58 Reacties
5 jaar geleden
Mensen zonder kinderen die vragen of mijn vriend een Papadag neemt of dat hij vijf dagen blijft werken.
En wat krijg ik dan? Een Mamadag? 😂 Je bent toch elke dag papa/mama
5 jaar geleden
Reactie op Annii3
Het aller ergste zijn mensen zonder kinderen die de beste "adviezen" hebben ...
Grrrr vreselijk hé zulke mensen
5 jaar geleden
Mensen zonder kinderen die vragen of mijn vriend een Papadag neemt of dat h ...
Pfff.
Ik krijg hele rare gezichten als ik vertel dat mijn vriend minder gaat werken en niet ik.
5 jaar geleden
Reactie op Meringue04
Pfff.
Ik krijg hele rare gezichten als ik vertel dat mijn vriend minder gaa ...
Ik krijg heeeele rare gezichten als ik zeg dat ik 36 uur blijf werken en m'n vriend ook haha... Alsof we nog in de Prehistorie zitten waar vrouwen voor de kinderen zorgen en mannen op wild jagen 😂
5 jaar geleden
Ik krijg heeeele rare gezichten als ik zeg dat ik 36 uur blijf werken en m' ...
Ja erg eigenlijk he. Ik blijf voorlopig fulltime werken. Misschien dat ik later alsnog beslis het anders te doen, maar ik bekijk het eerst even zo.
Maar als ik de reacties zie en hoor doe ik mijn kind al bij voorbaat iets vreselijk traumatisch aan.
Dat ik de hoofdkostwinner ben en mijn vriend veel zorgzamer bovendien, dat doet er blijkbaar niet toe.
Andersom vinden "we" het allemaal heel normaal...
5 jaar geleden
Reactie op Meringue04
Ja erg eigenlijk he. Ik blijf voorlopig fulltime werken. Misschien dat ik l ...
Ja precies! Wel mooi dat jullie het zo gaan oplossen!! 😄 Ben benieuwd hoe het bevalt strakjes haha! Mijn vriend roept zelf heel hard dat ie blijft werken om zoveel mogelijk aan de kleine te kunnen geven, maar denk dat ie wel een dag minder gaat werken uiteindelijk hahha
5 jaar geleden
Ja precies! Wel mooi dat jullie het zo gaan oplossen!! 😄 Ben benieuwd hoe ...
Zou bij mij ook best kunnen hoor. Maar ik ben net begonnen in een nieuwe baan dus ik wil ook niet meteen daar een slechte beurt maken en ik vind het wel fijn om ook eerst even te zien hoe alles gaat en hoe het ook financieel uitpakt.
5 jaar geleden
Reactie op Meringue04
Zou bij mij ook best kunnen hoor. Maar ik ben net begonnen in een nieuwe ba ...
Vind ik alleen maar verstandig van je! Zelfde situatie hier, werk er net 5 maanden haha..
5 jaar geleden
Vanaf begin af aan: je moet wel goed eten he, want je eet voor 2! Nee, ik moet gezond eten. En dan eet je een keer meer omdat het je lievelingsgerecht is en dan krijg je boh je eet wel veel he! (Ik bega nog net geen moord)😪 of met 5 weken te horen krijgen, o ja je hebt ook al echt een buikje... ik heb net ontbeten! Dan heeft iedereen wel een mini buikje! Of dat mensen (goed bedoeld) alles om en in je huis willen gaan veranderen terwijl kleine nog niet eens is geboren. Of omdat je op de voorhand aangeeft hoe je wenst dat na bevalling met bezoek gaat verlopen om misverstanden en ongemakkelijk situaties te verkomen en dat je dan al met grote discussies zit omdat mensen er niet mee eens zijn... Maar wel achteraf te horen krijgen, we wilde dan vakantie gaan opnemen zodat we iedere dag langs kunnen komen om kleine te zien en te komen helpen.... En dan afvragen waarom ik helemaal uit flip.🙈 Verder loopt het opzich wel goed en ik wordt steeds assertiever, volgens mij man wel in positieve zin.😊 30 weken en 5 dagen zwanger.
5 jaar geleden
Dat je op een "roze/blauwe" wolk moet zitten! Hier rust echt een taboe op, ben ongepland zwanger en voel me totaal niet goed. Je moet maar "blij" zijn want het is het mooiste wat er is.... Gefeliciteerd en geniet ervan.... genieten is er bij mij niet bij(meer geestelijke klachten dan lichamelijk) Wie voelt zich ook zo?
5 jaar geleden
Reactie op Joanne1984
Dat je op een "roze/blauwe" wolk moet zitten! Hier rust echt een taboe op, ...
Op momenten zeker herkenbaar voor mij. Praat er met iemand over!!! ❤️❤️❤️❤️❤️
5 jaar geleden
Reactie op Joanne1984
Dat je op een "roze/blauwe" wolk moet zitten! Hier rust echt een taboe op, ...
