14 Reacties

2 jaar geleden

Geen tip maar wel herkenning en ik snap je frustratie zo goed 😬. Hier zijn een paar gerechten die er wel smakelijk ingaan maar andere dagen wilt hij niks. Ik bied dan altijd nog wat anders aan zoals een cracker of boterham. Vind het lastig om los te laten dat hij dan niet dagelijks groente binnen krijgt maar we doen ons best en meer kunnen we niet doen🤣.

2 jaar geleden

Ja zelfde hier hoor! Eet wel droge pasta en vegetarische burger of schnitzel (vlees/kip lust ie ook niet). Oh en potje bruine bonen dat eet ie het liefste 😂 Groenten weigert hij ook maar te proeven 🤷🏼‍♀️ Dit is al vanaf 13 maanden en is nu ruim 20 maanden 🙄 Het is een lange fase 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Lynn82

Ja zelfde hier hoor! Eet wel droge pasta en vegetarische burger of schnitze ...
Ohja de droge pasta kan echt all day, everyday 🤣

2 jaar geleden

Reactie op Nickky

Geen tip maar wel herkenning en ik snap je frustratie zo goed 😬. Hier zijn ...
Ja zo lastig, wij bieden nu ook steeds nog wel wat anders aan. Je wilt ook niet dat ze met honger naar bed gaan. Aan de andere kant ben ik ook bang dat hij het maar al te goed begrijpt. ‘Ik eet het niet want ik krijg toch wel wat anders’ en dat wil je ook voorkomen. Hij is net naar bed met enkel een fles melk. Gisteren ook niks anders gegeven. Kijken of dat dan wel werkt 🤷🏼‍♀️ Bij de opvang geven ze niks anders, enkel een beker met yoghurt toe. Dat krijgen alle kindjes uiteraard.

2 jaar geleden

Reactie op Lynn82

Ja zelfde hier hoor! Eet wel droge pasta en vegetarische burger of schnitze ...
Haha dat potje bruine bonen is ook een van de weinige dingen die hij hier wel eet. Zal het door de appel komen die er in zit? 🤷🏼‍♀️ ik snap best dat ze niet direct alles willen eten.. maar het feit dat hij het niet eens wilt proeven, dat maakt me langzaam aan wanhopig! Vooral omdat er genoeg gerechten zijn dat wanneer hij het proeft ik zeker weet dat hij het lekker zal vinden.. lastig hoor. Het is een heeeeeele lange fase 🙈😂

2 jaar geleden

Reactie op Lucky Luuk

Haha dat potje bruine bonen is ook een van de weinige dingen die hij hier w ...
Ja is heel frustrerend inderdaad! Stomme is ook dat tot 13 maanden hij alle groenten die ik gaf heerlijk opsmikkelde 🤷🏼‍♀️ Ik weet ook niet meer wat ik nog kan doen. Blijf verschillende dingen aanbieden, hij bepaald wat hij eet, eet ie niet dan niet, dan moet hij wachten totdat mama klaar is met eten en krijgt hij nog yoghurt. Maar gezellig aan tafel is het niet 🙈

2 jaar geleden

Wij kwamen er op een gegeven moment achter dat ze een stukje vlees wel lekker vond. Een paar dagen het vlees gegeven zodat ze wel soort van mee at met ons. Na een paar dagen groente erbij. Dat wilde ze niet, maar steeds herhaald en laten zien dat, als ze een klein stukje groente at, er daarna weer een stukje vlees kwam. Zo breidde dat zich uit. Ze eet nu redelijk wat groente en pasta, vlees, vis, rijst aardappel etc.

2 jaar geleden

En als je het hem zelf laat doen? Onze dame eet gelukkig heel goed, maar ze heeft inmiddels wel echt noten op haar zang.. als ik haar een hapje wil geven zegt ze nee en draait ze weg. Leg ik de vork op het bord en kan ze zelf prikken en eten, dan gaat het bordje leeg. Misschien het proberen waard?

2 jaar geleden

Reactie op MJR_G

En als je het hem zelf laat doen? Onze dame eet gelukkig heel goed, maar ze ...
Dat hebben wij inderdaad ook gemerkt. Hij is tenslotte al heeeeel groot vind hij zelf 😅 we laten hem zelf eten maar ook dat wordt dan eerder spelen met de lepel/vork dan dat er een hap in gaat helaas.

2 jaar geleden

Reactie op Johannas

Wij kwamen er op een gegeven moment achter dat ze een stukje vlees wel lekk ...
Hebben we ook een tijdje gehad, dat hij wel het vlees wilde eten. Maar iets anders wil hij dan niet hebben. Als we bijvoorbeeld wel eens patatjes eten dan krijgt hij eerst de patatjes. Als hij eenmaal de hapjes (en dan vooral de frikandel) heeft gezien dan hoeft hij geen patatjes meer 😅 een frikandel is zo weg daarentegen. Maar om hem nu elke dag frikandel te geven 🙈

2 jaar geleden

Wat hier in lastige eetperiodes helpt is om het eten niet naast elkaar maar door elkaar te geven. Dus niet geprakt maar gewoon de aardappels, broccoli en stukjes vlees gehusseld op het bord bijvoorbeeld. Meestal vist hij dan eerst er uit wat hij lekker vindt, maar toch verdwijnen er dan ook hapjes van de rest. Verder geven we nu standaard bij elk eetmoment iets van groente op het bordje. Restjes van de dag ervoor of tomaatjes, komkommer. Soms eet hij het, soms niet. Dan laten we het gewoon op tafel staan en eet hij er soms alsnog van. En soms is het allemaal voor niks en gaat er weken alleen pasta, ei, fruit en brood in 🙈😅

2 jaar geleden

Heel herkenbaar. Vorige week op vakantie heeft ze heel de week patatjes op of spaghetti 🙈. Wat wel weer helpt is 1 pansgerechten. Daar ben ik fan van. Dus geen losse groente maar alles mixen. Dus shashuka (zit ei in- wat mijn dochter los niet eet), macaroni met spinazie en champignons (Eet ze zo een bak van leeg), of stamppotjes. Groot fan hier! Losse groenten eet ze niet meer maar gewoon verwerkt in eten, merkt ze niet dat ze het eet. En inderdaad zelf eten. Pff de vloer ziet er niet meer uit 🙈

2 jaar geleden

Hier ook herkenning… yoghurt en boterhammen gaan er in. En op de opvang eet hij zijn fruit en groenten ook goed! Maar thuis… ik weet ook niet goed wat ik ermee moet. Hij weet inmiddels echt wel dat als hij niet met ons mee-eet er daarna wel een boterham of een fles komt. Maar zonder eten naar bed - met kans dat hij snachts wakker wordt en het hele huis wakker maakt - zie ik ook niet zitten. Bieden jullie allemaal iets anders aan? Of juist niet?

2 jaar geleden

Reactie op Mamalou-38

Hier ook herkenning… yoghurt en boterhammen gaan er in. En op de opvang eet ...
Ik geef em niks anders als mijn zoontje niet wil eten. Enige wat hij altijd krijgt is een bakje Griekse yoghurt. Hier heeft het wel of niet eten geen effect op zijn slaap.