10 Reacties
2 jaar geleden
Onze dochter is dol op dieren. Dol op vogels, geiten, konijnen, schapen, kippen katten en honden.
Wij hebben katten, mijn ouders een hond en het kdv heeft geiten, konijnen en kippen. Helemaal leuk vindt ze het.
Enige tip dat ik kan geven is: niets forceren. Vaan naar de boerderij gaan en ze laten zien. Even van een afstandje kijken. Wilt je kindje dichterbij, dan doe je dat, geeft het aan dat t eng is, dan stop je. Zeg dat die het best spannend mag vinden, maar dat de diertjes lief zijn
2 jaar geleden
Wij hebben zelf geen huisdieren, maar ons zoontje is totaal niet bang voor dieren loopt op elk dier wat hij ziet af en bij een kinderboerderij/ dierentuin zou hij het liefst bij ze in het hok/ kooi/ wei etc. Willen zitten, terwijl zijn grotere zus niks van dieren moet hebben die aait nu pas af en toe een hond
2 jaar geleden
Wij hebben een grote hond en 5 katten en al sinds ze 9maand is is ze doodsbang van boerderijdieren : paarden, schapen, geitjes, kippen , konijnen. Voor ons ook een raadsel maar wij gaan dus niet meer naar een kinderboerderij, zal wel overgaan denk ik
2 jaar geleden
Wij hebben geen huisdieren en onze kinderen zijn doodsbenauwd voor alle soorten dieren… Van een afstandje vinden ze het leuk maar dichterbij is niet oké. De jongste gilt het uit van angst..
Ik laat ze vaak kennis maken met dieren maar forceer niks. Als ze niet willen, tja dan willen ze niet. Elke week gaan we naar de kinderboerderij. De diertjes veilig achter een hek vinden ze fantastisch maar de loslopende geiten zijn doodeng. Deze dieren zijn op gelijke hoogte en ze worden mede daardoor bang denk ik?
Het komt vast vanzelf wel! Mijn oudste van 2,5 jaar was net zo bang als haar kleine zusje maar ze is inmiddels minder bang voor dieren. Ze wil ze niet aaien maar durft er wel normaal langs te lopen. Dat is dikke prima lijkt me
2 jaar geleden
Zaterdag carnavalsoptocht net ruim 30 wagens en opeens was het Die, Die, Die.. stond een hond aan de overkant. Van alle muziek en gezelligheid niet onder de indruk maar een hond of poes zien is fantastisch
2 jaar geleden
En als tip vooral veel voordoen. Laat zien hoe leuk, lief en gezellig het is. Ga zelf kijken en spelen. Ze doen ons zoveel na