43 Reacties
4 jaar geleden
Zijn jullie zenuwachtig om weet te gaan werken? Morgen is mijn eerste werkdag (heb ook nog een nieuwe baan, dus alles is nieuw), het voelt zo dubbel. Wel zin om weer aan de slag te gaan, maar mijn meisje wegbrengen naar de gastouder is toch wel erg spannend. Herkennen jullie dit??
4 jaar geleden
Oh wat spannend ook zeg!
Het heeft natuurlijk zo zijn voor en nadelen. Ik moet zeggen dat ik zo bezig ben met het wegbrengen naar de gastouder, dat ik bijna niet bezig ben met het feit dat ik met een nieuwe baan begin.
Ach, we gaan er maar vanuit dat men als gastouder en medewerker op een kdv weten wat ze doen!
4 jaar geleden
Reactie op Nicolleke
Oh wat spannend ook zeg!
Het heeft natuurlijk zo zijn voor en nadelen. Ik ...
Ook weten ze wat ze moeten doen, ervaart elke moeder soort van verlatingsangst denk ik, ah het is je kindje die achter moet laten. Over 4 weken moet ik ook aan de slag maar voor mij wordt het 3 dagen vanuit huis werken en zorgen voor de kleine. Ik ben benieuwd of het allemaal gaat lukken beide combineren... Hopelijk wel.
4 jaar geleden
Reactie op PandorQa
Ook weten ze wat ze moeten doen, ervaart elke moeder soort van verlatingsan ...
Waaw dat zal ook een uitdaging worden denk ik! Knap hoor dat je dat combineert. Maar ook dat komt vast goed.
En inderdaad, ik denk dat elke moeder het lastig zal vinden om haar kindje weg te brengen, ongeacht waar naartoe. Ik wist wel dat het spannend zou worden, maar ik had nooit verwacht dat ik er zoveel moeite mee zou hebben. Niet zozeer vanwege de gastouder, want die zal het vast super doen, maar zie er gewoon tegenop om mijn kleine meisje überhaupt een hele dag te moeten missen. Laten we het er maar op houden dat het in de loop der tijd steeds ietsje makkelijker zal worden.. (hoop ik, hihi)
4 jaar geleden
Ja dat voel ik precies hetzelfde. Ze zullen zeker super lief voor de kleintjes zijn, maar na 12 weken onafgebroken alles samen doen, naar een (of meerdere) hele dagen de kleine wegbrengen, is gewoon spannend. Ik hoop dat het elke keer ietsje makkelijker zal worden.
Dankjewel, jij ook alvast!
4 jaar geleden
Hier duurt het nog 4 weekjes de kleine man is nu 8 weken. Hij gaat straks 1 dag naar de opvang en 2,5 dag naar oma ik ga 32 uur werken. Ik ben erg benieuwd hoe jullie het met de flesvoeding doen. Wij voeden op verzoek en dit wisselt per dag qua tijden. Overdag heeft hij vooral korte slaapjes meestal zit er wel 4 uur tussen zijn voedingen. Als hij straks naar de opvang gaat of naar oma dan gaan we om 07.00 uur weg. Geven jullie je kleintje voordat hij naar de opvang/opa-oma gaat weer voeding ook al heeft hij in de nacht bijvoorbeeld om 05.00 uur nog gehad? Ons zoontje slaapt vaak slecht als hij "uit zn slaap" wordt gehaald dus als hij voeding heeft gehad dan in de auto dan slaapt hij gelijk maar als hij dan het bed in moet komt hij moeilijk in slaap.
4 jaar geleden
Reactie op Eliza
Hier duurt het nog 4 weekjes de kleine man is nu 8 weken. Hij gaat straks 1 ...
Nog lekker van die 4 weken genieten dan! Heerlijk! Wij voeden standaard om de 4 uur, maar onze dochter is nogal een uitslaper, dus de tijden wisselen wel eens. In principe houden we 07.00 11.00 15.00 07.00 23.00 aan. Alleen mevrouw slaapt als we haar niet wekken meestal tot 09.00 uur. Dan laat ik iedere voeding wel een half uur inlopen, anders zou ze pas om 01.00 uur de laatste voeding krijgen. Vanaf morgen ga ik weer werken dus dan zal ze haar 1e fles om 06.00 uur krijgen voordat ze naar de opvang wordt gebracht. Als ons meisje om 05.00 uur voeding zou hebben gehad denk ik niet dat ik weer voeding zou geven voordat ze naar de opvang gaat. Niet dat dat fout is, want je moet vooral doen wat voor jou goed voelt, alleen misschien kun je vragen of de opa's en oma's je kleine smorgens de fles willen geven, zodat de voedingen niet te kort op elkaar zitten? En als je zoontje in slaap valt, misschien lekker in de maxi cosi laten liggen als je met hem bij de oppas aankomt. Natuurlijk mogen ze daar niet al te lang in blijven zitten, maar een uurtje kan geen kwaad denk ik.
