25 Reacties
2 jaar geleden
Ja onze dochter doet dat ook, oplossing: alles gaat aan de kant voordat ze overal bij kan. Ze snapt het concept van "nee" nog niet helemaal en wij vinden dat het vanzelf wel komt en we willen niet overal constant nee op moeten zeggen
2 jaar geleden
Hier net zo hoor! Met verjaardagen zetten we gewoon een hoge tafel neer. Hij snapt “nee” gewoon nog niet zo goed. Komt vanzelf ☺️
2 jaar geleden
Hier ook hoor! Koffie en thee zet ik achter de bank in de vensterbank. En decoratie staat hier niet meer op tafel🙈 ik werd gek van het nee zeggen. Soms had ik de ene nee nog niet uitgesproken en kwam de volgende er al ‘doorheen’ zeg maar.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik alleen ben en daarom ook voor dit ‘gemak’ heb gekozen.
Hij zit hier verder ook overal aan, wasmachine, droger, lades in de keuken…
Aldus mn moeder is mn zoon wel wat extreem hierin, hij houdt gewoon echt niet op.
Verder qua begrip wisselend, maar ik heb daar schijt aan. En als ik teveel commentaar krijg (meestal van degene die of geen kinderen hebben of ze zelf niet hebben opgevoed) zeg ik ook gerust ‘ga je gang’
2 jaar geleden
Is heel normaal en mensen die zeggen dat die van hun dat niet deden hebben gewoon een slecht geheugen, alle dreumesen zijn op ontdekkingsreis en willen alles voelen en proeven😅
2 jaar geleden
Hier ook, ze blijft nergens vanaf. Dus nu een hele saaie, lege salontafel en tv-meubel.( Ik ben zó blij dat onze tv hoog hangt 😳😂)
Opa's en oma's hebben ondertussen ook de moed opgegeven, dus zodra wij komen is alles opgeruimd hahahah
2 jaar geleden
Hier ook hetzelfde hoor, er staat dan ook niks op de salontafel 🤷🏼♀️ Ga daar geen strijd mee voeren, komt vanzelf als hij het wat beter begrijpt. In de keuken heb ik kinderbeveiliging op de kastdeurtjes (waar hij mij op wijst als ik het vergeten ben erop te doen 🙄) De lades trekt ie allemaal leeg, maar daar zitten nu bewust alleen handdoeken/slabbetjes etc in 😂
2 jaar geleden
Mijn dochter is 16 maanden en pakt ook alles van tafel. Wij zeggen ook steeds nee wat ze niet mag pakken. Soms doet ze het niet maar meestal wel😅😂 Ze zijn zo nieuwsgierig en vinden alles interessant.
2 jaar geleden
Ik denk dat zij niet meer weten hoe dat hing...snel verdrongen. En überhaupt koffie op het laatste moment weghalen? Dat is gewoon gevaarlijk. Thee en koffie komen niet in de buurt van mijn dochter. Zij snapt Just dat het heet is, zij weet niet dat glas breekt, weet niet dat sate prikkers gevaarlijk zijn...
Ik voed haar vegetarisch op, maar als er een rauwe kipfilet zou liggen zou ze het waarschijnlijk in haar mond stoppen🤣
Heeft niets met opvoeding te maken, heeft te maken met dat ze nog klein zijn, redelijk wat kunnen en begrijpen, maar nog net wat te weinig. Over een half jaar is t al heel anders.
2 jaar geleden
Hier zijn de glazen ook heel interessant. Hete dranken zetten we goed weg. Decoratie, planten en andere interessante dingen zijn al weg hier 🤣
Maar vind niet dat je van familie (/vrienden) kan verwachten dat zij er rekening mee houden. Ik vind dat ik en mijn vriend er voor moeten zorgen dat ze bijv. Rauw vlees niet te pakken krijgt.
2 jaar geleden
Oh ik ben geloof ik de enige die wel koffie op tafel zet? 🙈 zoon weet dat het heet is, gaat er boven staan en blaast dan. Heel schattig. Wij hebben niks op onze koffietafel staan, maar deze is ook niet zo groot. Bij mijn moeder en schoonouders staat er wel vanalles op de tafel, daar blijft onze zoon wel vanaf.
Ook als er mensen op bezoek zijn staat er wel eten en drinken op tafel. Zoon gaat niet overal bij.
2 jaar geleden
Reactie op AmyPond
Oh ik ben geloof ik de enige die wel koffie op tafel zet? 🙈 zoon weet dat ...
Oh en thee drink ik ook maar doe ik sowieso al koud water bij in. Kan geen super hete thee drinken. 😂 maar ook bij anderen doe ik dat, sowieso koud water erbij. Mocht zoon het wel te pakken krijgen of over zich heen krijgen, dat het niet kokend heet is.
2 jaar geleden
Heel herkenbaar. Het is een KIND. Natuurlijk voeden we hem op maar als wij bij familie op visite gaan vind ik dat ze er best rekening mee mogen houden dat wij met een klein kind komen. Ik hoef niet de hele middag te horen: nee nee nee daar niet aan daar ook niet, voed dat kind eens op, dat deden mijn kinderen vroeger niet hoor. Sorry maar in dat gezanik heb ik echt geen zin. Als we (blijkbaar) niet welkom zijn dan kom ik niet meer. Groetjes, mij niet bellen😂
2 jaar geleden
Hier staat ook niks op de salontafel.. ik ga het mezelf niet moeilijker maken dan het is, toch?!
In een hoekje op de bank ligt regelmatig een laptop die ik weg moet leggen. Hoe vaak we ook zeggen dat ze er niet aan mag komen, ze doet het toch en anders is het aldoor krijsen als we continu nee zeggen. Er komt vanzelf een moment dat ze er geen interesse meer voor heeft, net als mijn oudste van 2,5 jaar.
Wat betreft hete dranken: beter voorkomen dan genezen!! Ook als ik op bezoek ben.. Ze wil vaak genoeg iets pakken om het aan mij te geven. Moet er niet aan denken dat ze goedbedoeld iets gevaarlijks pakt.
Als er lekkere dingen op tafel staan of op een verjaardag, geven we onze kindjes een eigen bakje met lekkers erin. Als ze nog iets willen dan pakken wij het van tafel en doen het in hun bakje. Super duidelijk voor ze en geen kinderhandjes in alle bakjes.