14 Reacties

3 jaar geleden

Heb ik ook last van. Tip van de fysio om met een tennis bal de pijnlijke plek te masseren. Dit kan je staand doen tegen de muur of een deur.

3 jaar geleden

Al sinds week 14 minstens 3x per week last van. Nog geen oplossing gevonden 😢

3 jaar geleden

Heeft met je bekken te maken. Rust is het enige en zitten op een harde stoel. Ik heb er ook last van, en doet meer zeer als ik op de bank zit

3 jaar geleden

Ik ben 27+2 weken. Ik had dit al heel vroeg in de zwangerschap schap. Het ging even wat beter maar nu sinds 2 weken weer erge pijn en ook steeds pijner. Heeft inderdaad met je bekken te maken.

3 jaar geleden

Ik heb dit al sinds week 15 helaas, het zijn de banden die van het bekken naar de zitbeenbotjes lopen. Ik ga er om de week voor naar een bekkenfysio en die masseert het los. Het helpt voor mij ook om met een kussen tussen mijn benen te slapen.

3 jaar geleden

Ik heb ook wel eens last van die spier die van je onderrug naar je bovenbeen loopt, door je bil. Ik krijg er last van als ik lang stil zit in dezelfde positie (in de auto, in de bios, etc) Bij mij helpt het juist om dan even te gaan wandelen, dan loopt het los. Maar wellicht heb jij het over een ander soort spierpijn..

3 jaar geleden

Wat enorm kan helpen is als je bv op je rug op de bank ligt, je net even een kussentje onder de rand van je billen schuift, zodat je bekkenstand net iets anders is. Ontspant bij mij enorm. En andere tip die ik kreeg: op je rug op de grond, benen in hoek 90 graden op de bank of stoel om ook je bekken te ontlasten. Kwartiertje per dag was het advies. Verder veel houdingen afwisselen en tussendoor even een paar minuten plat.

3 jaar geleden

Ja ik heb dat ook ben 27.2 zwangwr en kan niet langer als half uur zitten moet ik weer gaan lopen van de pijn en heb ook nog zo veel vocht in enkels pffff ben blij als ik weer normaal kan zitte

3 jaar geleden

Mijn linker bil geeft af en toe klachten. Ik masseer die met een tennisbal die ik klem tussen de muur en mijn bil. Dan kan je zelf de diepte en intensiteit van de "massage" bepalen en werkt heel goed voor mij.

3 jaar geleden

Ik heb het gisteren los laten masseren door de thaise massage. Massage op de zij en aangespast op zwangerschap. Nu weer lekker soepel. Zwemmen helpt ook

3 jaar geleden

Dat komt doordat je bekken losser wordt. Dan moeten je spieren ineens aan het werk. De app rost moves mamas kan tips geven over je houding. Maar gezien je nu al pijn hebt, is er toch even wat meer nodig. Een bekken fysio kan meer oefeningen geven en de boel los masseren, of eventueel mbv dry needling de pijn weg krijgen. Heeft bij mij echt super goed geholpen.

3 jaar geleden

Reactie op Houtje

Ik heb het gisteren los laten masseren door de thaise massage. Massage op d ...
Ik heb het ook laten los masseren door de bekkenfysio. En daarnaast enkele oefeningen. Ben nu zo goed als van de klachten af. Zwemmen helpt wel, maar je moet je beenslagen wel afwisselen. Schoolslag is namelijk erg belastend voor je bilspieren. En ik kreeg als tip om mijn buikspieren meer in te zetten (omdat ik van mezelf erg slank was, heb ik deze verder nooit gebruikt). De buikspieren (wanneer je k-s zegt) span je aan wanneer je iets gaat doen/beginnen. Dus bij het opstaan, iets willen tillen, bukken enz.. elke inspanning kun je dit toepassen, waardoor je bilspieren worden ontlast. Dit hielp mij super!

3 jaar geleden

Ik had dit een paar weken terug ook. Ben naar de fysio geweest en hij zei dat mijn rechterbekken wat gekanteld stonden. Dat gaat je lichaam compenseren met je spieren waardoor je dus die spierpijn voelt. Hij heeft mijn bekken weer losgemaakt door er wat aan te schudden en sindsdien heb ik er geen last meer van!

3 jaar geleden

Yup hoort erbij. Dat zijn de bekken! Mijn tip is de yogabal. Geeft mij persoonlijk verlichting. De ene keer zit ik er alleen op en de andere keer draai ik er rondjes op met mijn heupen. Daarna is het wat fijner.