4 jaar geleden
Tjah, chagrijnige baby is chagrijnige ouders hè haha, dus lekker laten slapen! Onze slaapkop wilde na anderhalve week al geen nachtvoeding meer, ze was al prima op gewicht dus mochten we haar lekker laten doorslapen. Nu ik weer ga werken ben ik daar nog blijer mee! Als je gebroken nachten hebt dan is het weer aan het werk gaan helemaal heftig denk ik!
4 jaar geleden
Ik ga woensdag weer beginnen. Ik start met 2 dagen, neem 1 dag ouderschapsverlof. Sem gaat dan naar kinderdagverblijf. Hoe doen jullie het in de ochtenden qua ritme met voeden en aankleden en ook nog een hond uitlaten 🙃😊? Groetjes
4 jaar geleden
Reactie op mamavanSem23
Ik ga woensdag weer beginnen. Ik start met 2 dagen, neem 1 dag ouderschapsv ...
Spannend! Heb je er wel zin in om weer te beginnen? Hier vanmorgen om 5.30 uur opgestaan, om te kijken hoe het allemaal liep (Noa ging vandaag voor het eerst bij de gastouder en die heeft graag dat ze haar voeding al gehad heeft als we haar brengen). Uiteindelijk super gegaan, alleen is wel even plannen.
Donderdag gaat ze naar haar oma, dan gaat ze met pyjama en al daar naartoe en krijgt ze haar 1e voeding.
Moet je erg vroeg beginnen?
4 jaar geleden
Hi! ik heb nog 4 weekjes verlof, ik werk 24 uur en geef borstvoeding. Ik ga afkolven.. daar krijgen we gelukkig de tijd voor!:)
4 jaar geleden
Reactie op Geabos1989
Hi! ik heb nog 4 weekjes verlof, ik werk 24 uur en geef borstvoeding. Ik ga ...
Ohja, voor de kids hoop ik een gastouder aan huis te krijgen, anders gaan ze naar een gastouder!
4 jaar geleden
Reactie op Nicolleke
Spannend! Heb je er wel zin in om weer te beginnen? Hier vanmorgen om 5.30 ...
Nog niet veel zin..zal weer even wennen zijn en eerste dagje is het ergste om hem achter te laten 😅 heb nu een fijn ritme en dan wordt het weer helemaal omgegooid 🙈 maar goed...ik moet Sem rond 8.15 uur op de opvang brengen. En het is ook handiger zijn voeding thuis te geven omdat het rond die tijd erg druk is met kindjes die gebracht worden..ik denk ook de eerste dag maar heel vroeg uit bed en zijn tas al klaarzetten de avond ervoor..
4 jaar geleden
Reactie op mamavanSem23
Nog niet veel zin..zal weer even wennen zijn en eerste dagje is het ergste ...
Ja dat is zeker spannend, vooral het "achterlaten" van je kleintje. En inderdaad, je ritme wordt dan weer helemaal omgegooid. Maar het komt vast goed! En als je vroeg opstaat en alles klaarzet de avond ervoor dan haal je dat allemaal prima. Veel succes alvast!
4 jaar geleden
Ik ga over 2 weken weer aan het werk en ik heb er eigenlijk wel zin in! Ik werk 24 uur in de thuiszorg als verpleegkundige, dus ook in de avonden en het weekend. Dit scheelt voor de opvang. Emma gaat op de maandag naar het KDV en op de donderdag passen de oma's om en om op. Verder redden mij vriend en ik het samen. Hij werkt dan fulltime.
Wat betreft voeding, ik ben sinds oud en nieuw gestopt met borstvoeding.
4 jaar geleden
Jeetje wat heftig. Zou vandaag de dag echt niet mogen voorkomen zo'n conservatieve houding. Wellicht kan de FNV advies geven?