik had echt ff bevestiging nodig dat potjes ok zijn 🙈
4 jaar geleden
Reactie op Memmievan
Mijn ventje is van 1 oktober, hij heeft sinds deze week pas in de gaten dat ...
Wel, aan stukjes peer en framboos zuigt hij wel, net zoals aan brood. Misschien moet ik de rapley methode toepassen. Hij heeft alleen nog geen tandje door. Ben je niet bang dat hij zich in stukjes verslikt? Ik zit er telkens met een bang hartje naast als hij aan een stukje peer zuigt
4 jaar geleden
Reactie op Mylenedekok
Je doet niets verkeerd! Lekker laten, zo te lezen eet hij wel andere fruit ...
Dat is net wat ik wou horen. Dankjewel 😘 ik ben gewoon ongerust dat hij te weinig binnen krijgt.
4 jaar geleden
Reactie op LadyEss221
Je doet niks verkeerd, als hij niet wilt, niet geven. Je kan eventueel rijs ...
Kiwi gold kan ik inderdaad eens proberen 🤔 ik vind het zo vreemd dat hij alle groenten, behalve sla eet, maar dat fruit er zo moeilijk in gaat :( ik hoop dat het betert naarmate hij stukjes fruit kan knabbelen
4 jaar geleden
Misschien een keer liga erdoor heen doen (liga 6+)? Maakt het wat zoeter en geeft een andere smaak.. Misschien de fruitsoorten los aanbieden en niet dwingen. Of op brood het fruit prakken misschien dat hij dat lekker vind?
4 jaar geleden
Reactie op cxsmichael
Hoi ik ben papa van 2 onder 2. En op basis van mijn ervaring zou ik zeggen ...
Hmm, mss altijd mango, banaan of appel als basis gebruiken inderdaad. Ik dacht dat variatie ok was, maar ik had er helemaal niet bij stil gestaan dat er zware en lichte fruitsoorten waren 🤦♀️ ik ging gewoon af op een lijst van fruit dat een baby vanaf 6m mag eten... en wat die mental breakdown betreft... die hysterische huilbui die ik vanmiddag deelde met mijn zoontje voelde toch niet zo goed aan. We zaten allebei te snikken 😭 al was het achteraf bekeken wel een hilarische situatie. Mama en baby in een huilbui, de keuken vol fruitpap 🤦♀️
4 jaar geleden
Reactie op Mariekevanwijk
Misschien een keer liga erdoor heen doen (liga 6+)? Maakt het wat zoeter en ...
Ik draai er soms een babykoekje zonder suiker door. Maar dat helpt niet altijd. Als ik enkel stukjes fruit geef, ben ik bang dat hij niets binnen krijgt en/of zich verslikt. Hij heeft nog geen tandjes :-s op brood laat ik hem wel zuigen. Met succes. Een beetje geplet fruit op brood kan wel een oplossing zijn
4 jaar geleden
Je doet niets verkeerd! 🙂 Ze moeten er aan wennen de smaak leren kennen en je vind zelf toch ook niet alles lekker? Verder zie ik dat je al tips hebt gekregen. Ik heb wel een tip van de logopedist dat je ze ook spelenderwijs kan leren kennis maken, maar daar krijg je wel troep van 😂 wij hebben duplo dieren daar laten we hem mee spelen en dan komt dat vanzelf door het hapje wat voor hem staat, en dan vervolgens ook in z'n mond. Tja en niet alleen daar😂 maar ik ben er vrij makkelijk in doekje erover en klaar... Maar ik ben allang blij als er een hapje in gaat 🙂
4 jaar geleden
Reactie op Veertje83
Je doet niets verkeerd! 🙂 Ze moeten er aan wennen de smaak leren kennen en ...
Oh, van de troep trek ik me niets aan 🙈 ik laat hem vaak zelf de lepel pakken en hij mag zelfs met zijn handjes in het bordje zitten. Zolang hij maar eet! Ik weet niet of het gaat helpen als hij speelgoed bij zich heeft, maar ik kan het eens proberen 😊
4 jaar geleden
Zo te lezen eet je kindje best veel. Als hij kiwi niet zo lekker vind, is dat echt niet zo erg.
4 jaar geleden
Ik heb van een collega een 2 in 1 stoom/ blender gekregen. Wat een uitvinding! Maak er met name het avond eten mee.
Soms stoom ik fruit er ook 5min mee. Ben er zo klaar mee en onze meid vind het heel lekker, smaak is net even anders. Misschien maakt het net het verschil?
Al met al eet je kleintje al heerlijk en denk net als veel reacties hieronder. Eet hij iets niet, prima wij hebben ook onze voorkeur :)
Niet aan jezelf gaan twijfelen, wie weet gaat het vandaag al weer beter!
4 jaar geleden
Ik heb van een collega een 2 in 1 stoom/ blender gekregen. Wat een uitvindi ...
Ah, we hebben dat dus ook, van Avent. Helaas hebben we het stomen van de papjes ook al geprobeerd, zonder succes. We dachten dat het kwam omdat het fruit te koud was of niet smeuïg was. Babykoekjes erbij gedaan om de pap wat dikker te maken... Maar die stoommixer is inderdaad een super uitvinding. Ik maak daar zijn groentepapjes mee. 20 minuten stomen, mixen en klaar. Zalig gewoon!
4 jaar geleden
Reactie op Ashleyaudree
Zo te lezen eet je kindje best veel. Als hij kiwi niet zo lekker vind, is d ...
Precies wat ik dacht. Laat hem zelf kiezen wat hij wil. Ik geloof ook niet zo in het mengen van smaken en het pureren. Maar dat is een keuze. Ik doe de kleintjesmethode. M'n zoon krijgt hele stukken groente en fruit. Borstvoeding blijft de hoofdvoeding. De rest is spelenderwijs kennis maken, zelf kiezen wat hij zelf in zijn mondje stopt (hij krijgt vuistgrote stukken). Dus als hij ergens geen zin in heeft is dat helemaal okay. Ik denk dat je moet oppassen voor eetproblemen als je hem probeert te dwingen en een oordeel hangt aan eten. Zorg gewoon dat hij via de borst of fles voldoende binnen krijgt en laat 'm zelf verder aangeven wat hij wil. Kijk naar wat hij allemaal wel eet. Groenten zijn mega gezond 😀💪 overigens als je ook in stukken wilt aanbieden moet je wel eerst een boek van de kleintjesmethode of rapley methode lezen... Er zijn best veel dingen die je dan even moet weten namelijk (mocht je ineens denken: hey dat lijkt me wel wat)
4 jaar geleden
Reactie op LonHol
Precies wat ik dacht. Laat hem zelf kiezen wat hij wil. Ik geloof ook niet ...
Jaa dat is ook een manier. Ieder zn ding. Maar inderdaad als hij iets niet wilt eten maakt dat echt niet uit. Het kan zo zijn dat als je een kiwi over een maand geef , dat hij het ineens wel lekker vind.
Geloof me als je al instort als je kind 1 dingetje niet eet, staat er je nog heel wat te wachten aankomende jaren.
4 jaar geleden
Reactie op Ashleyaudree
Jaa dat is ook een manier. Ieder zn ding. Maar inderdaad als hij iets niet ...
De fruitpap was de druppel die de emmer deed overlopen... er zijn meerdere reden voor mijn mental breakdown... ik had mijn relaas hier op gezet om het van me af te schrijven en alvast wat hulp te vragen. Maar jouw reactie vanaf "geloof mij vrij" komt heel hard over. Alsof mijn problemen niets zijn in vergelijking met. Zo komt het bij mij althans over....