24 Reacties

4 jaar geleden

Heey, ja ik merk het ook aan mijn zoontje. Hij is nu net 9 maanden geworden (2-10-2019) heel snel geïrriteerd. Hoop dat het een fase is haha. Slaapritme is ook niet zoals het was de laatste 2 weken

4 jaar geleden

Merk het hier ook. Ene moment speelt ze heel leuk en andere moment heel snel boos. Hier ligt het aan dat ze heel graag wil staan en stappen en het haar niet wil lukken zich op te trekken aan bank en tafel en dan gaat jammeren dat ik der moet helpen.

4 jaar geleden

Ja hier ook! Zelfde leeftijd, zelfde jengeligheid

4 jaar geleden

Reactie op Lizzy93

Merk het hier ook. Ene moment speelt ze heel leuk en andere moment heel sne ...
Oja en ook tandjes denk ik want ze doet heel veel nu op haar konijn kauwen

4 jaar geleden

Hier ook! Ik denk dat hij last heeft van doorkomende tandjes. Erg afwisselend humeru en snel boos inderdaad. Wilt mij steeds in de beurt hebben. En irritatie treedt bij mij ook helaas snel op. :(

4 jaar geleden

Zoontje morgen 9 maanden en de laatste 1.5 / 2 weken gedraagt hij zich ook wat lastiger snel geïrriteerd, zn slaapjes helemaal door de war van 2 x 1.5 naar 2 x hooguit 45 min waardoor die heel de tijd moe is, s avonds bij het naar bed brengen Drama zodra hij zijn bedje ziet zet hij het op krijsen ,sochtends ineens 1.5 uur eerder wakker...begon zelfs al aan mezelf te twijfelen of ik iets verkeerd doe ofzo..maar lees dat meer kindjes dit rond deze tijd hebben

4 jaar geleden

Tandjes zijn het volgens mij niet want die zijn net door. Fijn dat er meerdere zijn die dit herkennen. Ik vind het altijd zo lastig hoe hier mee om te gaan: toegeven en meer knuffelen en samen spelen of toch maar laten jengelen. Hoe doen jullie dit?

4 jaar geleden

Reactie op Chl

Tandjes zijn het volgens mij niet want die zijn net door. Fijn dat er meerd ...
Ik probeer wel met hem te spelen soms lukt het en soms blijft hij bezig dan leg ik hem een half uurtje in bed dan gaat hij even met zijn knuffel spelen en daarna lijkt hij weer een beetje opgeladen en kan hij er weer even tegen aan ,s avonds bij het naar bed brengen is het ook ineens huilen en doen ik probeer het max 15 minuten aan te horen en word hij niet rustig dan knuffelen we tot hij bijna in slaap valt en dan kan ik hem terug leggen en gaat hij slapen ,dit helpt hier dus het best

4 jaar geleden

Reactie op Mila96

Zoontje morgen 9 maanden en de laatste 1.5 / 2 weken gedraagt hij zich ook ...
Wat doe jij bij dat krijsen in bed? Sinds vanmiddag doet mijn zoontje dit ook. Lijkt wel op verlatingsangst. Gewoon maar laten huilen kan ik niet over mijn hart verkrijgen... zo lastig!

4 jaar geleden

Reactie op Chl

Wat doe jij bij dat krijsen in bed? Sinds vanmiddag doet mijn zoontje dit o ...
Klopt hier denk ik ook echt aan verlatingsangst het is zoon hystirisch gehuil ik kan hem dan ook echt niet laten liggen ik haal hem eruit en ga op ons bed met hem knuffelen tot hij bijna in slaap valt en dan leg ik hem terug geef een kusje en ga gelijk weg dan huilt hij nog 1 minuutje heel hard en valt hij in slaap. Ik kies er liever voor om een half uur extra bezig te zijn om hem rustig in slaap te krijgen dan dat hij de longen uit zijn lijf schreeuw zo zielig..

