30 Reacties
2 jaar geleden
Wij hebben dit ook een tijdje gehad, op een gegeven moment pakte ik zijn gezicht tussen mijn handen, keek hem recht aan en zei een paar keer dat ik zijn luier ging verschonen. Op de een of andere manier hielp dat hahahaha.
Hij gaat ook al sinds 11 maanden op het potje, en de laatste tijd trek ik eerst zijn broek en luier uit en laat hem dan eerst op het potje. Gezellig samen boekje lezen en als die uit is zeg ik dat we een schone luier aan gaan doen en nu gaat dat weer probleemloos #hetiseenfase
2 jaar geleden
Reactie op Mariamia
Hoe vergrendel je dat scherm? 😅
Ik weet niet of je een Iphone hebt? Daar kan je het instellen bij instellingen en dan ‘begeleide toegang’ als je dan drie keer op de schermvergrendelingtoets (knopje rechts aan de zijkant van je telefoon) drukt dan gaat het aan. Je kind kan dan alleen in de app die op dat moment voor staat. Uitzetten werkt hetzelfde, 3 keer drukken, toegangscode invoeren en op stop drukken.
2 jaar geleden
Herkenbaar! Ik geef altijd iets wat géén speelgoed is tijdens ons luiermomentje. Dat is nl altijd interessanter dan een eigen speeltje..
Oorthermometer (lekker even knopjes drukken), oude afstandsbediening, tubetje zalf, een doosje/bijsluiter van bijv een neusspray..
Zelf zijn we niet zo van de schermpjes/filmpjes als zoethouder, dit werkt net zo goed!
Roept hier vanzelf al “klaaarrr”, wordt het “speeltje” weer aan de kant gegooid en kunnen we weer van de commode af!
En laten we die heerlijke zin “het is een fase” maar al te goed onthouden 😉
Als dit alles is en de rest van de dag kan genieten van je kleintje, valt het allemaal wel mee..! Ze moeten ook alles leren, grenzen opzoeken en weten wat wel en niet mag.. bij onszelf is het ook niet komen aanwaaien vroeger ☺️
2 jaar geleden
Ooh zo herkenbaar! Hier ook een van 1,5. Sochtends gaat het goed blijft hij rustig liggen. Maar alle andere verschoonsessie dan draait hij gelijk om, en als de luier plus billen dan eindelijk schoon zijn (soms idd ook de benen) dan moet er nog een schone luier aangetrokken worden…. Die dus heelvaak helemaal scheef zit😅.
Nu staat de box voor zijn zusje (2 maanden oud) in de woonkamer en dat vind hij dan wel leuk om er weer even in te mogen liggen, en verschoon ik hem daarin, waar hij dus wel rustig blijft liggen. Wat ook hier helpt is hem op de grond verschonen, hij vind plat liggen op de vloer lijkt wel een beetje eng waardoor hij ook stil blijft liggen 😁.
2 jaar geleden
Reactie op Es96
Dit is het momenteel dus ook bij mij.. ik kan haar van alles aangeven maar ...
Copy paste! 😂
2 jaar geleden
Hier ook een 1,5 jarige met een hekel aan verschonen. Poepluier moet echt liggend en dan houdt ik zijn benen met 1 hand tegen zijn buik (en hij is sterk dus dat is een strijd) en plasluiers verschoon ik staand bij de bank (soms met een speeltje of filmpje ter afleiding). Hij laat zich bij het liggend verschonen niet meer afleiden dus daar ben ik mee gestopt, dan maar snel en met enige dwang 😬 Maar gezellig is het zeker niet.
Ik vind de broekjesluiers echt veeeeel makkelijker om aan te trekken bij een tegenstribbelende dreumes.
En het stemverheffen met schuldgevoel achteraf herken ik ook, ik doe echt enorm mijn best mijn geduld te bewaren maar af en toe lukt het niet 😣
2 jaar geleden
Vervelend, zeker omdat je zwanger bent en dus kwetsbaarder voor trappende voetjes! Hier thuis heb ik er nog geen problemen mee, we leiden haar altijd enorm af en daar vraagt ze zelf ook om zodra we haar neerleggen, dan wijst ze naar de plank boven de commode waar al het moois ligt. We gaven haar een tijdje wat tubetjes en probeerde ze de dop open te draaien of te bijten. Of ze keek naar wat er op de tube stond (een baby, een bijtje, etc) Sinds kort krijgt ze de dop eraf en knijpt ze zo hard in de tube dat de creme alle kanten op spuit😆......maar ze vindt het leuk om te smeren. Dus tegenwoordig geef ik haar een likje creme op haar vinger en kan ze die op haar benen etc smeren terwijl ik de luier verschoon. Maar ze vindt het zelf ook fijn om weer schoon te worden ofzo, doet echt die billen in de lucht enzo 😅 en als ze gepoept heeft laat ik haar zien wat er in de luier zit, dat vindt ze ook interessant. Bij mijn nichtje zag ik een satijnen sjaaltje op de commode liggen dus zij is daar weer druk mee. Hopelijk lukt het om iets van afleiding te vinden wat werkt! Het is soms even zoeken....