70 Reacties

2 jaar geleden

8 dagen er na 39.5 koorts. Wat meer hangen, verder viel het mee.

2 jaar geleden

Ik lees mee

VRIEND

2 jaar geleden

Bij de bmr prik krijgen ze vaak pas na 5 tot 12 dagen een reactie erop. Dat duurt meestal 1a2 dagen.

2 jaar geleden

Hier nog geen ervaring. Maar wat ik heb begrepen kunnen ze inderdaad dezelfde/volgende dag koortsig zijn van ene deel van de prik. Andere deel van de prik kunnen ze later ziek van worden… We gaan het zien!

2 jaar geleden

Ons zoontje heeft hem 1,5 week geleden gehad. Ze gaf aan dat ze van de ene prik vaak pas na 7 tot 10 dagen last kunnen krijgen. De andere die hij kreeg was gewoon zoals de rest. Even wat verhoging en meer slapen dezelfde dag en de volgende dag. Maar hij heeft na 7 tot 10 dagen niet weer echt last gekregen naar mijn idee.

2 jaar geleden

Ze kunnen de dag van/na de prik wat verhoging en last krijgen. Omdat de vaccinatie van de bof etc. een levend vaccin is, moet dat even inwerken. Dan kunnen ze na 10 tot 14 dagen daar last van krijgen. Koortsig en zelfs wat vlekjes zijn normaal.

2 jaar geleden

Hier gisteren het 14maanden vaccin gekregen en toen nu toe gaat het heel goed gelukkig. Temp. 37,8 dus wel wat hoger dan normaal, maar niet zorgwekkend. Lekker haar vrolijke zelf. Hopelijk over twee weken ook geen last!

2 jaar geleden

Gister vaccinatie 14 maanden gehad tot nu toe geen last. Kan na een week nog laat krijgen. Onze dochter van 3 had bij die van 14 maanden ook nergens last van. Is voor ieder kind verschillend

2 jaar geleden

Volgende dag koorts 39, nu dag 2 38,5. Hangerig, minder/geen eetlust, knal rode wangen. En heel verkouden maar dat staat er los van.

2 jaar geleden

Hier 1,5 week geleden prikjes gehad. Heeft nu zn rug en benen onder rode bultjes zitten, maar verder (nog) nergens last van (gehad).

2 jaar geleden

Ik was er bang voor, gezien de prik gezet werd rond mijn uitgerekende datum. Uiteindelijk ben ik 14 november bevallen, bmr oudste op 18 november. En... Helemaal niks, tot op heden. Terwijl ze bij alle dktp prikken wel last had voor een aantal dagen.

2 jaar geleden

Hier werd me verteld dat de 14 maanden prik pas na een week 'een ziek gevoel' gaf Mijn dochter krijgt hem morgen, van de 11 maanden prik is ze na 1 week 2 dagen ziek geweest, maar dit kon niet van de prik komen zeiden ze 🤷‍♀️

2 jaar geleden

Kheb op andere forums wel heftige verhalen gelezen. Mijn zoon had zware koorts stuipen van de dktp 11 maanden waardoor ambulance ziekenhuis alles aan te pas kwam dus ik ga geen enkele prik meer laten zetten bij hem.

VRIEND

2 jaar geleden

Zijn er meer cb waar ze pas vanaf 15 maanden prikken? Ik heb nog geen oproep gehad, dus zelf gebeld voor een afspraak. Maar kreeg te horen dat deze prik pas vanaf 15 maanden is?🤷‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op Jm86

Ik was er bang voor, gezien de prik gezet werd rond mijn uitgerekende datum ...
Gefeliciteerd!! En heel fijn dat ze geen last hadden zeg :)

2 jaar geleden

Reactie op Anoniem88

Zijn er meer cb waar ze pas vanaf 15 maanden prikken? Ik heb nog geen oproe ...
Ja hier was die van 11 met 12 en 14 met 15 mnd. Wisselt overal een beetje!

2 jaar geleden

Hier nu 6 dagen na vacc en echt een stront chagrijnige dreumes. Of dat nou aan de vaccinatie ligt of een sprong, ik weet t niet 🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op Mamalou-38

Gefeliciteerd!! En heel fijn dat ze geen last hadden zeg :)
Dankjewel en nog steeds geen last. Dus verwacht ook niks meer nu na 3 weken 🤞🤞

2 jaar geleden

Reactie op Anoniem88

Zijn er meer cb waar ze pas vanaf 15 maanden prikken? Ik heb nog geen oproe ...
Hier ook 🙂 ze gaven bij mij aan tussen de 14 en 15 maanden.

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft woensdag haar 14 maandeb prikjes gehad. Ze was die dag super vrolijk gelukkig en niet echt last. Maar nu is ze echt ziekjes en echt het trillen zelfs. Zo zielig. 38,1 toch even een zetpil gegeven. Hopelijk voelt ze zich morgen beter.