43 Reacties

4 jaar geleden

Ons mannetje kan ook heel slecht tegen prikkels en weet dit slecht te verwerken, hij heeft daarbij ook slaap problemen en is over vermoeid. En dus ook vaak last van zijn buikje op het zelfde moment terwijl hij wat krijgt tegen krampjes nooit gedacht dat het door prikkels zou kunnen komen. Kwa aanwennen dat je er altijd bij bent met slapen vind ik een lastig iets... ene kant zeggen ze je kan ze tot 6 maanden niet verwennen met aandacht dat snappen ze nog niet, maar baby's doen t wel beter met een vast ritueel zodat ze uiteindelijk dingen gaan herkennen zoals dus bijvoorbeeld een slaap ritueel. Dus misschien dat jullie kleintje jullie nodig heeft omdat dat nu bij zijn slaap ritueel hoort...

4 jaar geleden

Herkenbaar. Mijn oudste, nu 19 maanden, heeft er nog steeds last van!:(

4 jaar geleden

Mijn dochter is nu 14 weken, en sinds een weekje ben ik met haar bezig om haar zelf te leren slapen. Daarvoor bleef ze ook altijd heel de avond bij ons beneden totdat we zelf naar bed gingen. Ik merk echt al een enorme vooruitgang door elke avond een vast ritueel te doen bij t naar bed gaan. Dus ik denk zeker niet dat je t "verpest" hebt. Ik denk dat je hier ook op deze leeftijd prima nog mee kan beginnen. Oververmoeidheid kan inderdaad ook juist mee spelen in de avonden. Ik probeer nu extra goed op de slaap signalen te letten in de avond, maar dat blijft wel lastig. Onze meid had trouwens ook een periode dat ze in de avonden alleen maar rond gelopen en gewiegd wilde worden. Gingen wij zitten met haar, was t ook weer huilen. Maar dat is gelukkig wel over gegaan!

4 jaar geleden

Ons mannetje slaap vanaf ong 10 weken na zijn laatste fles van 8 a 9 uur boven. Hij is nu bijna 13 weken. Ging vanaf begin eigenlijk goed, maar slaapt dan wel ook al vanaf 8 dagen in zn eigen bedje op eigen kamer. Denk zeker niet dat je iets verpest hebt haha. Zo jong kun je ze nog alles leren. Gewoon kijken waar jullie je goed bij voelen.

4 jaar geleden

Tegen ons is gezegd baby's kuns je niet verwennen, maar ze kunnen wel wennen. Dus in dit geval is je kindje gewend dat jij erbij bent als ze gaat slapen. Probeer een vast avond ritueel te krijgen, waarbij je steeds een stukje verder weg gaat. Is misschien wel even doorzetten. Bijv. Fles/borst geven nog even knuffelen (boertje), misschien omkleden als je dat al doet. Dan leg je haar in bed en ipv dat je haar vast houdt lag je bijv alleen je hand opp haar hoofd of op haar buik/handjes ofz. En als ze zo in slaap valt ga je een stukje verder erg zitten. Als ze dan niet weet waar je bent dan zeg je heel zacht wat zodat ze je stem hoor en weet dat je er wel bent. Zo elke keer een stukje verder totdat ze op een gegeven moment zelf in slaap valt. Wat ook helpt las ik laatst was kiekeboe spelen. Dan leren ze dat als je "weg" bent je ook weer terug komt.

4 jaar geleden

Het boek ‘baby in een droomritme, lekker slapen zonder huilen’ van Stephanie Lampe kan je helpen bij deze situatie. Alles over: • Slaap en hoe je hier meer van krijgt; • Het krijgen van een ritme, passende bij je baby's leeftijd; • Waarom baby's huilen (en wanneer dit niet normaal is); • Met handige schema's en uniek Droomplan. Met het Droomplan in dit boek geef je je baby op een lieve manier, zonder traantjes, een droomritme. Het gaat uit van baby's natuurlijke ritmes en leeftijd, zodat je op het juiste moment en op een manier die past bij jullie aan het slapen kunt werken. Leest heel makkelijk weg en hierbij kan je stap stap een goed droomritme creëren voor je baby.

4 jaar geleden

Mijn zoontje van bijna 12 weken begint nu (kan nog veranderen haha) in een ritme te komen. Hij heeft een vast ritueel, voeden-spelen-verschonen-slapen. Dat is het enige wat wel belangrijk is, een voorspelbare routine. Op deze leeftijd wil hij steeds meer de wereld ontdekken en valt minder snel in slaap als in eerste weken, maar dat lijkt mij logisch met die grote ontwikkeling in korte tijd. Nog steeds hou ik de routine hetzelfde, niet te lang wakker houden ook. Dan bij het naar bed brengen is hij meestal einde middag / rond etenstijd een beetje zeurderig. Voorheen nam ik m dan op schoot maar ik laat hem nu echt in zijn bedje en troost hem daar. Aai over de bol, wenkbrauwtjes strelen (wordt hij slaperig van) en speentje geven. Soms als hij echt niet blij is blijf ik er even naast zitten en ga ik desnoods wat wasjes opvouwen in de kamer zodat hij weet dat ik er ben. Meestal werkt dat goed. Als hij echt onrustig blijft / moet huilen dan haal ik m er nog wel eens uit maar ik probeer wel eerst vanalles. Ik heb om mij heen gehoord dat baby’s vaker einde dag / avond prikkels moeten verwerken. Dat is heel normaal voor zo’n kleintje. En ja, qua slapen begint hij hier nu iets langer door te slapen als ik m wel steeds wek voor de avondfles. Probeer, los van wat tips, niet teveel te vergelijken met andere kindjes. Om me heen ken ik een hoop moeders en bij de een slapen ze 8 uur lang door bijv terwijl de ander de hele nacht bezig is met de kleine. Het is echt geluk hebben soms. Succes meid ❤️☺️

