17 Reacties

4 jaar geleden

Ik gebruik een zomerslaapzak. En afhankelijk van hoe warm het is wat ik hem wel of niet aan trek. Nu gewoon een pyama maar tien het zo warm was alleen een romper. Maar mijn zoontje heeft het snel warm, dus als jou kindje het niet zo snel warm heeft is dit goed toch. Je kan het in het nekje van je kindje voelen.

4 jaar geleden

Dat gevoel heb ik soms ook waardoor ik hem soms gewoon in zijn pamper in zijn slaapzak laat slapen. Ik weet niet of het erg is maar momenteel heeft hij er nog geen last van gehad.

4 jaar geleden

Dit schema vind ik ideaal

4 jaar geleden

Rompertje + sokken+ zomer slaapzak (lange mouwen) met een dekentje over heen☺️

4 jaar geleden

Reactie op Memmievan

Dit schema vind ik ideaal
Heb je misschien ook een link dat ik hem beter kan bekijken?

4 jaar geleden

En ik onthou altijd maar dat je kindje het beter te koud kan hebben dan te warm.

4 jaar geleden

Ik heb mn dochter in een zomerslaapzak met een romper met lange mouw als het wat kouder is en korte mouw als het warmer is, als ze het te warm of te koud heeft word ze in de nacht wakker en haal ik de deken van haar af of geef haar een extra deken. Ik doe haar geen sokken aan omdat de warmte weg gaat via de voeten en het hoofd maar merk bij haar dat wanneer ze sokken aan heeft en het warm heeft dat ze dan veel begint te zweten.

4 jaar geleden

Beter wat te koud dan te warm zei het consultatiebureau en laatst las ik over wiegendood en twee kindjes die een uur na overlijden nog 43 graden waren. Ze waren te warm gekleed in hun bedje gelegd en met een extra deken vanwege de erg koude winterdag....

4 jaar geleden

Hier gebruiken we een zomerslaapzak met romper (korte mouwen) en pyjamashirtje zodat haar armen niet koud worden. Toen het vorige weken zo warm was alleen een romper (korte mouwen) en de zomerslaapzak.

4 jaar geleden

Die van ons slaapt in een winterslaapzak. Met romper lange mouw en pyjama broek. Ze heeft het altijd koud..

4 jaar geleden

Nu een zomer slaapzak (zonder mouwen aan de slaapzak) en ze kleren gewoon eronder aan. Overdags broek uit. Als je op google slaapzakschema intypt zie je ook hoe het ongeveer kan qua temperatuur, maar ook je kindje aankijken of hij/zij snel koud of warm heeft

4 jaar geleden

Reactie op Mamvantwee

Heb je misschien ook een link dat ik hem beter kan bekijken?
Heb ik van puck a baby gekregen, staat denk ik wel ergens op hun site

4 jaar geleden

Ik wissel... omdat, vooral in deze tijd, de nachttemperaturen verschillen. Momenteel een winterslaapzak en alleen rompertje. Ik voel aan haar lichaam/ hals of het warm genoeg is. Dat houd k als graadmeter. Als k denk; dit was te koud... dan doe k wat extra’s. Zoals de meesten zeggen... liever iets kouder dan te warm. :) blijft de hele tijd zoeken. Vind ik ook al zo lastig met kleding overdag 🙈🙊

4 jaar geleden

Zomerslaapzak. Korte rompertje pyama plus sokken. Geen deken wat mijn zoontje slaapt bij ons in de kamer dus best warm voor hem.

4 jaar geleden

Onze zoon heeft de zomerslaapzak van puck a baby (4 seizoenen) bij warm weer; alleen in de luier, mouwen van slaapzak of met romper korte mouw zonder slaapzak mouwen, lange mouwen romper en met/zonder mouwen van de slaapzak. En evt sokjes als het fris wordt in de nacht. Ons mannetje heeft het sneller warm dan koud, dat scheelt natuurlijk ook 😅

4 jaar geleden

Reactie op JaquelineJansen

Onze zoon heeft de zomerslaapzak van puck a baby (4 seizoenen) bij warm wee ...
Ze zeggen wel dat jongetjes niet echt van warm houden teminste ik merk dat ook bij mij mannetje dat hij liever geen sokkjes wil bijvoorbleed want hij haalt ze er telkens uit namenlijk🙈🤗

4 jaar geleden

Wij gebruiken ook de vierseizoenen van puckababy. Echt een aanrader. En super makkelijk schema erbij, wanneer je wat aan trekt. Al doe ik soms nog wel stiekem een lakentje over of rompertje met lange mouwen als ik denk dat het wat frisser wordt.