16 Reacties

2 jaar geleden

Hi, mijn dochter zegt mama, papa, oma, opa, woef woef en aai. Meer ook niet, je bent dus niet de enige!

2 jaar geleden

Jup, hier ook! Af en toe wat gebrabbel waarbij het op iets lijkt. Hij begrijpt echter genoeg. Das het belangrijkste!

2 jaar geleden

Hier ook nog niets hoor, alleen mama en kat. 18 maanden

2 jaar geleden

Hier ook niet hoor, 17 maanden. Pappa, poes en bah zegt ze maar dat was het ook wel 😉 komt vanzelf. Mijn oudste praatte tot z'n 2e ook amper en daarna kwam er ineens een waterval aan woorden uit 😉

2 jaar geleden

Hier ook nog niet met 16 mnd. alleen mama en papa met moeite

2 jaar geleden

Zoo blij om te lezen onze kleine meid bijna 17 maand en die zegt alleen papa opa ja nee maar alleen als ik het vraag niet uit haarzelf

2 jaar geleden

Hier aardig wat woordjes en aheel veel wat je zegt herhaalt ze. Maar mijn dochter kan nog niet lopen. Het is of het een of het ander. Ze kunnen niet alles tegelijk ontwikkelen.

2 jaar geleden

Hier ook alleen gebrabbel, papa of daggg. Meer niet zelfs niet mama🥺 Ze gaat wel steeds meer ouwehoeren🤭 en klanken gebruiken.

2 jaar geleden

Hier ook bijna geen woordjes hoor (mama, Nijn, lekkaaah en kaaar) Maar hij begrijpt echt alles super goed. Dus geniet nu nog maar ff van de “rust”, want zodra hij het praten doorheeft zal dat over zijn 😂 Volgende week is hij 18 maanden.

2 jaar geleden

Hier ook een kleine man die de hele dag ‘kletst’, maar nog maar weinig echte woorden. Die, op, da, ohoh en em (als ik hem iets vraag🙈) Hij is enorm bezig met rennen, overal bovenop klimmen en vooral erg ondeugend zijn. Gisteren was hij 17 maanden

2 jaar geleden

Dat is heel normaal hoor voor deze leeftijd. Het consultatiebureau hanteert 2-3 woorden dat genoeg is voor deze leeftijd. 😊

2 jaar geleden

Mijn dochtertje zegt papa, aai (voor de poezen), zi (ziva onze hond) en oh oh als iets valt of voordat ze iets gooit.. helaas nog geen mem (Fries voor mama) komt vanzelf denk ik maar.. hoop wel dat hierna mem aan de beurt is maar de rangorde is duidelijk 😉

2 jaar geleden

Hier ook nog maar 4 woordjes! Gisteren toevallig weer controle gehad bij de kinderarts en die zegt dat 4 woordjes op deze leeftijd al erg goed is. Geen zorgen maken dus 😊

2 jaar geleden

Mijn dochter is 17 maanden eb praat ook nog niet. Een paar dingen zoals papa en mama enzo. Ze probeert wel nu steeds van alles te brabbelen. Hele verhalen maar onverstaanbaar. Komt vanzelf.

2 jaar geleden

Thanks iedereen voor de reacties! Stelt me toch een beetje gerust.

2 jaar geleden

Hier bijna 18 maanden en buiten enkele woordjes is het vooral gebrabbel. 'Nee' kent hij wel heel goed, de 2 is nee fase is hier vroeg begonnen 😅