31 Reacties

vor 5 Jahren

Misschien een regeldagje?🤷🏻‍♀️

vor 5 Jahren

Krijgen ze namelijk weer rond 6 weken.

vor 5 Jahren

En je kunt haar eventueel even knuffelen(troosten), tegen haar praten of zingen.

vor 5 Jahren

Kan een sprongetje zijn. Dan maken ze een mentaal sprongetje en dat vraagt veel van zo'n kleintje. Of misschien darmkrampjes, die zijn rond de 6 weken op een hoogtepunt. Misschien helpt het om een stukje te gaan autorijden met haar?

vor 5 Jahren

Heeft ze een regeldag? Misschien heeft ze toch nog honger? Onze dochter (nu ook 5,5 week) had dit gisteren. Hebben haar na de fles nog wat extra gegeven, toen was ze weer tevreden. Vandaag drinkt ze trouwens weer gewoon 😁

vor 5 Jahren

Dank je wel Jmfs. Dit is dan de eerste regeldag waar ik iets van merk. Word een lang nachtje met veel troosten en knuffelen dan :)

vor 5 Jahren

Hee, Een baby heeft om de zoveel weken een sprongetje waardoor hij/zij bijna ontroostbaar is. https://www.oeiikgroei.nl/mentale-sprong-1/ . Het boek oei ik groei is echt een aanrader! Helpt mij in ieder geval om het beter te begrijpen. Hopelijk heb je hier wat aan. Groetjes

vor 5 Jahren

Dat had ik vanmiddag ook een keertje geprobeerd Yvb86. Maar dat hielp helaas ook niet en de fles erna heeft ze mondje terug gegeven wat ze normaal ook niet heeft

vor 5 Jahren

Dank je voor de tip Ryanne90. Misschien goed idee om beetje meer inzicht te krijgen.

vor 5 Jahren

Mama van Ayana ga het nog even proberen met troosten en dan misschien een autoritje vannacht als het niet beter gaat

vor 5 Jahren

Reactie op Svw86

Dank je wel Jmfs. Dit is dan de eerste regeldag waar ik iets van merk. Word ...
Heel herkenbaar! Lekker troosten en zo dicht mogelijk tegen je aan. Dat werkt heel goed bij mij

vor 5 Jahren

Komt bekend voor. Onze Vienna (4wkn) heeft ongeveer hetzelfde sinds afgelopen vrijdag. De nachten en ochtenden gaan gelukkig wel goed, Maar vanaf de middag vroege avond is er onrust en om de 10-20 min wakker. Ik ben maar begonnen met het " regelmaat brengt rust " boekje in de hoop dat ze uiteindelijk zelf inslaap kan vallen ook overdag en tijdens regeldagen en of sprongetjes. Maarja bij mama of papa zijn zal altijd wel lekkerder zijn. Succes allemaal!

vor 5 Jahren

Er aan toegeven, dat is het beste wat je kan doen. Waarschijnlijk is het een sprongetje en die zullen nog wel meer gaan komen ben ik bang. Heb je geen draagzak/draagdoek?

vor 5 Jahren

Ze maken zo een snelle ontwikkeling door. Ik denk dat ze soms overrompeld worden door indrukken, en de enige manier om deze te ventileren is dan door te huilen. Ons zoontje had dit ook toen hij klein was, en ons meisje heeft dit nu ook. Niet teveel van maken. Gewoon lekker knuffelen en bij jou nemen en dit betert wel!

vor 5 Jahren

Hier hetzelfde! Zoontje is ook 5.5 weken. Normaal slaapt en drinkt hij goed, gister en vandaag heeft hij amper tot niet geslapen. Verder goed gedronken en, volle plaspampers. Ik ben begonnen met het geven van infacol. Iemand een idee wat je nog meer kunt doen?

vor 5 Jahren

Als ze echt ontroostbaar is huid op huid in bed gaan liggen

vor 5 Jahren

Ik heb echt PRECIES het zelfde! Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat het krampjes zijn. Ze is aan het zoeken naar de borst en aan het schoppen met haar beentjes. Wat bij mijn dochter helpt is met een warme hand over dr buikje te aaien met de klok mee. Verder probeer ik het speentje te geven wat ze soms aanpakt. Ik hoop dat je iets hebt aan me tip! Veel succes :)

vor 5 Jahren

Denk inderdaad aan een sprongetje. 🍀

vor 5 Jahren

Ons meisje is nu 5 wkn en 5 dgn en is sinds vorige week maandag verkouden en heeft last van krampjes. Hierdoor wilt ze alleen maar bij mama op de borst slapen en niet in haar wiegje of box. Elke keer als we haar neerleggen begint ze eerst met jengelen en daarna met huilen en is ze ontroostbaar totdat ze weer opgepakt wordt. Na 1.5 week is dit best pittig, slaap zelf gemiddeld 2 uur per nacht. Borstvoeding gaat goed en ze groeit ook goed. Hopelijk voelt ze zich snel weer beter zodat we het slaapritme ook weer op kunnen pakken.. infacol werkt bij ons zo nu en dan wel... al blijft ze wel last van krampjes houden

vor 5 Jahren

Onze kleine meid heeft het vannacht toch super gedaan, en nu ligt ze ook al weer een uurtje te slapen na het eten.. Waren dan toch krampjes regeldag of een sprongetje. Dank je wel allemaal voor de reacties, heeft me goed geholpen om iets minder onzeker te zijn.