Geen geestelijke klachten hier, maar zwanger zijn vind ik geen moer aan eerlijk gezegd. En ik heb niet eens echt lichamelijke klachten. Ik vind het gewoon niet leuk.
Dat schijn je niet echt te horen zeggen. Maar ik merk dat als ik dat toch doe, er veel vrouwen zijn die dan zeggen dat ze dat eigenlijk ook vonden!
Hier ook onverwacht zwanger trouwens, misschien dat meespeelt.
Maar als je echt psychische klachten hebt, zou ik wel hulp zoeken als ik jou was. Het is al pittig genoeg zonder dat er iets aan de hand is, dus dan helemaal! Huisarts, verloskundige, die kunnen je helpen.
5 jaar geleden
Reactie op Meringue04
Geen geestelijke klachten hier, maar zwanger zijn vind ik geen moer aan eer ...
Ja vrouwen moeten het eens is iets meer toegeven! De meesten maken het allemaal mooier dan dat het is... g
Gelukkig zijn ze heel begripvol en helpen ze me bij verloskunde en psycholoog.
Ben blij dat mijn mening gedeeld word door je! Ik vind er ook echt helemaal niks aan! Zal blij en opgelucht zijn als het voorbij is. Bij jou is het ook niet gepland zeg je, wel gewenst of heb je het daar ook moeilijk mee?
5 jaar geleden
Reactie op Joanne1984
Ja vrouwen moeten het eens is iets meer toegeven! De meesten maken het alle ...
Ik schrok wel even, ik ben de 40 gepasseerd en voor mij hoefde het niet meer zo (nooit echt een erge kinderwens gehad eigenlijk), maar mijn vriend wilde sowieso graag een kind. Ik heb mijn leven op orde dus er was geen reden om het niet te doen en abortus vond ik dus wat te gek in mijn situatie.
Het duurde wel even om aan het idee te wennen hoor! Ik denk dat mijn omgeving het leuker vond dan ik in eerste instantie 🙈
Maar inmiddels vind ik het toch wel iets bijzonders en kijk ik er wel naar uit.
Alleen zwanger zijn vind ik gewoon stom. Niet erg ofzo, maar stom. Het beperkt me, het is een aanslag op mijn lijf, ik vind al het geregel eromheen best een gedoe en ik vind dat anderen me ineens anders benaderen en behandelen en dat irriteert me (en nee, dat zijn niet de hormonen 😜).
Maar fijn dat het hulp hebt! Hopelijk verlicht dat de boel wat!
Hoe ver ben je nu? Weet je wel aan zeker dat je het gaat doorzetten?
5 jaar geleden
Reactie op Meringue04
Ik schrok wel even, ik ben de 40 gepasseerd en voor mij hoefde het niet mee ...
Ik ben nu 30 weken dus probeer er al ruim een half jaar wat van te maken, heb de acceptatie maar verder ga ik echt niet komen. Ik was net verhuisd vanuit het westen naar Drenthe naar mn vriend. Dus was al een hele stap, geboortedorp, familie, vrienden verlaten en dan nu dit er nog bij. Kwam er ook vrij laat achter, abortus wou ik niet, traumatisch voor beiden. Ik had ook nooit echt een kinderwens, mn vriend wel. Inderdaad een aanslag op lichaam, kan al amper meer werken enzovoort. Ja wat jij ook zegt, omgeving gaat anders op je reageren. Iedereen vind het ook erg leuk behalve ik. Heb op zich wel mn rust gevonden en mn vriend steunt me super goed en hij begrijpt me. We zijn allebei 35 trouwens.
5 jaar geleden
Reactie op Joanne1984
Ik ben nu 30 weken dus probeer er al ruim een half jaar wat van te maken, h ...
Ohh we zijn bijna net zo ver ook! Ik ben morgen 32 weken. Het einde is in zicht!
Ik hoop echt dat het straks meevalt als je kindje geboren is en dat de grijze wolken dan wegtrekken.
Krijg je een zoon of een dochter?
5 jaar geleden
Reactie op Meringue04
Ohh we zijn bijna net zo ver ook! Ik ben morgen 32 weken. Het einde is in z ...
Dankjewel! Ik denk dat ik opgelucht ben als het voorbij is! Ik krijg een zoontje, en jij? De psycholoog zegt dat ik of heel blij ga zijn als hij er uiteindelijk is, dat alles gewoon goed komt, of dat ik me juist nog minder goed ga voelen.... Hopen en focussen maar op het eerste!
5 jaar geleden
Reactie op Joanne1984
Dankjewel! Ik denk dat ik opgelucht ben als het voorbij is! Ik krijg een zo ...
Ook een jongetje 😄
Ik hoop ook het eerste voor je!