59 Reacties

4 jaar geleden

Wij denken dat de kleine het koud heeft snachts. Ze gaat vannacht in een dikker slaapzakje slapen en kijken wat het doet. Soms merk ik dat haar beentjes ondanks fleece pyjama en slaapzak 2.2TOG toch koud zijn. Dus hoop dat dit gaat werken voor ons.. (7maanden)

4 jaar geleden

Reactie op Tijntje

Mijn zoontje sliep met 5 maanden pas door. Ik geef nu om 22:30 een kunstvoe ...
En sinds de laatste fles kv is slaapt jouw zoon door? Wat fijn! En zie ik goed dat jij 6 weken zwanger bent? Ondanks bv?

4 jaar geleden

Reactie op JaquelineJansen

En sinds de laatste fles kv is slaapt jouw zoon door? Wat fijn! En zie ik g ...
Ja klopt! Echt heel fijn. En ja mijn zoontje is nu 7 maanden, ben bv wel aan het afbouwen nu. Maar borstvoeding is duidelijk geen anticonceptie haha heel blij mee hoor.

4 jaar geleden

Hier ook nog ver weg van doorslapen. Kv werkt averechts, meneer wordt dan alleen maar wakkerder, dus blijf maar bij de bv. De oudste sliep ook pas met 1,5 door, terwijl hij toch echt al lang geen bv meet kreeg

4 jaar geleden

Reactie op Tijntje

Ja klopt! Echt heel fijn. En ja mijn zoontje is nu 7 maanden, ben bv wel a ...
Oh wat fijn van dat doorslapen. Bij ons gaat het ook al de goede kant op, na de voeding van 22/22.30u slaapt hij door tot 6/7u! Bij mij heeft het aanbieden van beide borsten bij iedere voeding geholpen, sindsdien slaapt ie door! 😉 En ik hoop ook snel weer zwanger te zijn alleen nog geen menstruatie te bekennen (wie weet nu de nachtvoeding eraf is ☺️) Gefeliciteerd trouwens! 🤭

4 jaar geleden

Reactie op JaquelineJansen

Oh wat fijn van dat doorslapen. Bij ons gaat het ook al de goede kant op, n ...
Dat hoop ik ook voor jullie!! Haha ik mag straks weer opnieuw beginnen, dan pak ik de tips uit deze app er weer even bij haha. En dank je wel!

4 jaar geleden

Ook geen gouden tip. Sinds ik het raam open heb en een wat warme slaapzakje. Daarnaas ben ik ook begonnen met kleine slaapzakje. Max heeft een hele tijd ingebakerd gezeten en toen naa rslaapzak waar hij veel ruimte in heeft. Ik heb nu een slaapzak waar die strak in zit. Hij slaapt toch op zijn buik in foeteuhouding. slaapt onze zoon beter/goed. Hij slaapt door 19.00 tot 5 uur en dan begint de dag.

4 jaar geleden

Mijn dochter sliep de afgelopen 4 dagen door en vannacht kwam ze weer om half 2. We doen haar nu om 22:00 naar bed ipv 20:00 en dan slaapt ze wel door tot 7:00 ipv 5:00 alleen vannacht dus niet voor dat ene half uurtje

4 jaar geleden

Die van mij slaapt ook nog steeds niet door hoor, wel merk ik hoe later naar bed hoe beter de nacht. Terwijl overdag is het wel een slaapkop...

4 jaar geleden

Reactie op Mamvantwee

Die van mij slaapt ook nog steeds niet door hoor, wel merk ik hoe later naa ...
Ik zal overdag weinig laten slapen max4 uurtjes nietmeer en vanavond gewoon op tijd na bed dat zal wel helpen doorslapen 🤗

4 jaar geleden

Hebje gekeken naar zijn wakkertijden? Zie dat hij 7 maanden is, dan zou hij tussen de 1,5 en 3 uur wakker kunnen zijn tussen slaapjes in (overdag). Maximaal 3 uur slapen overdag, anders gaat hij met te weinig slaapschld de nacht in, wat resulteert in vroeg wakker worden of zelfs niet doorslapen. Hoelaat gaat hij 's avonds naar bed? Hoe ziet het ritme eruit?

