24 Reacties

5 jaar geleden

Hey, slapen wordt hier ook lastiger, je kan nog proberen om op je rug te slapen en dan je hoofdeinde iets omhoog te doen door er een kussen ofzo onder het matras te doen? Van krampen in m'n been heb ik idd ook last. Dan je tennen omhoog buigen dan trekt het bij mij snel weer weg. Overdag ook last van bandenpijn en heb nu een ondersteunende buikband gekocht en dat verlicht wel goed. Ik draai nogal veel snachts en met draaien uitademen gaat ook wel wat beter. Heb je geen bekkeninstabiliteit? Misschien even met je verloskundige overleggen misschien dat fisiotherapie je nog wat voor je kan doen.

5 jaar geleden

Hier hetzelfde dus ik lees even mee of er iemand een tip heeft! Op mijn zij links en rechts krijg ik na een tijdje last van mijn heupen/onderrug en als ik te lang op mijn rug lig krijg ik last van mijn buik. Slaap wel met een kussen tussen m'n knieën maar dat helpt niet veel.

5 jaar geleden

En verder probeer ik elke keer een andere houding aan te nemen met een voedingskussen dat helpt bij mij ook wel

5 jaar geleden

Herkenbaar hoor meiden. Ik kan alleen op mijn linkerzij liggen en dan duurt het lang voordat ik in slaap val. Een kussen helpt wel wat. Ook herken ik die krampen vooral als ik nog half slapend mij uitrek.

5 jaar geleden

Ik heb heel veel baat bij een voedingskussen. Slapen lukt wel op m’n linkerzijde met het kussen tussen m’n benen en ook onder de zijkant van m’n buik. Verder heb ik het voeteneind van m’n bed wat verhoogd en heb sinds dien geen last van krampen meer.

5 jaar geleden

Ik vind het heerlijk om op mijn buik te slapen, ik weet niet eens of dat mag. Maar aangezien ik een zware auto ongeluk gehad heb en mijn ruggenwervel gebroken is geweest doet op mijn rug slapen af en toe toch nog wel pijn. Ik ben aan mijn linkerzijde geschept, dus mijn linkerzijde doet ook pijn. En mijn rechterzijde doet helaas ook pijn. Blijft alleen mijn buik over. Maar of het goed is voor mijn kleintjes dat weet ik niet. Ik wil hier graag een antwoord op. M.v.d Ilhame

5 jaar geleden

Ik krijg juist last van het zuur op mijn rug en rechterzij. Ook heb ik last dat mijn been doof wordt als ik op rechts slaap. Ik slaap altijd op mijn linkerzij. Heb de laatste tijd wel erg last van dromen. Bandenpijn valt heel erg mee, had ik tijdens mijn eerste zwangerschap meer last van dan nu. Kramp in mijn kuiten heb ik met vlagen, maar ik slik mama multivitamine dus als ik die trouw blijf slikken valt het mee. Ik had gelezen dat de kramp normaal is rond deze tijd.

5 jaar geleden

Hallo meiden! Hier ook hoor! 😔 Ik was vanochtend bij mijn verloskundige om dit te bespreken! Ik ben doorverwijst naar de bekkenbodem fysiotherapeut vanwege de verschrikkelijk pijn in mijn onderbuik, billen, benen en heupen tijdens het slapen. Tips gekregen hierover! - twee paracetamol voor het slapen - oefeningen doen om de spieren rondom rug en beken te verstreken. Meer hebben kunnen wij niks aan doen. Nog even vol houden 🥰

5 jaar geleden

Hee allemaal, ik herken het ook. Kan gelukkig (voor zover dat kan) nog wel aardig lekker slapen. Herken het dove gevoel in mijn benen als ik op mijn zij lig en de kramp ook zeker. Ik slaap met een dik hoofdkussen tussen mijn knieën en druk dan ook een stukje onder mijn buik zodat die wat ondersteund wordt. Gelukkig ga ik naar de cesartherapeut die goede oefeningen heeft voor uit bed komen, omdraaien, wat te doen als ik last krijg van mijn rug of bandenpijn. Dat is echt een aanrader! Verder van haar ook geleerd hoe ik een buikband kan gebruiken voor de laatste weken, dus die ondersteund als ik lekker wil wandelen bijvoorbeeld! Succes allemaal met de laatste loodjes. Ik geniet nog zo van de beweging in mijn buik❤️

