21 Reacties
2 jaar geleden
Hier laten we haar zelf eten. Wij maken een bordje met divers eten en zij bepaald wat ze wil eten. De ene dag is dat vooral het vlees , de andere keer juist weer de groente die favoriet is. Opvallend is dat dit heel wisselend per dag kan zijn.
2 jaar geleden
Reactie op CheyenneM
Hmm, misschien ook maar eens proberen. Maar wil wel dat hij iets van groent ...
Dat gebeurd wel eens ja. Maar meestal haalt ze dat in de week daarna wel weer in. Het kan zomaar zijn dat ze dan ineens weer dagen de voorkeur geeft aan de groente. Of ik smeer bijv pompoenspread of avocado op haar brood. Krijgt ze alsnog groente binnen. Wat hier ook goed werkt is komkommer of tomaatjes tussendoor. Die eet ze bijna altijd.
2 jaar geleden
Hier ook al een hele poos problemen met avond eten. Echt al van alles geprobeert maar wil het het niet. We proberen elke weel opnieuw maar nog zonder succes. Hij at normaal altijd alles op. Wij geven hem nu tijdelijk maar wat fruit en hopen dat het vanzelf over gaat. Tussendoor overdag krijgt hij wel wat groenten in de vorm van komkommer oid
2 jaar geleden
Dit hebben wij ook gehad toen onze dochter net 1 jaar was. Hier was het echt een fase (daarna bleken er trouwens ook kiezen door te komen). Ontbijt, fruit en lunch ging prima maar avondeten was gooien, wegduwen, schreeuwen, niet eten. Wij hebben consequent het avondeten aangeboden, maar als ze niet wilde eten geen alternatief aangeboden. Als ze begon te gooien of boos deed, haalden we haar bordje bij haar weg. Een minuutje later kreeg ze hem dan weer. 2x proberen en dan hield het op. We hebben wel altijd een toetje aangeboden zoals we altijd doen. Dus ook als ze haar avondeten niet op had. Duurde 1,5 week en toen at ze gewoon weer haar bordje leeg! Hier was het echt uitproberen / kijken hoe wij zouden reageren. Daarna wilde ze trouwens wel veel zelfstandiger eten (vooral met haar handjes, zelfs de yoghurt 🙈🤦🏼♀️). Wij mogen niet meer helpen.
Succes! Hopelijk is het van korte duur!
2 jaar geleden
Ja hoor, al heel lang. Wel met vlagen. Nu eet hij alles zelf, anders niet. Soms aan het eind mag ik met mijn vork weer dingen geven.
Pasta weigert hij, hij proeft het niet eens. Soms geven we hem een knijpfruit met groente in de plaats. We blijven het echter aanbieden. Zo niet, dan zouden we vooral bonen en wortelen met aardappel eten....
2 jaar geleden
Ooh ik wilde net hier iets over vragen nu 3 dagen is eten opeens een drama!! Gillend gek wordt je er van. Hele dag eten zonder moeite maar zodra we gaan avond eten. We dekken de tafel, dan komt ie aan en wilt ie in zin stoel. 1e hap gaat perfect daarna huilen, gillen en doen. Grote krokodillen tranen! Gisteren dacht ik dus echt dat hij het niet lekker vond dus banaan en fruit als avond eten. Dat ging er wel makkelijk in. Vandaag was het dus weer pret.... na 3 kwartier gillen en door hebben dat ie echt niks anders kreeg heeft ie goed gegeten. Hoelang gaat dit nog zo door? Straks nog de kinderbescherming aan de deur, omdat de buren denken dat ik hem wat aan doe.
2 jaar geleden
Herkenbaar hier ook.. eet hele dag door. Fruit, brood alles gaat er in.. behalve avondeten. Krijgen er ook niks in.. duwt weg, mond niet open. Krijsen, huilen. Wij willen hem ook (nog) niet dwingen. Hopelijk fase. Krijgt ook allerlei kiesjes en tandjes. Dit is bij ons al een poosje.
2 jaar geleden
Ja hier ook al een tijdje, terwijl ze voorheen 'kleine kliko' werd genoemd door ons.
Vaak wil ze het zelf doen, maar heb niet elke keer tijd om bij wijze van het plafond te soppen.
Gebeurd overdag ook wel
Ik vermoed dat ze nu minder hard groeien en wat minder nodig hebben.
Ik ga de strijd niet aan, niet meer willen is klaar.
2 jaar geleden
Hier hetzelfde (gelukkig). Hij at eerst super veel, vooral ook avondeten. Nu bieden we het ook op allerlei manieren aan maar het gaat er dikwijls niet in. Wat ik vaak wel doe is een snelle, gezonde smoothie met banaan, spinazie, komkommer en soms net wat ik in hiis heb. Soms wat wortel erbij of avocado door de smoothie. Krijgt hij toch groente binnen. En dan maar af en toe een paar happen avondeten en verder soms een boterham.
Hij heeft ook echt niet meer zo'n trek als toen hij 10-12 maanden was
2 jaar geleden
Hadden wij ook, maar sinds 2-3 dagen eet ze nu zelf en dat vindt ze fantastisch! Ze eet zelf met der vork
Of lepel dus helemaal prima zo en gaat super goed!
2 jaar geleden
Reactie op Nic123
Herkenbaar hier ook.. eet hele dag door. Fruit, brood alles gaat er in.. be ...
Hier ook al 2 maanden alleen maar brood s avonds. Soms vergist ze zich en eet ze eens een stukje kip of bami.
Ik wil het ook niet pushen. Dus dan maar zo. Hopelijk komt het weer. Ze eet wel heel goed fruit door de dag
2 jaar geleden
Reactie op ariellafenne
Hier ook al 2 maanden alleen maar brood s avonds. Soms vergist ze zich en ...
'Fijn' om te lezen dat meer dit hebben. Voelt soms namelijk echt niet goed dat hij geen groente, vlees etc binnenkrijgt. Maar alles geprobeerd, stukjes, pureerd, zelf doen, ander tijdstip.. ik probeer het nu maar los te laten en te denken, komt vanzelf. Af en toe zit er een dag tussen dat hij wil eten..
2 jaar geleden
Hier hetzelfde.
Ik geef mijn dochter duplo blokjes zodat ze dr aandacht niet op het eten heeft maar op het speelgoed en dan kan ik zo al het eten naar binnen scheppen bij dr