43 Reacties
4 jaar geleden
Ik ga parttime werken met een dag ouderschapsverlof, ook ga ik kolven op werk. Ons kindje gaat naar de oma’s en een gast ouder. Vind het dubbel om weer aan het werk te moeten. Wel weer lekker een ritme en mijn eigen leven, maar ga mijn kleine man echt missen. Een extra feestje dus wanneer ik na het werken weer naar huis ga😃
4 jaar geleden
Hoi Hoi, hier is onze meid bijna 12 weken. Dat wil zeggen dat deze mama vanaf maandag 6 januari weer aan het werk gaat. Is ons 2de kindje hebben al een zo in van 2,5 jaar dus werk al een tijdje part time 24 uur vind ik heerlijk. Werken maar ook voldoende tijd met de kids. Die van mij gaan naar gastouder en 1 dag doet oma opassen💗 Indy krijgt flesvoeding al vanaf 3de week. Ze is van 14 oktober
4 jaar geleden
Onze kleine meid is vandaag dag 2 wennen op de opvang. Ik heb al een zoon van 2 jaar die gaat ook naar de opvang. Ik werk 30 uur, sinds mijn zoon 4 dagen gaan werken. De kids gaan ook 4 dagen naar de opvang.
Ik geef borstvoeding en kolf op mijn werk. Mijn zoon heeft ook 15 maanden borstvoeding gedronken dit bouwde af toen ik zwanger was. Hij had minder tot geen behoefte meer in mijn melk. Ik hoop weer zo lang borstvoeding te kunnen geven.
4 jaar geleden
Ik werk 36u (fulltime, 4 dagen). Ik ben maandag standaard vrij en heb met vrije dagen de donderdag er iig voor de komende 6 weken bij gekocht. Bijzondere situatie hier aangezien mijn schoonmoeder en vriend beiden kanker hebben. Vriend is voor nu wel schoon verklaard, maar blijft onder hele strenge controle. Mede door deze situatie kan ik op werk een regeling treffen waardoor ik een soort betaald ouderschapsverlof heb.
Kleine gaat helaas wel 3 dagen naar kdv. Zijn nog op zoek naar een gastouder. Ik werk veel bij mensen thuis, dus kan m'n eigen tijd indelen. Kleine zal daarom nooit langer dan tot 16u op het kdv zitten en wordt in de ochtend pas tegen 9.30 gebracht. Vind ik alsnog lang, maar gelukkig geen horror tijden van 7.30-18.30 (ja dit gebeurt echt 😯)
4 jaar geleden
Oh en ik geef gedeeltelijk borstvoeding, dus gewoon kolven op werk idd.
4 jaar geleden
Zowel mijn man en ik gaan voorlopig een dag minder werken, zodat de kleine maar 1 dag naar de opvang hoeft. Ik heb achter mijn verlof aan 2 weken vakantie opgenomen en blijf tot april 1 dag minder werken. Mijn man neemt tot juni 1 dag op en dan gaat de kleine 1 dag naar de gastouder. Vanaf april gaat de kleine dan 2 dagen naar de opvang en vanaf juni 3 dagen. We moeten nog maar even kijken of dat bevalt en anders ga ik 3 dagen werken in plaats van 4. Ik ben de borstvoeding nu aan het afbouwen, geef nog ongeveer 2 a 3 keer per dag de borst. Ik gok dat ik op een lange werkdag wel een keer moet kolven. Voor de rest flesvoeding.
4 jaar geleden
Hier passen op maandag opa en oma op, dinsdag beide (zoontje van bijna 3 en meisje vanaf 12 weken) maar de crèche, woensdag ben ik vrij, donderdag is mijn vriend vrij en vrijdag gaat mijn dochtertje naar de crèche en zoontje s ochtends naar de peuterspeelzaal en neem ik de komende tijd de middagen vrij zodat we nog wat 1 op 1 tijd hebben voor hij naar school gaat.
Borstvoeding bouw ik af.. merk helaas dat dat steeds minder fijn gaat maar ga nog wel kolven zolang het lukt.
4 jaar geleden
Wij bevinden ons in de luxe positie dat mijn man en ik een dagje minder kunnen gaan werken waardoor Marcus maar 2× per weer naar de opvang gaat. Ik vanaf het moment dat hij naar de opvang gaat ga ik ipv 32 uur voor 6 maanden 24 uur in de week werken. Na die periode gaat hij waarschijnlijk als die 24 uur werken in de week toch niet bevallen 3× in de week naar de opvang.
Helaas is borstvoeding na 6 weken ploeteren niet gelukt dus helaas niet kolven maar gewoon kunstvoeding op bij de opvang.
4 jaar geleden
Hier de luxe dat ik thuis kan blijven voor de kleine. Wij zouden ons leven wel flink aan moeten passen financieel maar dat hebben we er voor over. Ben echt heel slecht in kolven 🙈 dus misschien ook maar goed dat ik thuis kan blijven hihi, wil de borstvoeding vol zien te houden tot 6 maanden en misschien langer... als ik zou werken zou dat niet kunnen.
4 jaar geleden
Ik wil 6 maanden exclusief borstvoeding kunnen geven en zou normaal gezien deze maand terug moeten gaan werken maar dan is ze nog maar 3.5 maand dus ik ga langer thuis blijven. Kolven of het werk gaat zeker ook maar ze vraagt vaak nog om de 2u en ik wil later geen spijt hebben dat ik deze periode gemist heb... genieten dus van q time en hopelijk pas in maart terug gaan werken!
4 jaar geleden
Ik mag a.s. dinsdag weer beginnen. Ze gaat in het ritme van mn zoontje mee. Ze gaat dinsdag en woensdag standaard naar de opvang van 8.00 tot 18.00. Donderdag passen mijn schoonouders op en vrijdag mijn ouders. Ik heb een behoorlijk wisselend rooster waardoor donderdag of vrijdag ik als nog zelf voor de kids kan zorgen. Ik moet alleen wel een backup hebben voor die dagen. Ik moet namelijk wel 32u werken. Voor ons is het financieel niet haalbaar minder uren te gaan werken. Geloof me dan had ik dit zeker gedaan.
4 jaar geleden
Ik begin do 16 januari weer met werken en mijn dochter gaat dan 4 dagen naar 2 verschillende gastouders. Het plan is dat ik op het werk kolf en dat ze voorlopig nog borstvoeding blijft krijgen of moedermelk uit de fles.
Wat ik mee heb gekregen van een lactatiekundige is dat wanneer je kolft nadat je net voeding hebt gegeven dat je dan vollere melk hebt. Maar dat gaat op t werk niet echt lukken straks. Dan blijft t halfvolle melk zeg maar.
Ik geef Joy wanneer ze vraagt en probeer haar savonds nu eerder te laten slapen, zodat dat straks hopelijk ook makkelijker gäat.
4 jaar geleden
Wij hebben gekozen dat ik thuis blijft tm 21/05. Dus als ze net geen 7maanden is ga ik terug aan het werk. Zou me het niet kunnen voorstellen om de 19de januari al te gaan werken ( dan eindigt mijn verlof )
Financieel gaan we het wel voelen maar zullen maar wat zuiniger moeten zijn 🤪