5 jaar geleden

Yep bekend probleem! Voel me soms net een tornado door al dat gedraai.. links krijg meeste lucht, maar begint meneer zich te draaien omdat ie dan op zn kop ligt.. Ook rug krijg k idd ook last van maagzuur. En op rechts kan k niet lang liggen ipv zwakke schouder...Dus blijf maar draaien en draaien....

5 jaar geleden

Vannacht, midden in de nacht. Kreeg ik toch gewoon een hele dans show in mn buik hahaha.... mijn man kan haar geregeld wel een keer voelen, maar afgelopen nacht leek er geen einde aan het getrappel te komen. Zo erg dat ik er gewoon niet goed van werd. Gewoon echt niet lekker, waardoor ik mijn man wakker had gemaakt.... hopelijk word dit geen standaard voor de nachtelijke uurtjes!

5 jaar geleden

Ik kan alleen volhouden op mijn linkerzij te slapen (is ook niet voor niets aangeraden ivm betere doorbloeding) maar idd na een tijdje krijg ik erg last van mijn heup en onderrug. Ik slaap met een Voedingskussen waar ik echt niet meer zonder kan :-) ik draai af en toe naar de rechterzij maar dat hou ik maar kort vol. Wat wel echt verlichting geeft is een warme kruik tegen mijn rug ! En een warme douche voor t slapen gaan. Pijnstillers neem ik liever niet

5 jaar geleden

Hee dames.. Zeer herkenbaar! Ik slaap al bijna vanaf het begin van mn zwangerschap zittend in bed.. omdat ik anders zuur krijg of moet overgeven.. medicatie hiertegen geven wel iets verlichting maar niet dat ik op mn zij kan liggen.. nu 36 weken zwanger en ze begint wat te zakken.. dus een paar uur op de linkerzij is hemels! 🤗

5 jaar geleden

Sinds 2 weken slaap ik ook erg slecht. Wat mij helpt is een magnesiumbad of voetenbad even een halfuurtje inzitten. Wat mij ook helpt is een kruik of pittenzak. Hoop dat je er wat aan hebt!

5 jaar geleden

Ik heb ook last van me banden als ik op me zij lig en een kussen onder me buik vind ik ook niet fijn . Ik heb nu een dubbel gevouwen handdoek onder me buik en dit is voor mij voldoende ondersteuning.misschien werkt dit voor jou ook

5 jaar geleden

Ik slaap hier nog heerlijk zonder kussen ook dat drukt op me buik waardoor ik nog meer moet plassen gemiddeld 1x per nacht er uit nu 35 bijna 36 weekjes al weer 🙈

5 jaar geleden

Vreselijk die nachten. Standaard 6x eruit om te plassen, niet op mijn zij kunnen liggen vanwege erge bekken/heup pijn. Slaap gemiddeld 2 uurtjes per nacht. Ik ben blij als ik weer op mijn buik mag liggen 😅. 35 weken nu!

5 jaar geleden

Ben 35 weken zwanger en slapen gaat al weken slecht. Het niet meer kunnen slapen op mijn buik mis ik. Ik ga er gemiddeld 4 a 6 x uit om te plassen, lig soms ook s’nachts wakker en kan alleen op mijn linkerkant in slaap vallen. Nog even volhouden.

5 jaar geleden

Reactie op liefs_van_c

Vreselijk die nachten. Standaard 6x eruit om te plassen, niet op mijn zij k ...
Je hebt precies de klachten die ik heb. Ik word vaak sacherijnig van Nog heel even vol houden 😔

5 jaar geleden

Reactie op Cherlean

Ben 35 weken zwanger en slapen gaat al weken slecht. Het niet meer kunnen s ...
Wauw bij mij exact het zelfde het is inderdaad zo lastig maar zoals je zegt nog even volhouden. Uiteindelijk is het allemaal de moeite waard 🙏