16 Reacties

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Zou het misschien een sprongetje zijn? Die van mij is nu nog wakker. 😅

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Zou het misschien een sprongetje zijn? Die van mij ...
Hier ook, maar zodra ze in mn armen ligt dan slaapt ze. Zou zo langzamerhand ook willen slapen aangezien mn man er om 5 uur uit moet en ik dan ook wakker ben

4 jaar geleden

Pfff zelfde verhaal hierzo , mijn zoontje deed ik altijd eerst in slaap en dan in bedje, 21u is gewoonlijk zijn bedtijd maar nee meneertje vond het leuk om tot 23u30 wakker te blijven en huilen schreeuwen om niet te slapen had ook alles geprobeerd tot hij zelf in slaap viel ik was ook ten einde raad pfff het kan echt zwaar zijn

4 jaar geleden

Reactie op Fereshta

Pfff zelfde verhaal hierzo , mijn zoontje deed ik altijd eerst in slaap en ...
Ja het is echt vermoeiend zo. Vooral ik het alleen voor sta in dit gebied (ik zit thuis in de ziektewet en mijn man werkt onregelmatige diensten, dus die ligt soms al eerder op bed dan onze dochter haha)

4 jaar geleden

Hier ook precies hetzelfde met dochter van net 8 maanden. Overdag slaapjes gaan nog wel, maar s'avonds is het nu de laatste 2 weken drama. Ik loop vaak een half uur met haar rond tot ze uiteindelijk in slaap valt. Dan wordt ze om het uur of eerder wakker tot 23u, daarna slaapt ze weer paar uurtjes. En nu is ze weer wakker... Ik had iets gelezen over slaap regressie rond 8 maanden. Kan komen omdat ze heel druk zijn met iets nieuws leren, zoals kruipen, zitten etc. Duurt ff, maar t komt weer goed. Had het bij mijn eerste dochter ook. Wat ze nu ook heeft is erge verlatingsangst, dus dat zorgt er ook voor dat slapen lastiger gaat.

4 jaar geleden

Al even geleden (1 maand geleden) had mijn kleintje ook dat hij de hele nacht niet wou slapen en iedere keer dat ik hem neerlegde begon hij terug te huilen ik ben er dan eens mee naar de dokter geweest. Kwam uit dat hij een oorontsteking had. Daarna terug zijn gewone nachtritme gehad tot hij vorige week last had van slijmen en koortsopstoten dan aërosol gekregen en sinds 2 dagen terug zijn normale slaapritme. Dan 2 maand en half geleden heeft hij ook enorm beginnen huilen toen het zijn bedtijd was. We wisten ook niet meer wat gedaan en hebben hem dan laten huilen hoe lastig dit ook was. Hij viel dan in slaap en sindsdien dit nooit meer gehad. Hopelijk heb je hier iets aan. Dit is wat wij hebben ervaren met ons kleintje

4 jaar geleden

Ik heb een vast ritueel,doe zijn nachtlampje aan,is zo'n lampje wat rondjes draait en sterretjes op de plafond projecteert. Doe zijn muziekmobiel aan met regengeluid. En hij slaapt met een lievelings knuffel,die 2 liggen altijd lepeltje lepeltje 😂 En vaak doen we even gek als hij in bed ligt. Soms slaapt hij zo zelf in binnen een minuut en soms kriebel ik hem door zijn haren in slaap. En hij heeft vaste tijden,hij is rond 7 uur wakker. Leg hem na zijn fruit van half 10 op bed. Slaapt hij tot 11:30. En ik leg hem rond 14:30 a 15:00 op bed,slaapt hij tot ongeveer 17:00. En dan om 20,:00 weer.

4 jaar geleden

Al eens het geluid van de stofzuiger geprobeerd? Op YouTube opzoeken dat helpt hier nog regelmatig🙂

4 jaar geleden

Reactie op JT2019

Ik heb een vast ritueel,doe zijn nachtlampje aan,is zo'n lampje wat rondjes ...
Mega koddig 😍

4 jaar geleden

Het kan inderdaad een sprongetje zijn maar het kan door verschillende dingen komen, kan ook door te weinig slaap overdag of te laat nog het laatste slaapje overdag. Vast ritueel aanhouden en volhouden is denk ik het enige dat je kunt doen. Mijn dochter had een maand geleden ook ineens dat ze overdag (3 slaapjes nog) ineens niet meer wilde slapen en volledig door het lint ging als ik haar neerlegde terwijl savonds perfect ging. Ben toen veel gaan lezen over slaapjes en toen na 2 weken (en ik inmiddels ten einde raad was) ben ik 3 vaste tijden gaan aanhouden en volhouden wat vaak 30 minuten duurde. Ik ging dan tussendoor wel troosten maar probeerde dr zoveel mogelijk in bed te laten liggen. Nu kruipt ze sinds 3 weken en is ze helemaal in dr hum en gaat het overdag ook weer perfect, neerleggen en met 5 minuten slaapt ze, zelfs beter dan daarvoor overdag. Tegenwoordig op haar buik. Bij mij was maand 6 de maand van 4.30 uur wakker worden en dan speen geven en weer doorslapen, kwam ze net niet zelf in haar volgende slaap. Toen kwamen haar 2 tanden onder door. Succes! Het kan soms slopend zijn met die slaapjes.

4 jaar geleden

Overigens duurde het 4/5 dagen volhouden overdag en daarna was het alweer bijna over.

4 jaar geleden

Ik had laatst iets gelezen dat in de slaapcycles een baby de 1e 20-30 minuten in de lichte slaap zit dus als je je baby in slaap heb gewiegd en je legt hem in zn bedje terwijl hij in die licht slaap zit word hij vaak weer wakker ,weet natuurlijk niet hoelang jij hem nog bij je houd voor je hem in bed legt maar misschien helpt het om hem iets langer bij je te houden

4 jaar geleden

Reactie op Mila96

Ik had laatst iets gelezen dat in de slaapcycles een baby de 1e 20-30 minut ...
Ik houd mn kleine meid soms een uur vast en nog word ze wakker. Ik had haar vannacht om half 2 eindelijk in bed liggen. Uiteindelijk wel een zetpil gegeven, omdat ze al de hele week wat hoger zit qua temp (37,7 gemiddeld) en ze heeft ook een aantal tandjes die doorkomen.

4 jaar geleden

Reactie op SweetPanda

Ik houd mn kleine meid soms een uur vast en nog word ze wakker. Ik had haar ...
Ah lastig , toen bij mijn zoontje zijn 1e tandjes door kwamen hij wilde toen ook veel bij mij liggen (wat hij normaal niet meer doet) en hem ook een zetpil gegeven voor de nacht

4 jaar geleden

Reactie op Mila96

Ah lastig , toen bij mijn zoontje zijn 1e tandjes door kwamen hij wilde to ...
Ze heeft er al 3 en er komen er nu nog 2 of 3 tegelijk door volgens mij. Dus hoop dat het dat is of een sprongetje. Voor de rest een en drinkt ze goed, heel goed zelfs. Alleen het op bed leggen is een drama, als ze eenmaal slaapt dan slaapt ze ook goed

4 jaar geleden

Reactie op SweetPanda

Ze heeft er al 3 en er komen er nu nog 2 of 3 tegelijk door volgens mij. Du ...
Ah fijn dat ze wel goed drinkt zeker met dit weer, ja sprongetje is ook weer rond deze periode hopen dat het snel voorbij is