94 Reacties
4 jaar geleden
Ik had ergens gelezen dat je inderdaad per week zo ongeveer een kilo zou aankomen. Ik ben nu nog maar 3 kilo aangekomen en maakte mij ook best zorgen, maar is nergens voor nodig gisteren een echo gehad en de baby is zelfs iets groter dan hij hoort te zijn en doet het hartstikke goed.. 🥰 dus kijk niet naar je gewicht, maar kijk naar hoe je je zelf voelt. En niet te veel lezen op internet, Ik betrap mij er zelf ook op maar maakt je alleen maar onzekerder..
4 jaar geleden
Reactie op MarijkeN95
Donderdag bij de vk (precies 16 weken) voor controle. Nu sinds start 3kg aa ...
Hoezo moet je minimaal 6kg aankomen?🤔
Ik val alleen maar af ipv dat ik aankom. Nu met 18 weken 8,5kg er af.
Ben sowieso te zwaar, en momenteel weinig eetlust, dus dan gaat het er wel makkelijk af🙈 ik maak me er niet zo druk om
4 jaar geleden
Ik ben bij mijn eerste zwangerschap 25 kilo aangekomen, bij de tweede 13 kilo, bij de derde 7 kilo. Nu de vierde zwangerschap 21 weken en 2,5 kilo aangekomen. Hoop max. 9 kilo aan te komen. Dit ook op advies van de medici, vanwege een hogere BMI.
Zie anders ook: https://www.oudersvannu.nl/zwanger/gezondheid/gewichtstoename-tijdens-zwangerschap-wat-gezond/
4 jaar geleden
Ik ben nu 16.5 en 4,5 kg aangekomen. Vind het ook hard gaan, maar ieder lichaam reageert anders. Hoop dat het binnen de 15 kg blijft.
4 jaar geleden
Ik had toen ik 16 weken zwanger was gelezen, dat je bij een bmi tussen 20 en 25 voor zwangerschap, in de 16e week ongv. 5kg 'hoort' te zijn aangekomen.
Dus niks geks. Ik ben nu 19wk en ben 7,4kg aangekomen. Waar ik het laat geen idee... Heb een beste buik al, voor de rest overal beetje wat erbij, maar niet noemenswaardig gek. Denk ook dat het thuis zittend werken en niet sporten door Corona mee helpt. Ik ga komende week weer sporten, wij gaan outdoor. Ik ben benieuwd.
4 jaar geleden
Ben bijna 20 weken zwanger en 3 kilo aangekomen.
Zou mij er niet zo druk om maken Nancy.
Komen we allemaal zwanger of niet wat aan in deze Corona tijd?!
Zolang je probeert gezond te eten en af en toe te zondigen is er niks aan de hand.
Vooral genieten van je groeiende buik en die kilo’s komen ( gaan ) na de zwangerschap wel weer!
4 jaar geleden
Er staat op brabbels een grafiek. Daar staat oa je gewicht en het aantal weken zwanger in vergelijking met andere zwangere vrouwen. Ik ben nu 18 weken en kreeg dit er uit:
Hoe veel kwamen andere vrouwen aan bij 18 weken zwanger?
2 vrouwen kwamen 0 kilo aan
353 vrouwen kwamen 1 kilo aan
342 vrouwen kwamen 2 kilo aan
431 vrouwen kwamen 3 kilo aan
389 vrouwen kwamen 4 kilo aan
235 vrouwen kwamen 5 kilo aan
100 vrouwen kwamen 6 kilo aan
69 vrouwen kwamen 7 kilo aan
28 vrouwen kwamen 8 kilo aan
17 vrouwen kwamen 9 kilo aan
7 vrouwen kwamen 10 kilo aan
3 vrouwen kwamen 11 kilo aan
4 vrouwen kwamen 12 kilo aan
1 vrouw kwam 13 kilo aan
1 vrouw kwam 15 kilo aan
1 vrouw kwam 37 kilo aan
3 vrouwen kwamen 40 kilo aan
4 jaar geleden
Ik ook 6 kilo en 17 weken zwanger. Mijn verloskundige zegt gewoon netjes
4 jaar geleden
Ik ben 19 weken en ook 6kg aangekomen. Denk dat dit prima is hoor, de een komt makkelijker aan dan de ander. En soms kom je in het begin snel aan en valt het daarna mee of andersom. Zolang je kindje goed groeit en je probeert gevarieerd en gezond te eten en daarnaast ook wat lekkers neemt, denk ik dat je altijd goed zit.
4 jaar geleden
Ik 1 kilo kwijt en 19 weken zwanger .. maar komt denk ik door het begin.. veel misselijk geweest en daar 4 kg afgevallen.