43 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op amc hessels

Wij hadden ook een meisje wat altijd beneden was tot de laatste fles.. maar ...
Wij deden dit ook zo hoor... Iedereen doet zoals hij/zij het beste aanvoelen. Geen boek hoeft daarvoor in je gezicht gegooid te worden maar owee als je laat horen dat je je kind gecontroleerd laat huilen. Ik heb geen onderzoek nodig om het logisch te vinden dat een baby nog alles moet leren, ook in slaap vallen zonder mama. En mijn dochter is perfect gezond trouwens

4 jaar geleden

Reactie op JokeBleys

Wij deden dit ook zo hoor... Iedereen doet zoals hij/zij het beste aanvoele ...
Natuurlijk mag je dit zelf weten en heus het maakt je geen slechte moeder. Maar tegengeluid mag ook. Het MOET namelijk niet op deze manier. Het kan ook anders.

4 jaar geleden

Reactie op JokeBleys

Wij deden dit ook zo hoor... Iedereen doet zoals hij/zij het beste aanvoele ...
Oh en oordeel niet over een boek die je niet hebt gelezen.

4 jaar geleden

Natuurlijk mag je dit zelf weten en heus het maakt je geen slechte moeder. ...
Neen, het MOET niet op deze manier, maar het MOET ook niet op de jouwe. Ik heb genoeg boeken gelezen die beide methodes aankaarten, en uiteraard spreken ze elkaar steeds tegen met de nodige wetenschappelijke bronnen. Geen van alle manieren is de juiste, enkel de manier die je zelf als ouders kiest. Maar als iemand zegt dat ze hun baby wel eens laten huilen springt er altijd weer iemand bovenop...

4 jaar geleden

Reactie op JokeBleys

Neen, het MOET niet op deze manier, maar het MOET ook niet op de jouwe. Ik ...
Ja, is ook mijn goed recht. Sommige mensen hebben geen weet van hoeveel stress het oplevert. En ik zeg nergens dat het op deze manier MOET.

4 jaar geleden

Ja, is ook mijn goed recht. Sommige mensen hebben geen weet van hoeveel str ...
Ik snap het tegengeluid,maar wij hebben dit als advies van het ziekenhuis gekregen onze dochter heeft er baat bij. Ook hier alles al geprobeerd... maar ik ben van mening dat ik de touwtjes in handen moet nemen. Helaas kan een kindje van 13 weken die keuzes nog niet zelf maken. Maar hoe je het ook doet dat maakt niet uit we hebben allemaal dezelfde trigger en dat is de liefde voor dat kleine guppie.

4 jaar geleden

Ik sluit me er helemaal bij aan dat je kind even laten huilen helemaal niet erg is. Je voelt zelf als moeder zijnde wanneer dit genoeg is. Heb ik ook Bij onze dochter gedaan en ze kan nu heel goed zelf in slaap vallen. Ook nu huilt ze nog z'n 5 minuutjes maar dit valt onder prikkelverwerking. Ze is morgen 13 weekjes oud. Iedereen doet het op zojn/haar eigen manier en dat is prima. Advies geven mag natuurlijk altijd.

4 jaar geleden

Heftig deze discussie. Er zijn inderdaad verschillende wetenschappelijke onderzoeken met verschillende conclusies over of het laten huilen wel of niet schadelijk is/het zelfvertrouwen aantast. Hierdoor heb ik heel lang getwijfeld over de methode. Ik kreeg het niet over mijn hart om hem zo te horen huilen en hem even te laten. Uiteindelijk toch ervoor gekozen. Niet omdat ik mijn zoon een "last" vind maar omdat ik weer steeds vaker en erger last kreeg van mijn chronisch post traumatisch stress stoornis door de vermoeidheid van het gebroken slapen. Opeens kwam het besef dat zijn zelfvertrouwen veel meer schade wordt aangedaan als hij een moeder heeft die emotioneel labiel is en gillend (en ik bedoel dan echt HARD gillen) wakker wordt van de nachtmerries. Hierdoor schrikt hij enorm en als dat vaker gebeurt dan zal hij denken dat de wereld onveilig is. Veel meer denk ik dan als ik hem 1 tot max. 2 weken slaaptrain met gecontroleerd huilen en liefdevol troosten. Daarnaast zal hij niet goed leren om met zijn emoties om te gaan omdat hij een onstabiel voorbeeld heeft waar hij zijn hele jeugd rekening mee zal moeten houden. Dat wil ik niet. Ik ben de ouder en hij het kind. Ik wil er voor hem zijn. Ik heb mijn hele leven om hem met zijn zelfvertrouwen te helpen zolang ik niet last hebt van PTSS. De beslissing voor de gecontroleerd huilen methode vond ik dus enorm lastig en voor mij was het niet een kwestie van wetenschappelijk onderzoek erop nalezen. Er zijn meerdere facetten in het spel en ik neem aan dat dit altijd zo is. Voor mij is het dit, voor andere ouders misschien een medische noodzaak of een ouder kind/kinderen, enz. Het is roeien met de riemen die je hebt en je maakt er het beste van. Niet voor jezelf of je kind maar voor iedereen in het gezin.