4 jaar geleden

Dingen die hier werkten(?): - rekening houden met de ‘wakkertijden’ Dit deden we overdag. Maar hebben gemerkt dat de nachten ook beter waren eens we overdag een structuur gevonden hadden - tips van “snuggles and dreams” (ze biedt ook telefonisch begeleiding - tegen betaling uiteraard) - hij viel ‘s nachts snel in slaap aan de borst. Echt veel drinken deed hij dus niet. Vandaar ben ik begonnen met zijn speen te geven. Ik had voor mezelf de regel dat als hij na 3x de speen geven nog wakker werd, het wel honger moest zijn en gaf dan BV. (Regeltjes gaven mezelf rust tijdens de nacht) - de oudste sliep door toen hij op zijn eigen kamer lag (toeval of niet?) - wat je ook probeert, altijd een paar weken volhouden. Pas dan weet je of iets werkt (vb. werken volgens de wakkertijden) - mijn man en ik wisselen elkaar af per week. (Als we afwisselden per nacht, lag ik toch te waken.) Goeie moed iedereen! Ik hou mezelf voor dat het allemaal fasen zijn! 😉

4 jaar geleden

Reactie op tinedb

Dingen die hier werkten(?): - rekening houden met de ‘wakkertijden’ Dit de ...
Ik heb die 3x speen en anders honger ook gebruikt. Dat zorgde uiteindelijk dat er een nachtvoeding af ging. Ik stond tot die tijd gewoon in de modus ‘huilen=voeden’. Kon half slapend geen andere oorzaak bedenken tot ik die regel ging toepassen 😆

4 jaar geleden

Reactie op semos

Nou mijn zoon is GISTEREN 7 maanden geworden en helaas slaapt hij niet door ...
Same here.... alles geprobeerd. 6 juni is hij alweer 8 maanden en vraagt nog steeds elke 3 uur bv.... Ben zo moehoeeeeee, zucht...

4 jaar geleden

Mijn kleine slaapt in de nacht niet door en vraagt nog steeds elke 3 uur bv. Overdag houd meneertje ook niet van slapen, hij doet meestal alleen naar powernapjes....heeeel vermoeiend. Ik weet echt niet wat helpt....

4 jaar geleden

Reactie op Nina01

Same here.... alles geprobeerd. 6 juni is hij alweer 8 maanden en vraagt n ...
Ppff ik kan het begrijpen dat je er zo moee van word. Het is echt zwaar mijn zoon wilt ook nog een flesje in de nacht hij is ook inmiddels bijna 8 maanden ppff ik begrijp jou heel goed

4 jaar geleden

Reactie op Nina01

Mijn kleine slaapt in de nacht niet door en vraagt nog steeds elke 3 uur bv ...
De app huckleberry heeft mij echt geholpen. Op advies van iemand hier. Van dutjes van soms geen 30min. Naar volwaardig en goed overdag slapen. Nu de nacht nog aanpakken. Maar die dutjes waren zo vermoeiend.

4 jaar geleden

Reactie op Ayerlikz

De app huckleberry heeft mij echt geholpen. Op advies van iemand hier. Van ...
De nacht is het grootste probleem ik ben er ook mee bezig maar het lukt gewoon niet als die niet slaapt dan slaapt die niet niet in eigen bed niet bij mij in bed niet op schoot is alleen maar gehuil hij begint ongeveer 2/3 uur in de nacht tot 5/6 uur yot dat hij een flesje heeft gedronken is echt vermoeiend ggd zei geen flesjes meer in de nacht geven maar als ik zo bekijk heeft hij het blijbaar nog nodig want na de fles slaapt die meestal weer wel ppfff het is een gevecht in de nacht maar hoop dat het een keertje allemaal goed gaat komen en wij als moeder ook op ons rust komen. Ik weet niet hoe het bij jullie is maar ik als moeder zijnde doet alles in me eentje mijn man helpt niet streunt niet hij is er wel maar ook weer niet.. ppfff (geen liefde meer) heb het zo zwaar mijn zoon voelt dat allemaal waardoor hij ook de hele dag hangerig, zeurend ontevreden is met allees wat we samen doen. Ppff misschien slaapt hij daarom niey door ik weet het niet meer ene zegt tandjes de andere zegt gedrag gewend off omdat ik zo op mijn teentjes ben getrapt waardoor hij het voelt en niet slaapt pff of hij slaapproblemen heeft ik hoor van iederen maar wat. Erg vervelend maar als ik diy allemaal hier leee denk ik gelukkig ben ik niet de enige die zo veel moeitte doet dat zijn zoon of dochter lekker gaaat slapen.

4 jaar geleden

Reactie op semos

De nacht is het grootste probleem ik ben er ook mee bezig maar het lukt gew ...
Heej twijfel nooit aan jezelf. Houd vol komt echt goed.. ik sta er ook alleen voor. Wees sowieso trots en besef dat alleen jij De wereld bent voor jouw kindje