59 Reacties
4 jaar geleden
Onze zoon slaapt ook niet door. (Heel soms slaapt hij 4 uur achter elkaar). Ik geef bijna 7 maanden volledige borstvoeding op verzoek. Dutjes overdag ook wisselend. Altijd spannend of hij 45 min of 1,5 uur slaapt per keer. Het einde van de middag dutje weigert hij dus vervroeg ik zijn bedtijd. Over het algemeen is zijn bedtijd tussen 18.30u/19.00u. Af en toe zit ik er zo doorheen met de borstvoeding, nachtvoeding, gebroken nachten en gewoon de weinig houvast. Ikzelf ben erg van een strakke planning maar mijn man wees mij erop dat onze zoon geen klok kan kijken 🥴😅 Dus alles op verzoek en op zijn ritme. Soms, na een rommelige dag/nacht, twijfel ik steeds vaker om te stoppen met borstvoeding. Maar als ik dat zo lees geeft flesvoeding ook geen garantie op doorslapen 😬
4 jaar geleden
Mijn zoontje is 6 maanden. Ik geef borstvoeding en hij komt overdag elke 3 uur. In de nacht komt hij vaak 2 a 3 keer. Sinds gister slaapt hij op zijn eigen kamer en vannacht kwam hij om 3 uur voor een voeding (hopelijk blijft dit zo) wij hadden namelijk de indruk dat hij in de nacht vaak door ons wakker werd. Overdag slaapt hij trouwens alleen als er wordt gelopen met de kinderwagen of in de maxi-cosi.
4 jaar geleden
Mijn zoon van 6,5 maand slaapt ook niet door. Gaat rond 19.00 naar bed. Komt 1 of 2 x per nacht.
Krijgt snachts bv, overdag fles sinds paar weken.
Gaat wel beter nu hij meer vast gast eten. Geeft meer ritme. Ook overdag.
Maar helemaal doorslapen...
Mijn twee dochters duurde dat ook best lang. Oudste weet ik niet meer..
Wil je niet ontmoedigen, maar bij mijn tweede heeft omdat geduurd tot ze bijna 2 was.
Ik maak er geen probleem van. Komt wanneer het komt. Ieder kind in zn eigen ritme .
Belangrijkste is dat je het zelf ook volhoudt...
4 jaar geleden
Mijn dochtertje sliep door tot dat de klok naar zomertijd ging, nu af en toe weer een avond. Ze krijgt tussen 19:30 en 20:00 haar laatste pap fles en dan word ze rond 2/4 wakker, krijgt ze van mij een halve pap fles en dan slaapt ze weer ff door tot 5/7 uur doe ik haar een volle normale fles en dan laat ik haar nog even spelen in bed. Mijn moeder zei dat ik midden in de nacht geen fles meer moest doen maar de speen moest aanbieden, dat werkte wel, moest het wel 3x achter elkaar doen maar dan sliep ze wel verder, nu weigert ze de speen, maakt niet uit wat er is of hoe laat het is maar ze wil hem niet meer.
4 jaar geleden
Ik gaf ook tot een paar weken geleden om de 3 uur. Vaak dat ze zelfs maar 1 uur sliep en 2 uur voeden, werd er gek van. Maar het gaat 'op verzoek' en ik hield me er maar aan vast dat ze dit op dr 3e toch niet meer zou doen. Nu hoef ik sinds kort maar 1 a 2 keer te voeden 's nachts en slaapt ze in totaal 12 uur. Van 22:00 tot 10:00. Ik denk dat het komt doordat ik ben begonnen met onbijt pyamapapje en de borst erna rond 12 en dan naar bed tot ong 15:00. Dan krijgt ze een beetje brood en als wilt de borst en 's avonds krijgt ze nog een potje.