4 jaar geleden

Dankje allemaal ☺️❤️

4 jaar geleden

Reactie op MDS

Het boek ‘baby in een droomritme, lekker slapen zonder huilen’ van Stephani ...
Dit boek kan ik ook aanbevelen! Heeft bij onze dochter enorm geholpen. Je moet wel doorzetten, en is niet altijd even gemakkelijk. Hang in there! Onze dochter heeft nu een vast ritme en slaap ritme, waarbij ze bij een liedje zingen (slaap kindje slaap) gelijk zelf gaat slapen. Ze is nu 10 weken en ik ben hier al vanaf week 6 mee gestart. Lukt niet altijd maar elke dag/week merk ik dat het beter gaat.

4 jaar geleden

Heel herkenbaar. Onze dochter (11 weken) heeft een duidelijk ritme met overdag 3 dutjes waarbij ze op haar eigen kamer slaapt, maar in de avond ligt ze in een wieg op onze slaapkamer. Meestal is ze klaarwakker van 21 tot 00 of 01 uur en wil ze veel gewiegd worden. Misschien kun je weglopen wanneer je dochter zware oogjes krijgt? Ze zal wel even protesteren, maar snel van vermoeidheid in slaap vallen. Zo doen wij het tenminste. Succes!

4 jaar geleden

Reactie op SuusOnline

Dit boek kan ik ook aanbevelen! Heeft bij onze dochter enorm geholpen. Je m ...
Klinkt goed!! Geef jij borstvoeding of kunstvoeding? En voedde jij voorheen op verzoek?

4 jaar geleden

Klinkt goed!! Geef jij borstvoeding of kunstvoeding? En voedde jij voorheen ...
Borstvoeding, en dan om de 3 uur. Maar ben wel flexibel, als ze lekker ligt te slapen kan het ook half uurtje later of eerder als ze eerder wakker is.

4 jaar geleden

Wij hadden ook een meisje wat altijd beneden was tot de laatste fles.. maar inderdaad niks mis met ons kindje en we wilde onze avonden terug. Dus vanaf vorige week vrijdag gestart met haar gewoon in bed leggen. 10 minuten laten huilen en dan weer naar boven aai over haar bol tut erin en weer terug. De eerste keer 5 keer naar boven geweest maar gaat steeds beter. Vandaag een week later lag ze om 8 uur te slapen en maar 1 keer naar boven! Voor ons werkt dit heel goed. Als ze verschoond is, gegeten heeft kan er niks mis zijn dus de aanhouder wint! Nu alleen nog om kwart voor 11 de fles en dan slaapt ze door tot 7:45. Ze is nu bijna 14 weken. Moet wel zeggen dat dit allemaal wel beter gaat sinds ik gestopt ben met de borstvoeding. Hou vol het wordt echt allemaal beter.

4 jaar geleden

Onze tweeling jongens zijn nu 11 weken ewe hebben ze alle twee in een goed ritme. In de ochtend vaak van 10 tot 14.00 uur ongeveer uit bed en wakker vaak ik dan met ze wandelen . Na de fles van 14.00 uur naar bed tot ongeveer 18,00 en dan weer wakker om te spelen en knuffelen vaak hebben ze dan hun huil uurtje alle 2 rond 21.30 weer een fles en naar bed en sinds een week ongeveer slapen ze dan nu tot 6 😁

4 jaar geleden

Reactie op amc hessels

Wij hadden ook een meisje wat altijd beneden was tot de laatste fles.. maar ...
Echt laten huilen zorgt voor veel stress bij je baby. Ik kan je het boek van Melanie visscher aanraden. Wat baby's nodig hebben. Een baby kan nog niet zelf in slaap vallen, het is niet erg om je baby bij je te houden, in de draagdoek of in je armen. Ik snap absoluut niet waarom die dokter dit aanraadt. Het komt heus vanzelf wel. Reageren op huil van je kind geeft je baby zelfvertrouwen, met name voor de zes maanden. Waarom moeten baby's zo'n weinig mogelijk last veroorzaken?

4 jaar geleden

Ik cringe van dit hele topic.

4 jaar geleden

Echt laten huilen zorgt voor veel stress bij je baby. Ik kan je het boek va ...
Dit boek staat btw vol met bronnen van wetenschappelijk onderzoek!

4 jaar geleden

Hier een voorbeeld

4 jaar geleden

Nog een.

4 jaar geleden

En laatste