88 Reacties

4 jaar geleden

Hier t zelfde! 5+2, maar voornamelijk baarmoeder/vaginale krampen en niet e ...
Wat leuk, wij lopen precies gelijk. Ik ben ook 5+2 weken en heb ook 13 maart de eerste echo. Spannend, duurt nog zo lang he?! Ik heb het voornamelijk heeeeel koud. Ik kan het soms gewoon niet warm krijgen. Daarna heb ik sinds twee dagen ineens met ups en downs hevige krampen in mijn onderbuik. Daarvoor totaal geen klachten. Ik maakte me eerst best wel druk. Het voelde alsof ik ongesteld moest worden en dat is uiteraard iets wat ik nu niet wil. Gelukkig bleef de ongesteldheid uit en lees ik nu hier en op internet dat dit heel normaal is dat dit rond de 5 weken heftiger wordt. Dat is even een geruststelling dan zeg..

4 jaar geleden

Reactie op mellietje

Hey meiden hebben hebben jullie dat ook dan als jullie de heledag druk bezi ...
Ja, herkenbaar! En sowieso is dat aan het eind van de dag erger bij mij.

4 jaar geleden

Ik zweet vooral s’nachts en daarna heb ik het weer koud. Heb buikrampjes elke keer naar de wc of alles goed gaat😕 jeetje

4 jaar geleden

Hi! Ik ben 5 wkn + 3 zwanger. Ik heb ontzettend veel last van winderigheid en kramp. Lijken mn darmen gewoon te zijn. Af en toe wat steken in de onderbuik. Maar dat hoort erbij!

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde Bij de 1e zwangerschap cryo ook last van gehad en dochter van bijna 3, Nu opnieuw zwanger van cryo en precies hetzelfde weer, toevallig me 9 maanden boek terug gelezen van de week wat ik allemaal voelde de 1e maal

4 jaar geleden

Wat leuk, wij lopen precies gelijk. Ik ben ook 5+2 weken en heb ook 13 maar ...
Ooh wat leuk zeg!! Kunenn we elkaar op de hoogte houden haha Jeetje dat lijkt me ook heel vervelend dat je je niet warm kunt houden.. hoe doe je dat? Ja ben zo benieuwd welke kwalen we nog kunnen verwachten.. ( in ieder geval tot de echo) Hoop dat we snel 'zorgeloos & zo pijnloos' mogelijk kunnen genieten van de zwangerschap!

4 jaar geleden

Wat fijn om te lezen dat meer mensen hier last van hebben! Ik nu 5+5 en ook gevoel van menstruatie kramp en paar dagen terug darmkramp. Merk dat het soms ook een beetje naar mijn onder rug trekt. Goed om te horen dat dat erbij hoort.

4 jaar geleden

Ooh wat leuk zeg!! Kunenn we elkaar op de hoogte houden haha Jeetje dat li ...
Ja, dat vind ik leuk! Nou, dat is soms ook echt heel erg lastig. Ik heb vooral veel lagen kleding over elkaar aan. Ik drink regelmatig een kop thee en als ik thuis heb ik een dekentje over me heen. 's Nachts ook een extra deken op bed. Dan is het wel te doen. Hoe is dat bij jou? Heb jij het vaak koud of juist warm of heel wisselend? Ik ben ook erg benieuwd wat we allemaal nog gaan krijgen. Lees heel veel artikelen en boeken en daar staat van alles is, heel duidelijk! Maar toch is het dan maar afwachten wat je zelf gaat krijgen van al die kwaaltjes... Ik hoop het ook. En dat we in oktober allemaal ons kleintje in de armen kunnen sluiten! 😍😍 Ik kan het soms nog niet helemaal geloven dat er echt een kindje in mijn buik groeit. Zo bijzonder.