4 jaar geleden

Heftig deze discussie. Er zijn inderdaad verschillende wetenschappelijke on ...
Heel begrijpelijk. Ik hoop dat het beter blijft gaan met je ptss.

4 jaar geleden

Heel begrijpelijk. Ik hoop dat het beter blijft gaan met je ptss.
Dank je

4 jaar geleden

Hai, Een babytje wordt zo alleen op de wereld gezet en moet zoveel nieuwe prikkels verwerken. Vrienden van ons laten hun baby altijd huilend in slaap vallen... nu 1.45 jaar later krijst hij nog een uur voor het slapen gaan. Bij ons zoontje ga ik er altijd even naast zitten, speen in ze mond muziekje aan. Soms loop ik weg en huilt hij als de speen uit ze mond valt. Die stop ik weer terug en wordt hij rustig. Ik merk als ik hem laat huilen hij helemaal over ze toeren raakt, alleen is ook zo alleen... doe wat jou moeder gevoel zegt, en als andere zeggen dat ze je kindje verwend.... beter verwend dan verwaarloosd♥️

4 jaar geleden

Reactie op Manddyyy

Hai, Een babytje wordt zo alleen op de wereld gezet en moet zoveel nieuwe p ...
Precies! Sowieso kun je de eerste maanden echt niet verwennen. Alsof de hersenen als zo goed zijn ontwikkeld. Een uur vind ik echt bizar lang en heel sneu.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje van 11 weken heeft ook heel veel laat van krampen (dat is wat ik denk). Overdag erg onrustig en weinig slapen.... avond en nacht slaapt ze goed maar rond 5:00 in de ochtend weer wakker door krampjes ( laat dan erg veel scheten). Overdag kan ze niet alleen in slaap vallen en ligt veel bij me... kan dus niet meer alleen slapen... Donderdag naar de kinderarts. Als ik haar trouwens laat huilen, raakt ze erg overstuur en pakt dan vaker geen adem... dus voor mij geen optie om te laten huilen... Hopelijk gaat het voor ons beide over een tijd beter!☺️

4 jaar geleden

Reactie op Floor.

Mijn dochtertje van 11 weken heeft ook heel veel laat van krampen (dat is w ...
Wat kan helpen ( bij ons ) voor krampen sab simplex in de pap, van melk nan sensitive, zo weinig mogelijk prikkels dus korte uitstapjes of kort bezoek en dan in een donkere kamer ( met een lichtje) haar dutje laten doen. ( na de fles) . Een kalmerend muziekje helpt soms ( lullaby voor baby op youtube .

4 jaar geleden

Het klinkt misschien vreemd maar als ons meisje in de avond flink aan het huilen is gaan we met haar in de keuken onder de afzuigkap staan. Het geluid werkt heel rustgevend voor haar en word helemaal rustig. Onze huilavonden zijn voorbij. Verder Sap Simplex voor de krampjes en na veel flessen geprobeerd te hebben zijn de flessen van MAM heel fijn. Succes ermee! Komt vast weer een betere nieuwe fase aan

4 jaar geleden

Het klinkt misschien vreemd maar als ons meisje in de avond flink aan het ...
Haha dit doe ik overdag altijd!

4 jaar geleden

Haha dit doe ik overdag altijd!
Altijd een succes :)

4 jaar geleden

Het klinkt misschien vreemd maar als ons meisje in de avond flink aan het ...
Oee van die afzuigkap ga ik zeker proberen! 😄🙌🏼

4 jaar geleden

Ik denk niet dat je iets verkeerd doet om je kindje bij je te houden, mijn zoontje wilde eerst niet in bedjes slapen, maar nu hij wat ouder is (3 maanden) doet hij het zonder problemen. Alles op zijn tijd. Geloof niet zo in het pushen van dingen . Hij had ook huil uurtjes in de avond in de eerste weken, is ook van een op andere dag gestopt. Gewoon lekker doen wat je baby aangeeft nodig te hebben.

4 jaar geleden

Reactie op Annie Boo

Ik denk niet dat je iets verkeerd doet om je kindje bij je te houden, mijn ...
Hier precies zo! 😁