15 Reacties

4 jaar geleden

Herkenbaar! Het alleen spelen gaat wel goed, maar hangt wel snel aan mijn been als ik iets sta te doen of als ik weg wil gaan.. het slapen is hier momenteel wel het ergste, het wakker worden en klaar wakker zijn en rechtop in bed gaan staan en elke keer als je hem neerlegt steeds harder gillen en weer recht op staan🙄 Hebben meer dit?

4 jaar geleden

Hier over een week 1 jaar en de laatste weken merkte we wel al dat ze een minuutje of twee huilde en daarna nog eventjes wakker lag voor ze echt in slaap viel. Afgelopen nacht pas rond 20u in slaap gekregen (normaal rond 17u30 à 18u), geen flesje willen, uiteindelijk dan maar een cracotte gegeven. Om 22u terug wakker, dan wel flesje gewild, weer wat moeite om ze te laten slapen en om 6u vanmorgen terug echt wenen, normaal wordt ze veel rustiger wakker.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje is ook wat meer afhankelijk. En wordt regelmatig wakker snachts, wij doen nu op een oude telefoon een slaapmuziekje aan van youtube. Dit werkt wel heel fijn en ze slaapt weer snel als ze even wakker wordt. Maar wat ik van begrijp is dat ze ook veel verwerken van alles wat ze ontwikkelen. En dat is heel veel. Het is niet vreemd dat een kindje dan afhankelijk wordt, of snachts wakker wordt van een droom en begrijpt dat papa of mama er niet is. Dit kan in fases iedere keer terug komen. Dat is niet erg, je doet als ouder niks verkeerd. Je kindje begrijpt het zelf ook niet, als ouder kan je zoveel mogelijk uit leggen en zn gevoelens benoemen. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Groetjes Sammy

4 jaar geleden

Ja heel herkenbaar. Kan niet eens normaal naar de wc.... Voorheen legde ik hem in bed en ging hij lekker slapen, nou dat is er niet meer bij.... Gisteren avond ook voor het eerst eigenlijk helemaal in paniek... Ik zorg dan maar gewoon dat ik hem troost, ik vertel hem dat ik altijd in de buurt ben. Meer kan je denk ik ook niet doen.

4 jaar geleden

Herkenbaar. Onze dochter ook. Had begrepen dat er rond de 12 maanden weer een slaapregressie zou zijn bij sommige schatjes. Ze hebben nu ook veel te verwerken, allemaal nieuwe dingetjes aan het leren enzo.🥰

4 jaar geleden

Reactie op Tatty

Herkenbaar. Onze dochter ook. Had begrepen dat er rond de 12 maanden weer e ...
Volgens mij heb ik de slaapregressie al sins dat hij 4 maanden was nu over week 1 jaar 🤗 en nog steeds het zelfde iedere nacht.. wat heb ik het zwaar pff😰 allemaal succ6 de fase’s blijven nog lang doorgaan😁

4 jaar geleden

Reactie op Karlijn3

Herkenbaar! Het alleen spelen gaat wel goed, maar hangt wel snel aan mijn b ...
Zo herkenbaar! Wij zijn blij als deze fase voorbij is want het is doodvermoeiend..

4 jaar geleden

Nou, dit vorige keer getypt maar nu 3 dagen op rij nog véél erger! Toen kon hij nog prima 15 min alleen spelen. Dat is nu max 5 min. Zo gauw hij mij hoort of ziet komt ie jengelend naar me toe en als ik niet bij hem te zitten, houdt ie niet op. Als ik er bij zit kan ie overigens wel heel mooi zelf spelen. Herkenbaar voor sommigen? Hij is nu 1 jaar en 2 weken oud

4 jaar geleden

Hier hetzelfde ook 1 jaar en 2 maanden oud.

4 jaar geleden

Reactie op Chl

Nou, dit vorige keer getypt maar nu 3 dagen op rij nog véél erger! Toen kon ...
Ja heel herkenbaar mij zoontje is ook 1 jaar en 1week oud precies het zelfde zodra ik even uit het gezicht ben begint hij weer met gejengel ppff soms kan het vervelend zijn I.V.M naar wc gaan🙄😓 ooh wat een drama dan soms stikt hij in zijn gehuil en gaat die hoesten en soms doet hij zelfs zijn vinger in de keel zodat mama gelijk eraan komt. Babys zijn slim echtt soms doet hij gewoon uit het niets jengelen effetjes als k niet naar hem toe ga is die effetjes stil en ben ik weer in zicht gaat die express nog harder jengelen hahhaa soms is het grapppig om te zien, maar denk ik aghh jij kleintje neem je mama in de maling. Mja dat kunnen ze dus heel goed in de maling nemen🤗🤗 soms laat ik hem toch maar even huilen I.V.M wc gaan het is niets anders🤗

4 jaar geleden

Reactie op Sammy Jones

Mijn dochtertje is ook wat meer afhankelijk. En wordt regelmatig wakker sna ...
Je klink echt als een supermama 🥰

4 jaar geleden

Reactie op Pastasaus

Je klink echt als een supermama 🥰
Ahh☺ dankjewel, wat lief dat je dat zegt😁 ik doe mn best haha

4 jaar geleden

Klinkt als het wel bekende sprongetje, dan maken ze weer een mentale sprong waardoor ze alles in een ander daglicht gaan zien en heel begrijpelijk de geborgenheid van papa en mama willen totdat het niet meer zo eng is en dan zul je zien dat hij nieuwe dingen gaat laten zien in wat hij kan en begrijpt en dan is de kleine weer helemaal happy :) Het boek 'oei ik groei' omschrijft alle sprongetjes heb ik persoonlijk erg veel aan gehad en nu nog steeds! Ook na de 1e jaar zal je dreumes nog een aantal sprongetjes doormaken Idd doordat ze een reeks van nieuwe dingen leren b.v. recht op zitten/ tijgeren/kruipen/lopen of de dat ze de wereld opeens op een andere manier bekijken maakt dat ze snachts daar van kunnen gaan dromen wat door ze weer even de geborgenheid willen van papa / mama als ze wakker schrikken. Het door komen van tandjes is ook zoiets waar ze snachts last van kunnen hebben.

4 jaar geleden

Zo herkenbaar!!! Maar alle symptomen zoals bij de ‘sprong’ hoort. Was niet zo om alle sprongetjes bij te houden, maar wist het ff niet meer. Toen toch maar erbij gepakt... pff wat kon ik veel afvinken 😂🙈. Nu maar hopen dat dit snel voorbij gaat.... 🤭😏

4 jaar geleden

Heel herkenbaar! Maar met name naar mij (papa) toe. Als hij papa ziet hoort of ruikt dan is hij hangerig. Gelukkig gaat het slapen over algemeen nog goed.. alleen als hij wakker is dan krijg je ook niks meer gedaan.. Wij zijn wel een beetje klaar met al die lange sprongen en tanden die elkaar maar opvolgen/overlappen..