16 Reacties

3 jaar geleden

Ik herken dit niet, maar wat ik wel wil zeggen is dat je geen slechte moeder bent. Je bent een lieve moeder, die doet wat op dat moment het beste is voor haar kind. Ze heeft haar slaap nodig, hoe pijnlijk en zielig het soms ook is als ze verdrietig zijn, je doet het goed!! Sommige kinderen hebben het nodig om dan even uit bed gehaald te worden om vervolgens weer terug te gaan. Hier zouden we dat ook niet hoeven te proberen, want daar snapt ze helemaal niks van. Dus ik snap helemaal dat jullie het op deze manier doen! Hoe lastig het soms ook is. Sterkte! 🥰

3 jaar geleden

Heeft ze dorst?

3 jaar geleden

Of een nachtmerrie gehad?

3 jaar geleden

Of zijn jullie nog op en wil ze ook pas naar bed wanneer jullie naar bed gaan... ik herken het namelijk wel. En heb hier een rondje door het huis gelopen met haar, wat gedronken, wat geruststellende woordjes, alle lampen uit gedaan en zei dat we nu allemaal gingen slapen. Ze sliep daarna als een roosje. Dus wat het nu precies is weet ik niet. 1 van die dingen of allemaal? Tsja, hou vol, dit is vast ook weer een fase waar we doorheen moeten

3 jaar geleden

Ze huilt eigenlijk nooit zomaar voor niks. Ik heb een lijstje gemaakt wat het zou kunnen zijn: Honger of dorst? Luier? Moe? Te warm of koud? Behoefte aan aandacht? Jeuk op bijv. het hoofd of door kaartje in de nek? Broek te strak? Pijn gedaan? Zin doordrijven eventueel toch om geldige reden?

3 jaar geleden

Je bent geen slechte moeder maar begrijp het gevoel wel. Blijft altijd lastig en als je denkt dat je je kind kent komen ze weer in een ander fase. Onze zoon gaat huilen als we onze dochter na bed brengen 30 min. later. Ga dan even heen en vertel dat het bedtijd is en dat hij moet gaan slapen. Als hij zit leg ik hem neer. Dat accepteert hij dan. Heb geen idee wat de reden is misschien dat hij net in de overgang is naar diepe slaap en van het gerommel dan vervelend wakker word. Ik ga meestal wel direct want dan dut hij inderdaad weer in als ik later ga is hij overstuur. Misschien ook iets bij haar een geluidje?

3 jaar geleden

Je bent een goede moeder! Ik weet dat dit heel moeilijk is. Maar op dit moment leer jij je kindje dat ze moet slapen omdat ze rust nodig heeft. Met de goede begeleiding die je haar geeft (ook al voelt dat niet zo als ze gaat huilen) begrijpt ze dat ze moet gaan slapen. Alleen ze wilt het niet. Maar ze weet wel waar ze aan toe is. Als je haar eruit haalt dan leert zij, te huilen om haar zin te krijgen, in dit geval, eruit te halen. Want dit is heel duidelijk dat ze eruit wilt. Je bent goed bezig! Ik weet ook precies wat je bedoeld, ik had het toevallig gisteren ook. En ik moest dit ook tegen mezelf zeggen. Het helpt haha, ze is daarna wel gaan slapen en was ook gewoon moe. Je doet het goed en je leert het haar goed. Op het moment dat ik dingen zie in een leerproces werkt het voor mij beter. En voel ik minder schuldig. Liefs Sammy

3 jaar geleden

Hey, Wel herkenbaar, bij ons zijn het denk ik nachtmerries of ze zit in een sprongetje dan slaapt ze onrustiger. Bij ons is de oplossing haar slaapkamerdeur open laten. Is hij dicht als ze wakker word is het drama. Succes!

3 jaar geleden

Bij ons was dit ook inderdaad. Bij ons helpt het om haar te laten huilen. Wel eerst even kijken of er niks is inderdaad maar daarna laten huilen. Na een paar dagen wordt het minder/is het weer 'normaal'. Je voelt je inderdaad slecht om te doen. Maar als wij bij haar blijven en troosten of uit bed halen, blijft ze dit doen.

3 jaar geleden

Hoi al maar me dochter 17maanden en op als zeg zij nee als ik tegen haar zeg kom ik ga je laat slaap zeg ze nee wat moet ik doen wat ze slaap de laast tijd echt laat wat voor tipse heb jullie voor mij 😔🤷‍♀️ik weet het niet meer

3 jaar geleden

Reactie op Hayina

Hoi al maar me dochter 17maanden en op als zeg zij nee als ik tegen haar ze ...
https://www.oeiikgroei.nl/slaapritme/

3 jaar geleden

Hoi mama! Heel herkenbaar, zo een avonden/nachten hebben wij ook lang gehad? Heb je al eens gedacht aan essentiele oliën? Wat die voor jullie slaap zou kunnen betekenen? Ik ben hier sindskort mee gestart en deel mijn ervaringen graag via onderstaande link! https://www.instagram.com/invites/contact/?i=560m5fo5cic0&utm_content=l5je0t0 Vergeet niet, je doet het geweldig! X

3 jaar geleden

Gewoon je hart volgen dan kun je het niet fout doen. Het zou heel goed verlatingsangst kunnen zijn. Dit heeft mijn dochtertje een tijd gehad. Ook dat ze midden in de nacht dan krijsend wakker word. Ik troost haar ook in haar kamertje, leg haar weg en als ze idd na 10min nog huilt ga ik erheen. Het is intensief maar nu slaapt ze weer heel goed. Ook gebruik ik al sinds haar geboorte een muziekje op de babyfoon daar word ze rustig van. Wij als ouders moeten haar leren dat als ze in bed ligt slaaptijd is want mischien snapt ze dat zelf nog niet. Het is even heel naar maar het komt wel goed!

3 jaar geleden

Heel herkenbaar, hier ook momenteel. ( het zou wel weer een sprong zijn ) ik leg hem nu op bed lees twee korte verhaaltjes voor en dan loop ik weg hij begint nog te huilen maar ik weet dat die heeeel moe is ene keer slaapt die zo andere keer houd die het een uur vol met tussen pauzes. Je bent zeker geen slechte moeder! Je leert je kind zelfstandig in slaap te vallen en dat het bedtijd is hoeveel pijn het soms ook doet ( het huilen en dat ze mama roepen) even volhouden! Als je toegeeft heb je straks een heel oververmoeid kind die wakker wilt blijven en het liefst bij jou in bed slaapt.

3 jaar geleden

Oh zo herkenbaar gister voelde ik me zo slecht dat hij maar mama bleef roepen en ik niet kwam.... uit eindelijk niet eens 5 minuten vol gehouden en meneer was vertrokken. Show mannetje ze weten precies hoe ze ons zo ver kunnen krijgen. Alle trucjes uit de kast gegooid en als niks helpt oh dan ga ik maar slapen 😴

2 jaar geleden

Het kan ook 'nacht angst' zijn: https://www.minime.nl/artikelen/1811/peuter-slapen-nachtangst Dan zijn ze niet wakker al lijkt dat wel zo en kun je doen wat je wilt maar niks helpt. Heel moeilijk om te zien, ik heb het hier met mijn dochter ook gehad.