4 jaar geleden

Reactie op mellietje

Hey meiden hebben hebben jullie dat ook dan als jullie de heledag druk bezi ...
Ik kan dan precies al maanden zwanger lijken terwijl ik nu nog maar bijna aan mijn 7 weken zit 😉

4 jaar geleden

Zo herkenbaar. Krampen komen met vlagen. Lijken heel erg op menstruatiekrampen vind ik, stiekem soms bang dat het een voorbode is voor miskraam. Ook last van obstipatie en veel lucht. 😅

4 jaar geleden

Reactie op Vicky Kevin

Ik kan dan precies al maanden zwanger lijken terwijl ik nu nog maar bijna a ...
Ja precies dat hahah mijn vriend zegt dan ook nou schat je lijkt wel 6 maanden zwanger 😂

4 jaar geleden

Ja hier ook de 1e weken veel buikkrampen gehad. Voelde als heftige menstruatiekrampen. Ik heb toen de verloskundige gebeld en die zei dat dit juist goed is. Deze pijn komt van de banden aan de baarmoeder die aan het oprekken zijn en de baarmoeder die aan het draaien en groeien is. Daarnaast heb ik ook veel last van mijn darmen gehad wat ook weer buikpijn geeft. Hier heb ik nog steeds regelmatig last van. Ik ben nu 7+3 weken.

4 jaar geleden

Reactie op Mayo35

Same here.... 5+2 Ik heb ook erg last van buikkrampen en het trekt ook naar ...
Hoe is het nu bij jou? Ik heb ook een klein beetje bloed verloren net..

4 jaar geleden

Ik heb vannacht (na plassen) heel felle buikkramp gehad. Ben nu 5wk+6dgn. Afgelopen dagen wel last gehad van wat steken af en toe en, maar dit was heftiger. Hebben jullie dit ook (gehad)? Vind het super eng, hoop dat het geen voorteken is van miskraam..

4 jaar geleden

Ja, dat vind ik leuk! Nou, dat is soms ook echt heel erg lastig. Ik heb v ...
Goed gevonden van je! Bij mij wisselt het continue.. heb heb voornamelijk koud buitenhuis en ja dan is het lastig om even snel op te warmen🤦🏻‍♀️ ik probeer dan op me ademhaling te letten vanuit mn buik, en in me jas uit te blazen (lijkt heel raar maar helpt me echt) Thuis heb ik het vaak weer bloedheet, doe dan mn sokken uit en loop in een hemdje en kort broekje of wat katoenen stof, koud drinken (even in de vriezer gehad) en als ik echt een 'zweetaanval' krijg ga ik in de badkamer op de koude tegelvloer liggen. Nou in boeken en hier lees je zoveel verschillende dingen maar iedereen is tog anders dus je kan niet weten wat je krijgt helaas.. en gelukkig kan de VK ook veel vertellen (dat klopt dan wel weer vaak) Inderdaad! Kunnen niet wachten tot oktober🥰 zo mooi en bijzonder dat kleine wonder❤

4 jaar geleden

Hier vooral weeïg gevoel, niet echt krampen. ‘S avonds trekt het gevoel vaak weg maar heb ik een opgezette buik alsof ik al 20 weken ver ben. ‘S morgens is mijn buikje weer plat. Bizar.

4 jaar geleden

Gisteravond op de koffie (en taart waar ik niet van mocht eten, er zat chocomousse in) heb ik wel een knopje moeten openzetten. Mijn broeken beginnen soms wat meer te spannen.

4 jaar geleden

Reactie op Mariet1

Ik heb vannacht (na plassen) heel felle buikkramp gehad. Ben nu 5wk+6dgn. A ...
Mocht je je echt heel erg zorgen maken hierover (wat ik ontzettend goed begrijp) gewoon even je VK bellen! Bij wederzijdse twijfel kan er altijd een afspraak gemaakt worden voor een vroegere echo. Heeeeel veel geluk!🤗

4 jaar geleden

Ik ben ook zwanger van een cryo terugplaatsing en heb hier ook last van. Ik ben nu een 7+3. Vorige week had ik het heel erg. Ik was ook ongerust en heb mijn arts gebeld die zei dit kon, zolang er geen bloed is je u geen zorgen moet maken.

4 jaar geleden

Ook zwanger na een cryo tp. 6+5 sinds gister regelmatig wat krampjes. Ik snap je onrust dat ervaar ik zelf ook wel. Aan de andere kant had ik dit bij de zwangerschap van mijn dochter ook toen werd me verteld dat het het oprekken van de banden was doordat je lichaam plaats is aan het maken voor de baarmoeder en alles wat hierin moet gaan groeien. Ik probeer mezelf dus gerust te stellen dat het juist heel positief kan zijn wat ik voel. Wij hebben 5 maart de echo ben nu echt blij dat die datum in zicht begint te komen. Tot die tijd is het zo'n onzekere periode vooral als zwanger worden niet vanzelf is gegaan. Ben zelf ook zo bang dat het misgaat we hebben er zo hard voor moeten strijden om tor dit punt te komen.