4 jaar geleden

Lang leven moeder natuur! Onze meid is van 3-10-2019 het zo grappig dat we allemaal gelijk op gaan. Zo herkenbaar

4 jaar geleden

Lang leven moeder natuur! Onze meid is van 3-10-2019 het zo grappig dat we ...
Haha ja dat is dan altijd wel bizar he? Hier sinds gister middag ook nog bijgekomen dat hij moeilijk doet met slapen... zo lastig wat we daar dan weer mee moeten... ik dacht dat de weken van sprong 6 voorbij waren... denk jij dat t ook nog het sprongetje is of? En is jouw kleine al lang jengelig?

4 jaar geleden

Reactie op Chl

Haha ja dat is dan altijd wel bizar he? Hier sinds gister middag ook nog bi ...
Maar echt! Met slapen word ze nu vaak na een uurtje wakker, klaar wakker dan ook. Eerst wou ik dan dat ze meteen weer ging slapen. Dit werd drama. Nu halen we haar uit bedje als ze echt wakker is. Even een boekje lezen of haar laten spelen tot ze weer moe is en in haar oogjes wrijft, heel soms een extra flesje. Terug in bed en dan slaapt ze gewoon door. 2 avonden en dan is het weer opgelost. Op deze leeftijd ontdekken ze ook zoveel en willen al zoveel dat ze zich zelf denk ik in de weg zitten.

4 jaar geleden

Poeh echt! Hier eentje al vier dagen niet te genieten. (6-10). Wilt de hele dag bij mij zijn zodra ik ook maar ergens heen loop kruipt die achter me aan, en pakt mijn been vast. Maar na vier dagen merk ik nu wel dat die probeert te zitten en wilt gaan staan. Dus hij is zeker ergens mee bezig! Ook wilt die de hele dag rondlopen en overal na wijzen. Zolang ik hem aandacht geef is het goed. Als in hem smiddags op bed wil leggen pakt die me vast en wilt die me ook echt niet loslaten. Gister avond ging die een half uurtje later na bed want, meneer was helemaal over stuur. Gelukkig slaapt die de nachten nog wel door want vind het overdag best pittig hoor!

4 jaar geleden

Hoe gaat het momenteel met jullie kindjes qua jengelen en alleen zijn/ zelf vermaken?

4 jaar geleden

Reactie op Chl

Hoe gaat het momenteel met jullie kindjes qua jengelen en alleen zijn/ zelf ...
Oh op dat vlak heb ik echt een super kindje 💕💕 ze kan echt uren alleen spelen. Enkel als ze honger heeft wilt ze dan bij le zijn en slaap uiteraard. Zo is zij hele tijd aan het spelen met haar eigen. Is ze iets beu gaat ze iets anders zoeken. Of kruipt ze heel het apparteme t door en laatste dagen trekt ze haar overal op en begint de kasten open te doen 😅

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Chl

Dochter is van 11-10-2019, is ook heel drammerig sinds zondag ☹️ niks is goed, wil steeds opgepakt worden. Het breekt me af en toe wel wat op icm thuiswerken en het leuk houden allemaa 😕 lastig even...

4 jaar geleden

Hier ook een schatje van 14-10 die alles beu is al een week na 10 minuten. Ze heeft wel last van haar doorkomende tandjes boven. Het is ook een heel gedoe om haar te laten slapen overdag! Vast een periode! Maar idd je kunt bijna niks doen of ondernemen in je huishouden en daarbuiten haha

4 jaar geleden

Het slapen gaat hier weer goed maar alleen spelen niet. Hij kan ook nog niet zitten of tijgeren of kruipen dus volgens mij is het pure frustratie allemaal.. hopelijk gaat ie dit snel leren..

4 jaar geleden

Reactie op Chl

Het gaat eindelijk weer beter! Na een week lang mopperen en zichzelf niet kunnen vermaken. Kan die nu ineens staan! Super fijn het geeft hem zoveel meer vrijheid en hij is gelijk weer een stuk vrolijker!