58 Reacties
5 jaar geleden
Oja, adviezen. Dat je een baby bijvoorbeeld moet laten huilen, dan "leren ze zelf in slaap vallen".
Of verwijten dat kinderopvang zielig is. Als moeder zou je namelijk je baan moeten opzeggen en thuis moeten blijven. Over partners hoor je niks, want immers moet er eentje carrière maken toch. Jij als vrouw en moeder bent dat iig niet 😂
Mensen die hun bevallingsverhaal delen. "Bij mij duurde het wel 1819191918 uur!"
Mensen die een badbevalling "vies" vinden. Dan lig je namelijk te drijven tussen je eigen ontlasting, bloed en vloeistoffen. "Heel smerig om je kind daarin ter wereld te brengen"
Ohhh ik kan bijna een boek schrijven hierover. Wil gewoon in m'n hutje op de hei wonen tot baby vier is en hem dan aan de wereld voorstellen, zindelijk en wel 😂
5 jaar geleden
Reactie op Jvis
Opmerkingen over hoe gigantisch je buik wel niet is. Vooral van mensen die ...
Dit ja! Mensen die je "lui" noemen omdat je je rust pakt. Oké 😂
5 jaar geleden
Reactie op Jvis
En die gruwelijke borstvoedingsmaffia 😶
Welke zijn dat? Die heb ik nog niet... Kan ik me vast voorbereiden 😂
5 jaar geleden
Reactie op Jvis
Opmerkingen over hoe gigantisch je buik wel niet is. Vooral van mensen die ...
Ja dat vind ik ook vreselijk hoor bijna dagelijks jeetje hij word steeds groter hè!!
5 jaar geleden
Of adviezen over rooming-in. Daar krijg je een verwend kind van (dat jullie het even weten dames). Ik zeg dan altijd maar: "ach, op z'n 16e zal ie toch niet meer tussen mij en z'n vader in liggen?" 😂
5 jaar geleden
Of wat je allemaal moet eten om gezond te blijven. Gewoon niet elke dag friet toch 😂
5 jaar geleden
Dat andere hun mening vertellen over hoe jij straks met je kindje om zou moeten gaan. En als je dan zegt dat je je eigen weg hierin wel vind dat ze dan beledigd zijn.
Wij hebben 1 poes 1 vogel en 3 konijnen. Daar hebben we volgens andere straks geen tijd meer voor dus die moeten wij maar weg doen 🙄 dan zeg je dat je denkt dat dat wel mee valt, en dan zeggen ze daar kom je dan nog wel achter....
Ik werkt niet zo heel veel vanwege ziekte. Na de bevalling wil ik af en toe een avond of in het weekend werken (dat is dan weer voordeel van in de zorg werken) ons kindje hoeft dan dus niet naar de opvang, mensen in onze omgeving vinden dat dus raar. Zo leert ons kindje niet met andere kinderen omgaan... 😏
5 jaar geleden
Reactie op Veertje83
Dat andere hun mening vertellen over hoe jij straks met je kindje om zou mo ...
Haha vind het zo bijzonder. Het is ook nooit goed!!
5 jaar geleden
Ik had nog wel een heel chill goedbedoeld ongevraagd advies wat ik graag ongevraagd en goedbedoeld met jullie wil delen:
Scan de echo-foto's in! Die vervagen na verloop van tijd door daglicht.
5 jaar geleden
Dat iedereen zich overal mee moet bemoeien, het beter weet en je even verteld wat je wel en niet moet doen. Bij elke keuze die je maakt lijkt het wel alsof je je meteen erbij moet verantwoorden waarom je iets wel of juist niet doet.
En dat iedereen maar op de hoogte wil blijven van hoe alles gaat terwijl ze uit zichzelf 0,0 interesse tonen.
5 jaar geleden
Jullie toevallig ook last van dat je buik opeens een openbaar bezit is geworden en er allemaal vreemde mensen aan gaan zitten steeds?(wel op een plek waar helemaal geen baby zit 😂) maar vind wel vervelend worden!
net als de opmerking wanneer ik ga eten of drinken “ja je moet wel goed voor 2 eten hè”
5 jaar geleden
Ik krijg veel de reactie van waar begin je aan.
Ik heb 2 oudere Kids 10 en 6 van een vorige relatie. Ik wilde altijd heel graag een derde en mijn huidige partner een kindje van zichzelf. Nu 27 w zwanger en loopt de zwangerschap niet heel soepeltjes krijg ik bijna altijd de reactie van waar begin je toch en waarom