11 Reacties
2 jaar geleden
Wij wisselen vooral veel met speelgoed en soms heeft ze maar 3 dingen en dan vermaakt ze zichzelf wel, soms ziet ze een speelgoedje weken niet en dan ineens vind ze het weer leuk.
We zijn vorige maand een keer naar Monkey Town geweest, misschien is dat een keertje leuk om te doen.
Zelfs 5 minuten in de tuin is soms al genoeg om daarna weer vrolijk binnen te spelen (zelfs in de regen 😅, maar niet te hard)
2 jaar geleden
Onze zoon van 16 mnd is dol op de toet toet auto's en zijn keukentje. Ook duplo begint te komen. Verder idd boekjes en zijn loopfiets binnen.
Verder ga ik veel naar buiten als het maar enigzins kan. Naar de speeltuin, de bibliotheek, heb 1x per week babyzwemmen of gewoon een rondje lopen. Ook samen naar het centrum of de kinderboerderij. De meeste dingen kosten geen geld!
Ik ga wrs komende periode muziek met peuters doen, aangezien mijn boef muziek geweldig vind. Misschien ook leuk om op te zoeken?
2 jaar geleden
Indien koud weer: mijn eerste keuze is de gemeentelijke speeltuin (quasi gratis), dat is super leuk en ander speelgoed (ik heb bvb geen speelgoed-keukentje) en er zijn ook andere kinderen.
Daarnaast eens kinderbad van het lokale zwembad, neem een bal mee, altijd leuk.
Daarnaast kan
Je thuis wat matjes op elkaar leggen waarop kindje kan stappen (evenwicht oefenen), geef eens een lege verpakking en steek er iets in, kindje is er even zoet mee:), heb je een kat, dan kan je je kindje een draadje aanreiken waar achter de kat kan springen, plezier gegarandeerd! Bestel enkele geluidsboekjes op Vinted en koop wat extra batterijen op Amazon, dierengeluiden bvb doen t altijd, jullie kunnen samen oefenen!
2 jaar geleden
Ik heb afgelopen weekend rijst afgebakken in de oven met voedingskleurstof. Mn zoontje van 16 maanden vindt het fantastisch! Inmiddels zat de bak halfvol met verschillende kleurtjes. Niet schadelijk voor de gezondheid moest hij er toch iets van snoepen. Vandaag eens geprobeerd met een bak en kinetisch zand, ook een topper!
2 jaar geleden
Hier zijn boekjes altijd een hit. Op onderzoek uit in huis als het slecht weer is, keukenkastjes leegtrekken, de wasmachine inladen. Waar hij vorige week into stapelen was, is nu dingen in en uit doosjes doen zijn grote hobby. Dus een kartonnen doos met gleufjes gemaakt waar hij enveloppen in kan doen, de stapeldoosjes worden netjes in elkaar gezet en alles moet in bakjes. Zo kijk ik elke keer een beetje waar hij echt interesse in toont en haal speelgoed wat daar op aansluit tevoorschijn of improviseer iets met wat we in huis hebben. Stickers zijn ook heel leuk. En verder lekker vaak naar buiten.
2 jaar geleden
Liefst een rondje naar buiten als dat kan, speeltuin is altijd leuk, rondje in haar fietsje ook. Al is het glas weggooien, eendjes voeren.
Kinderboerderij hier in de buurt doet het goed.
Soms voorlees ochtend in de bibliotheek, is gratis. Leuk en met andere kindjes.
Zwemmen, ook super leuk!
Peutergym doen ze hier ook bij de sportvereniging. Ook heel leuk tegen kleine vergoeding.
En peuter ochtend bij ballorig is ook super leuk.
Boekjes lezen samen doet het vaak ook een tijdje goed. Of even mee naar boven nemen en laten “helpen” met een klusje.
2 jaar geleden
Qua speelgoed is ons zoontje echt dol op zijn loopfiets (binnen) en vtech 5 in 1 trein. Dat zijn echt de toppers en verder speelt hij ook in zijn keukentje en met grote Lego blokken. Maar mama helpen, samen op de grond rollen en stoeien en met de bal over gooien is natuurlijk het allerleukst. Als hij met mijn vriend thuis is dan speelt hij wat makkelijker alleen. Moet er wel bij zeggen dat onze woonkamer echt vol met speelgoed ligt. Knutselen en puzzelen lukt hier ook nog niet echt…
2 jaar geleden
Sinds van de week hebben wij een leertoren! Super fijn met koken en ze vermaakt zich prima met wat bakjes en ook flesjes. Ze helpt mama graag mee. Voorheen was ze aan mijn been aan het hangen! Echt ideaal via bol.com. Ze is echt wel zo een half uur- uur zoet en kan goed helpen. Ze vindt het fantastisch en is super trots!