Ik probeer regelmaat erin te krijgen/houden. Soms doe ik gepureerd fruit i.p.v. brood of pyamapapje
VRIEND
4 jaar geleden
Hier gaat het heel wisselend, mijn zoontje (3-10-2019) word soms meerdere keren per nacht wakker, dan is tot op heden een tuut terug ingeven gelukkig voldoende! Soms is hij ook op zijn buik gedraaid en kan niet zelf terug draaien ivm zijn slaapzakje...
En soms slaapt ie de nachten wel helemaal door...
En opzich vind ik het prima, vaak slapen kindjes het 1e jaar niet door... Dus het komt wanneer het komt, mijn man en ik wisselen de nachten af, dus zo kunnen we iig om de nacht zelf doorslapen!
Ik geef overigens kv
4 jaar geleden
Ik heb geen gouden tips, maar wat dingen geprobeerd waarvan ik het idee heb dat het heeft geholpen. Misschien heb je er iets aan:
Ik begon eigenlijk met deze dingen omdat ik de slaapjes overdag niet goed kreeg, maar ik heb het idee dat het ook heeft geholpen voor betere nachten.
Slaapjes overdag kreeg ik slecht voor elkaar en nu gebruik ik een tabel als spiekbriefje 😅. Zie afbeelding. (Bonustip: reken je niet gek met hoeveel uur slaap totaal en hoeveel per nacht) Ik kijk niet naar hoe laat en hoe lang ze moet slapen, maar naar ‘wakkertijden’. Als ze zo lang wakker is, probeer ik haar op bed te leggen. Ik kwam erachter dat ze soms door gezelligheid niet moe lijkt en eenmaal in bed toch best wel kan slapen. Ik leg haar wel eerder op bed als ze eerder moe wordt trouwens. Ze gaat niet echt op vaste tijden daardoor, maar de slaapjes overdag zijn beter/langer en ik denk dat dit uiteindelijk helpt voor de nacht (zodat je niet in een vicieuze cirkel terechtkomt).
Overdag maak ik de kamer niet helemaal donker, ik hoop dat ze dan wat verschil leert tussen dag en nacht.
Eerst had ze met de borstvoeding steeds genoeg aan een borst, ze viel altijd aan de borst in slaap. Na verloop van tijd kwam ze ‘s nachts steeds vaker. Toen heb ik als test een tweede borst aangeboden voor ze in slaap viel aan de eerste en toen bleek ze nog super veel op te kunnen. Ging ze veel voldaner naar bed en beter slapen.
Waar ik eerst bij een huiltje ‘s nachts gelijk ging voeden, probeer ik nu eerst alleen een speentje. Dat ging ook steeds beter. Is ook makkelijker uit te besteden dan borstvoeding 😆
Ook wel gehoord dat overdag/‘s avonds vaker voeden kan helpen om ‘s nachts beter te slapen. Dat heeft hier ook even verschil gemaakt.
Ik werd onrustig als ze per keer 45-50min sliep overdag, dat leek me kort. Tot ik las dat dit een slaapcyclus van een kleintje ongeveer is. Ik vond het dan geruststellend dat ze een slaapcyclus had afgemaakt, ook al was het er dan ‘maar’ 1. Dan is het wel een kwalitatief slaapje denk ik?
Tot slot valt ze echt niet in slaap zonder speen. Dus die altijd bij de hand.
Tot zover mijn gedachtespinsels en ontdekkingen na veel research 😉 sorry voor de lange post, maar hopelijk helpt het iemand! Ik wens jullie veel nachtrust toe!
4 jaar geleden
Ik heb geen gouden tips, maar wat dingen geprobeerd waarvan ik het idee heb ...
