22 Reacties
4 jaar geleden
Ik lees graag mee... we slaan nu soms de fles van +- 12 a 13 over...maar ben dan weer te bang dat hij te weinig drinkt.
S ochtends fles 150 en s avonds ook 150.
Tussendoor wisselt echt per dag maar meestal tussen de 100 en 200 ml (water met iets diksap, heel soms afgekoelde thee)
4 jaar geleden
Onze kleine (27/10) zit nu gemiddeld op één flesje per dag. Sinds zijn tandjes doorkomen wilt hij 's nachts ook nog eens een fles en dan zijn het er twee.
-Bordje pap
180 cc gekookt water +
6 schepjes Nutrilon +
8 schepjes Olvarit licht volkoren ontbijtpap +
2 schepjes Olvarit rijstenbloem pap Vanilile
-fruit
-sneetje blue band licht bruin
-avond eten
De gehele dag door bekertje met water erbij.
4 jaar geleden
Dochtertje van 19-10 eet sochtends bord pap , half 10 fruit 12 uur 2 boterhammen , smiddags rond 3 koekje rijstewafel of iets anders ronde 1700 avond eten en 1900 a 1930 papfles dus ook nog maar op 2 flessen..
VRIEND
4 jaar geleden
Ik lees ook mee!
Mijn zoontje is 9 maanden, en drinkt dus nog steeds 4 flessen van 180+6 😱
7:30 fles
9:30 fruit
11:30 fles en een boterham, en eerst de fles ander wil meneer z'n boterham niet 🤔
15:00 fles
16:00 tussendoortje
17:00 eet meneer met de pot mee
18:30 fles
En soms komt ie rond middernacht, is dan ontroostbaar, dus soms ook 'n klein flesje.
We hebben een tijd de fles van 15 uur weg gelaten, maar dam zijn de nachten drama!
Nu komen er weer 2 tanden door, dus zolang die nog niet door zijn laten we het even zo, en daarna moeten we er maar ff doorheen 😅
4 jaar geleden
Reactie op ReginaR
Onze kleine (27/10) zit nu gemiddeld op één flesje per dag. Sinds zijn tand ...
1? ... Is dat niet een beetje vroeg?
4 jaar geleden
Mijn zoontje van 8,5 maanden (16/10) krijgt ongeveer 500 ml nutrilon per dag, verdeeld over 3 a 4 flesjes. Verder eet hij normaal, sochtends meng ik de fles met pap, rond 11 fruithapje, voor lunch warm eten, prakje, tussendoor crackers, rijstwafels etc, rond 17.00 avond eten, rond 18.30 laatste fles Voor de rest drinkt hij best veel water tussendoor. Hou niet echt bij hoeveel.
4 jaar geleden
Maar om op je vraag terug te komen hoe af te bouwen, ik heb de hoeveelheid flesvoeding aangepast naar minder afhankelijk van hoeveel hij at. Hij ging steeds meer eten. Doe dus nog wel 3 a 4 X flesjes maar meestal rond de 100 a 120 ml, behalve de fles in de ochtend (200 ml). Hij vindt de flesjes toch fijn, rust momentje.
4 jaar geleden
Reactie op Kim 1985
Ik lees ook mee!
Mijn zoontje is 9 maanden, en drinkt dus nog steeds 4 fles ...
Mijn zoon is ook over paar ddagen 9 maanden en ik heb het zelfde ppff het is vermoeiend vooral in de nacht wat je zegt het is een drama misschien moet ik hem ook gewoon zijn fles van 15Uur gewoon geven want mijn zoon slaapt ook heel slecht misschien ligt het daar aan?? Heb geen idee ons schema is
07:30/08:00 ontbijtpap
10:00/10:30 fruithap
12:00/12:30 fles 180/200cc soms drinkt die alles op en soms laat die een beetje
Rond 15:00 krijgt hij brood
16:00/16:30 probeer ik heb tussendoortje tegeven zoals maisvinger maar soms wilt die niet
17:00/17:30 avond eten
18:30/19:00/19:30 fles het is nog wel afwisselend want als die even in bad gaat dan drinkt hij later als die niet na bad gaat dan drinkt hij eerder. Maar dan nog wilt jij rond 22:00/23:00 weer een fles en dan in de nacht 03:00/04:00 flesje en dan niets meer tot de ontbijtpap weer mijn zoontje heeft al 5 tandjes en er blijven tanden komen 🤪🤪 erg zwaar en vermoeiend voor de mama’s maar deze app is zo fijn ik voel niet alleen nu. Ik luister niet meer naar de Consentatiebureua want die raden het af.
4 jaar geleden
Mijn zoontje is over een paar dagen 9maanden. Ik heb het afgebouwd met een fopspeen. Vanaf ze geboorte weigerde hij de fopspeen tot dat hij 6/7maande was. Zo ging ik van 3 flessen naar 2. Als zij of hij de fopspeen weigert gewoon iets lekker opsmeren. Ik heb dit zelf 1x gedaan vanaf toen tot nu wil die wel zijn speentje. Meestal word hij rond 09:30/10:30 wakker dan de fles van 200cc n savonds 20:00 laatste fles van 200cc. Overdag maakt ie nog wel is een dutje of 2 maar nooit langer dan n uurtje
4 jaar geleden
Reactie op Kim 1985
Ik lees ook mee!
Mijn zoontje is 9 maanden, en drinkt dus nog steeds 4 fles ...
Mijn zoon krijgt ook nog 3 a 4 flessen. Eigenlijk hetzelfde schema, alleen andere tijden.
4 jaar geleden
Reactie op ReginaR
Onze kleine (27/10) zit nu gemiddeld op één flesje per dag. Sinds zijn tand ...
Is dat niet te weinig op een dag? Vind 1 fles nu nog maar wel erg vroeg. Ieder zijn eigen manier natuurlijk!
Maar voor mijn zoontje zou dit veel te weinig zijn. Misschien komt hij daarom ook nog in de nacht?
VRIEND
4 jaar geleden
Reactie op KellyJesse08
Mijn zoon krijgt ook nog 3 a 4 flessen. Eigenlijk hetzelfde schema, alleen ...
Ja, weet je... Zolang ik denk dat hij het nodig heeft geef ik het ook gewoon...
Gister de fles van 15 uur weggelaten, maar om 2 uur vannacht was meneer klaarwakker en hongerig!
Dus 't cb kan me wat!
Ik ken zelf mijn kind het beste, dus ik geef wat ik denk dat nodig is...
4 jaar geleden
Reactie op semos
Mijn zoon is ook over paar ddagen 9 maanden en ik heb het zelfde ppff het i ...
Jij kent je zoontje beter dan het bureau. Die proberen het ook maar volgens de regeltjes te doen. Als jou zoon nog 3 flessen nodig heeft geef hem dat lekker. Elke kind is anders. Misschien de fles van 1500 geven maar dan niet 200cc zou het op 150 cc houden dan dat ie erna nog boterhammetje of iets anders kan eten. Zo heeft die toch nog beetje fles gehad. Miss dat je t zo af kan bouwen
4 jaar geleden
Reactie op mamavanmacyjane
Dochtertje van 19-10 eet sochtends bord pap , half 10 fruit 12 uur 2 boterh ...
Hoi! En wat geef je dan bij de boterhammen te drinken? En heb je misschien ook voor mij richtlijn wanneer ze slaapt overdag :) Want tijden van voedingen zijn vrijwel gelijk bij mijn zoontje, maar slapen is wisselend....