11 Reacties
2 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan in hoeverre je lichaam al aan het voorbereiden is voor de bevalling. Ze zullen een tablettje inbrengen voor de baarmoedermondrijping als dat nodig is en een ballonnetje plaatsen als je nog geen ontsluiting hebt. Volgensmij krijg je met een inleiding ook altijd een infuus met weeenopwekkers. En dan is het verder gewoon met als een normale bevalling alleen kunnen de weeen heftiger voelen omdat dit wordt opgewekt en niet natuurlijke weeen zijn. Ook heb je meer kans op een weeen storm.
Ik ben zelf ook ingeleid omdat mijn weeen stagneerde. Ik ging wel al met 4,5 cm ontsluiting naar het ziekenhuis en heb dus geen tablettjes en ballonnetje gehad maar wel weeenopwekkers.
Niet bang zijn. Komt helemaal goed. Je kan het!!💪💪 en geef je angst ook goed aan morgen in het ziekenhuis. Misschien dat ze wat rustig aan kunnen doen qua tempo en je de dingen die gaan gebeuren goed en rustig kunnen uitleggen.
2 jaar geleden
Laat het over je heen komen. De dingen die ze doen en toedienen zijn afhankelijk van de reacties van je lichaam. Ik heb me tijdens de inleiding altijd goed verzorgd en in goede handen gevoeld. Bespreek je angsten met de verpleging, stel vragen en vraag duidelijkheid. En vooral probeer te ontspannen op de momenten dat het kan. Bij mij duurde inleiden vrij la g. Ik mocht mijn kamer af en een klein rondje buiten lopen. Luister wat muziek, lees een boek of tijdschrift.
2 jaar geleden
Ik ben met 39+6 ingeleid. Wilde zelf niet langer wachten, probeer inderdaad uit te gaan van je lichaam. Mijn lijf reageerde op alles, van het ballonnetje kreeg ik weeën en van het breken van de vliezen ook weer. Onze jongen had het alleen niet zo fijn meer binnen. Toen het hoofdje geboren was, bleek de navelstreng erg strak om zijn nek te zitten. Door de uitdrijving werd het steeds strakker, en moesten ze direct de navelstreng doorknippen. Mocht op dat moment uiteraard niet meer verder persen. Daarna waren de persweeen weg en heb ik zonder, op adrenaline hem er in 1 keer uitgeperst op adrenaline denk ik.. kortom je lijf doet wat het doen moet! Onze james had daarom wat opstart problemen maar deed het na een minuut of 10 goed! Nu lekker aan het groeien🥰🥰
Probeer vooral te denken aan het moment dat je je kleine gaat ontmoeten, het is het allemaal waard! Ik vond het ook spannend denk dat dat heel normaal is! Ik heb online informatie van het ziekenhuis gelezen en de verloskundige legde uit wat er kon gaan gebeuren. Misschien geeft dat wat rust?
2 jaar geleden
Met 37 weken ingeleid omdat het medisch niet goed ging met de baby. Zondagavond ballon, viel na half uur uit. Tabletjes om alles week te maken.
Maandagochtend 6.30; 3 cm ontsluiting en de vliezen gebroken en aan infuus. Krijg vrij vlot regelmatige sterke weeën, ze dachten ik voor 15.00 zou bevallen. Alleen ontsluiting ging niet snel. Volgende ochtend infuus flink opgevoerd omdat ze toch een keer moest komen ivm gebroken vliezen en medisch. Van 7.00-16.20 weeënstorm gehad. De been en rug weeën vond ik het heftigst. Om 17.15 was ze er, hierna nog 55 min over placenta gedaan. Gelukkig was alles goed met ons meisje na even een wat sloom begin. Kijk er goed op terug. Eerste bevalt dus geen idee hoe het anders zou verlopen. Hoorde wel van gynaecoloog ik enorm lang over gedaan heb met iemand met zulke goede weeën met een inleiding. Succes.
2 jaar geleden
Ik was met 37+3 ingeleid door een ballonnetje om 19.30, was niet eng! Ik kreeg daarna wat krampen maar was na een uurtje weer over, volgende ochtend ballonnetje eruit, en kijken of de weeen op gang kwamen, gebeurde niet, weeënopwekkers gekregen en die uiteindelijk opgehoogd want ook dit wilde niet vlotten, uiteindelijk kreeg ik een weeënstorm, en om 20:43 is hij dan eindelijk geboren met 37+4
2 jaar geleden
Dames inleiding was goed gegaan maar zonder de pedurale ik kon niet aan 😂😂 beby is geboren 2.480gram dus hij moet nog effe kilos nemen ❤ danku voor jullie reacties heeft mij goed gedan ❤
2 jaar geleden
Dames inleiding was goed gegaan maar zonder de pedurale ik kon niet aan 😂 ...
Gefeliciteerd, nu lekker genieten. Je hebt het tot gedaan