Precies zo doe ik dat ook! Fijn om te lezen, jouw verhaal! Ik kan ook “balen” van een slaapje van 45 min. Des te blijer ben ik als het hem lukt om er twee aan elkaar te plakken. Ik hou ook strikt de wakkertijd aan en zorg dat hij binnen die tijd (of eerder wanneer hij signalen laat zien) in bed ligt. Maar hier nu al een hele week gedoe rond het (late) middagslaapje. Het lukt onze zoon niet om dan in slaap te vallen, dus de hele middag wakker maar ontevreden. En lijkt ook vermaakt te moeten worden omdat het hem dan niet lukt op dat moment. Heb jij nog een tip? Draagzak ik wel succesvol maar ik zoek eigenlijk de tip dat hij in zijn eigen bedje dit slaapje doet zodat de draagzak geen gewenning wordt 😬 kinderwagen is overigens geen succes. Dan huilt en krijst hij heel gefrustreerd alles bij elkaar. o ja, als dit slaapje niet lukt dan vervroegen wij zijn bedtijd iets want dan voorkomen we dat hij helemaal oververmoeid raakt
4 jaar geleden
Nou mijn zoon is GISTEREN 7 maanden geworden en helaas slaapt hij niet door. Ik doe van alles en geef hem ook pap maar niets help. Hij drinkt ook snacht nog een flesje rn dan nog slaapt hij niet door. Ik heb hem paar keer naast me in bed genomen dan nog slaapt hij niet door.. het moet van zelf goed komen en als het niet gebeurt hebben we gewoon pech helaas en zullen we dit aanhouden ik hoop van niet want ik ben echt toe aan om lekker door te slapen dan die gebroken nachten telkens😰😰😰
4 jaar geleden
Hier slaapt meneer ook nog niet door. Ook ik geef borstvoeding. Wel afgekolft. De ene nacht wordt hij 3x wakker (dit is een goede nacht) en de andere keer 5 a 6x of zelfs vaker. Waarom de ene nacht beter gaat dan de andere is niet duidelijk. Er valt geen pijl op te trekken. Vermoeiend is het zeker wel. Ik probeer maar zo te denken....als hii 18 jaar is, slaapt hij wel door😉
4 jaar geleden
Reactie op Carlina-24
Hier slaapt meneer ook nog niet door. Ook ik geef borstvoeding. Wel afgekol ...
Haha ja het zal vast wel een dag komen dat ze doorslapen wat je zegt (18 jaar ) hoe oud worden wij dan ? Zo oud dat we dit keer door klachten en door lichamelijke pijn niet gaan kunnen slapen😃🙈 . Maar het is zekker erg vermoeiend overdag tijdens dutjes als het kan gewoon slapen want wij als moeders moeten ook tot ons rust komen zodat, we ons kindjes beter kunnen zorgen.
4 jaar geleden
Reactie op JaquelineJansen
Precies zo doe ik dat ook! Fijn om te lezen, jouw verhaal! Ik kan ook “bale ...
Dat gebeurde hier ook, wat een strijd! ik haalde haar er dan na lang proberen toch maar uit. Even knuffelen, want zelf spelen ging ook niet, en dan nog eens proberen (evt na een voeding die ik dan wat eerder geef).
Al probeer ik wel op te letten dat dit niet een dagelijks iets wordt, want dan moet ik dr dus altijd uit bed halen en dat wil ik voorkomen.
Als ik echt ten einde raad ben en moe, dan leg ik dr bij mij op mijn buik en ga ik op de bank of bed slapen.
soms helpt niks, dan inderdaad de avond wat eerder proberen te slapen en hopen dat het daarna weer opknapt..
Ik probeer af en toe even te laten huilen om te zien of ze dan toch gaat slapen. Maar dat is hier nog nooit een succes geweest, ik test het af en toe maar gewoon 😉
4 jaar geleden
Dat gebeurde hier ook, wat een strijd! ik haalde haar er dan na lang prober ...
Wat fijn die herkenning! En ik maar denken dat onze zoon de enige is 🤭 ik hou het ook altijd 30-60 min vol. Maarja, uiteindelijk blijven huilen en krijsen is toch maar eruit na al die tijd proberen. We zingen het gewoon maar uit, het zal wel een daar zijn 😉