88 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Mariet1

Toch even contact gehad met vk. Ze verwachten niks geks (heb geen bloedverl ...
Wat fijn om te horen!! Het is echt wel logisch dat wij tikkende tijdbommen (hormonen) zich al snel ongerust voelen als we een kwaal hebben/krijgen. Niks mis mee! En soms is het beter om overbezorgd te zijn dan er niet na kijken.. gelukkig kunnen we bij échte twijfel gewoon de Vk bellen :) Hoever ben je nu? En wat zijn je meest voorkomende kwalen?

4 jaar geleden

Wat fijn om te horen!! Het is echt wel logisch dat wij tikkende tijdbommen ...
Haha, ja dat zullen ze ook wel gewend zijn al die verontruste vrouwen die bellen ;) Vandaag precies 6wk. Heb 13 maart eerste echo (ben dan 8+3). Vooral af en toe wat steken in de buik en rommelende darmen. Eind vd dag meer last dan 's morgens. Na het eten soms een beetje misselijk, maar valt reuze mee tot nu toe! En jij, vallen de kwalen bij jou mee?

4 jaar geleden

Yes ik heb ‘t ook. Alsof ik ongesteld moet worden

4 jaar geleden

Reactie op Mariet1

Haha, ja dat zullen ze ook wel gewend zijn al die verontruste vrouwen die b ...
Hahah risico van het vak😋 Ooh dat valt wel lekker mee dan voor je! Hier last van heeele gevoelige borsten (hard en heel breed) af en te wat vaginale/baarmoederlijke krampen, soms extreem moe en temperatuur verschillen. Opzich nog wel vol te houden als het maar niet erger word. Ben nu 5+4 en 13 maart eerste echo met precies 8 weken. Reuze benieuwd naar🥰

4 jaar geleden

Mijn bezorgdheid gaat momenteel zo ver dat ik me meer zorgen maak als ik niets voel dan als ik wel krampen heb 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Mom0110

Mijn bezorgdheid gaat momenteel zo ver dat ik me meer zorgen maak als ik ni ...
Dat had ik ook aan eind van week 5! Na een paar dagen weinig gevoeld te hebben nu weer regelmatig krampen ;)

4 jaar geleden

Reactie op VadXx

Dat had ik ook aan eind van week 5! Na een paar dagen weinig gevoeld te heb ...
Ik heb vorige week met 6+6 mooie echo gehad, ben morgen 8 weken en mag pas 12maart voor volgende echo Ik word gek van dat wachten 🤯

4 jaar geleden

Reactie op Mom0110

Ik heb vorige week met 6+6 mooie echo gehad, ben morgen 8 weken en mag pas ...
Ja ik word er ook gek van.. heb volgende week vrijdag pas eerste echo! Dan 7w+5.. spannend!!

4 jaar geleden

Okee probeer t uit te leggen bij elke uitademing een pijn in mijn (baarmoeder?) Helemaal onderin net boven mn ... enige wat helpt is met een kussen als een baby liggen. Het blijft pijn doen zeurende stekende pijn nu half uurtje. En bij elke uitademing word t erger. Soms ok gevoel van poepen... zown pijn in mn buik. Vandaag zown inwendige echo gehad maar kan t niet aan liggen denk. Herkent iemand dit of althans begrijpt mn uitleg🙈

4 jaar geleden

Reactie op Mariet1

Haha, ja dat zullen ze ook wel gewend zijn al die verontruste vrouwen die b ...
Wij zijn precies even ver! Vandaag 6+1. En heb dezelfde kwaaltjes in m’n onderbuik. En mijn onderrug is ook wat gevoelig. Ik heb volgende week eerste echo!

4 jaar geleden

Hiii, Ik ben ook 7+1 weken zwanger en heb nog steeds wel last van krampjes. S avonds gebruik ik meestal een kruik. Dat verlicht de pijn

4 jaar geleden

Ik heb nu een beetje knorrende maag gevoel maar dan in mijn onderbuik, zijn er nog die dit herkennen? Ben nu 8weken

4 jaar geleden

Reactie op Mom0110

Ik heb nu een beetje knorrende maag gevoel maar dan in mijn onderbuik, zijn ...
Ja dit heb ik ook. Ongeveer 5 min nadat ik heb gegeten.

4 jaar geleden

Ik had dit ook in die weken (nu heel af en toe) , wat bij mij werkte was iets eten en een warme kruik dan trok het bij mij weg. Anders Paracetamol innemen ( ik doe dit zo min mogelijk nu). Misschien werkt dit ook voor je

4 jaar geleden

Ik lig nu ook met een kruik op mijn buik. Al de hele dag een zeurderige kramp rond mijn navel. Weet niet of dit mijn darmen zijn, banden die oprekken of iets anders is...Ben pas 5/6 weken ver.... Volgende week vrijdag 1e echo.

4 jaar geleden

Reactie op Saaar

Wij zijn precies even ver! Vandaag 6+1. En heb dezelfde kwaaltjes in m’n on ...
Ah leuk! Haha, gelukkig zijn veel kwaaltjes herkenbaar bij iedereen.. Toevallig heb ik vandaag ook best last van mijn onderrug, maar merk dat wandelen wel helpt! Wat heb je lekker op tijd de echo, ik pas 13 maart (wachten duurt lang!).

4 jaar geleden

Hahah risico van het vak😋 Ooh dat valt wel lekker mee dan voor je! Hier la ...
Haha, zo is dat! Gevoelige borsten heb ik ook wel wat, maar niet heel extreem gelukkig. Ah dan hebben we op dezelfde dag de echo! We moeten nog wel even geduld hebben (maar wachten duurt lang, haha..).

4 jaar geleden

Reactie op Mariet1

Haha, zo is dat! Gevoelige borsten heb ik ook wel wat, maar niet heel extre ...
Geduld is iets wat we juist nu niet hebben🤦🏻‍♀️😂 Gek word je van dat aftellen! Zo leuk dat je m ook de 13e hebt, super beniewd! Vandaag trouwens een klein beetje oudbloed verloren, in eerste instantie schrok k me wezenloos maar toen besefte ik me dat het niet helder was en dus niet erg is. Ook dat hoort er bij😵

4 jaar geleden

Geduld is iets wat we juist nu niet hebben🤦🏻‍♀️😂 Gek word je van dat aft ...
Ik heb ook de 13e mijn eerste echo. Ben dan, volgens eigen berekening, precies 8 weken. Ik had vandaag exact hetzelfde als jij had. Ik schrok ook behoorlijk, alweer. Vorige week had ik dit ook al. Echt heel weinig, maar het had iets van kleur.

4 jaar geleden

Geduld is iets wat we juist nu niet hebben🤦🏻‍♀️😂 Gek word je van dat aft ...
Helder bloedverlies kan ook een geknapt vaatje zijn, als het een klein beetje is hoef je je bijna ook geen zorgen te maken. 1 op de 5 vrouwen heeft last van bloedverlies.