30 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook soms drama. Niks werkt. Gooit meteen alles op de grond als je iets geeft.
2 jaar geleden
Reactie op Ons_Wondertje_Bowie
Hier ook soms drama. Niks werkt. Gooit meteen alles op de grond als je iets ...
Dit is het momenteel dus ook bij mij.. ik kan haar van alles aangeven maar ze gooit alles net zo hard weg en blijft draaien en proberen om weg te komen.. echt niet te doen. Daarbij schreeuwt zij alles aan elkaar, alsof ze afgeslacht wordt
2 jaar geleden
Reactie op Lynn82
Oh en voel je niet een slechte mama als je een keer je stem verheft of heel ...
Lief van je 😘 Maar het voelt gewoon zo fout.. mijn man heeft vaak al een kort lontje dus die verheft zijn stem nog al eens tegen haar. Ik probeer daarin dan altijd de rustige te zijn omdat ik het zo sneu vind voor haar en er eigenlijk ook geen voorstander van ben.. maargoed, dus ben ik dus degene geweest die uit haar slof is geschoten.😓
2 jaar geleden
Ah ik ken die drama inderdaad ook hier.
Wat ik meestal doe is zijn benen vast houden of het aankleedkussen vast houden dat het afzetten geen zin heeft. Verder blijf ik tegen hem praten en vertel dat de luier echt verschoond moet worden. Hij blijft lang boos en het is geduld hebben maar als ik het een soort van negeer dan houd hij op een gegeven moment ook op en kan ik verschonen. Met dat hij rustig is begin ik liedjes te zingen zoals klap eens in je handjes of in de maneschijn en hij doet dan mee en is zijn boosheid helemaal kwijt. Met dat de luier verschoond is dan kleed ik hem verder zittend aan, dat scheelt ook al een hoop.
Hopelijk kan jij ook een oplossing vinden wat voor jou kindje werkt.
2 jaar geleden
Hier was het ook zo'n drama, dat is dus de reden waarom de luier uit is gegaan. Nu is ze zindelijk.
2 jaar geleden
Reactie op Mamameisje
Hier was het ook zo'n drama, dat is dus de reden waarom de luier uit is ge ...
Hoe heb jij het zindelijk krijgen aangepakt dan als ik vragen mag?
Want mijn dochter geeft het bijvoorbeeld wel aan als ze gepoept heeft (bijna altijd) maar geeft niks aan als ze moet plassen o.i.d.
2 jaar geleden
Reactie op Es96
Hoe heb jij het zindelijk krijgen aangepakt dan als ik vragen mag?
Want mi ...
Ik heb haar laten wennen op het potje en de wc. En maandag heb ik haar luier uitgetrokken sinds dinsdag is ze droog en sinds gisteren zegt ze zelf als ze naar de wc moet. Het is even aanpakken en fulltime focus, maar op deze leeftijd leren ze snel.
2 jaar geleden
Reactie op Es96
Dit is het momenteel dus ook bij mij.. ik kan haar van alles aangeven maar ...
Ja dat schreeuwen ken ik ook. Alsof ik haar iets aan doe inderdaad
2 jaar geleden
Ik pin dr vast bij de schouder en heup en wacht gewoon😅
geen oogcontact en verder niets zeggen. Ik ga geen ‘discussie’ aan met een anderhalfjarige.
Als ze eenmaal na haar woedeaanval weer rustig is beloon ik haar, krijgt ze een speelpopje of iets en ga ik gewoon verder.
Voor nu werkt het in ieder geval🤣
Maar ik geef wel toe dat ze niet schopt, dat scheelt.