7 Reacties
2 jaar geleden
Hier 2 weekjes geleden bevallen van de 2e en het is echt genieten tot nu toe, heus ook wel met pittige momenten maar die nemen we maar op de koop toe😅 Wat echt wel scheelt is dat je bij de 2e overal veel relaxter instaat, tenminste dat ervaar ik zo😆 Lekker open ingaan❤️
2 jaar geleden
Ik heb een dochtetje van 2 en eentje van 6 maanden. Moet eerlijk zeggen door de gecompliceerde zwangerschap en bevalling heb ik me heel schuldig gevoelt tenopzichte van me dochter (veel in het ziekenhuis gelegen en bed rust vanaf 28 weken) dat schuldgevoel bleef ook best lang omdat me 2e dochtertje alleen maar bij mij wilde zijn de eerste 3 maanden. Op dat schuldgevoel was ik echt niet voorbereid en overviel me dus ook echt. Nu Fay wat ouder is gaat het echt heel goed. Ze zijn zo gek op elkaar echt het mooiste wat ik ooit gezien heb. Dus het is het allemaal meer dan waard (L)
2 jaar geleden
Ik heb ook 2 dochters van 4 en 2. Ja je moet tegen de oudste vaak zeggen dat ze even moet wachten omdat je met de kleine bezig bent en dat vind ze niet altijd leuk maar als je het uitlegt snapte ze het meestal wel. Ik had er van te voren niet echt over nagedacht. Het gaat gewoon van zelf allemaal en de oudste vond het ook wel leuk om te helpen enz.
Inmiddels zijn het echte zusjes haha, soms heel lief met elkaar en soms niet 😅
2 jaar geleden
Zo leuk! Hoop dat je bevalling goed gaat. Mijn oudste is net 2 geworden en mijn jongste is nu 4,5 maanden. Het zijn beide rustige kindjes. Mijn tip maak je niet druk als dingen niet lopen zoals het altijd gaat, vooral in het begin. Op een gegeven moment gaat het weer oke en begin je, je draai te vinden.
Ik probeer wel altijd tegen mijn oudste te zeggen als ik bezig ben met de kleine dat ik zelf bezig ben en zeg niet steeds de baby moet dit de baby moet dat. Zodat hij niet jaloers gaat worden.
Alvast wat eten in de diepvries voor jullie zelf of voor je peuter.
Wat ik ook doe is het volgende. Als je baby in je armen hebt bijv die is aan het slapen of net als die mijne die alleen maar in je armen slaapt😅🥶 dan zit ik naast de oude en ga samen spelen boekje lezen.
Voor nu denk ik aan dit. Het is ook met momenten pittig maar het komt echt goed. En dan is het genieten hoe ze contact met elkaar maken🥰
2 jaar geleden
Hier nu 10 weken ons tweede kindje en het is even creatief rennen en vliegen in de ochtend. Ik vond het ook even lastig schakelen maar merkte dat je met een tweede ‘ineens’ sneller en makkelijker bent. De draai vinden ging nagenoeg vanzelf eigenlijk.
Het is soms even de prioriteit zoeken wie als eerste geholpen wordt als dat nodig is. Soms moet de één even wachten op de ander 🤷🏻♀️