8 Reacties

2 jaar geleden

Rond deze leeftijd is het ook ongeveer ook begonnen met mijn dochtertje. Gaat al vanaf het begin naar de crèche. Het is een zoeken naar een manier om eruit te geraken. Bij mijn dochtertje helpt het om haar gewoon te laten doen en er niet op in te gaan. Na een minuut vraag ik is het oké ? En leidt ik haar af.. Als ik haar vanaf het begin bij me zou houden en knuffelen ofzo zou het veel langer duren, maar misschien helpt dit bij je zoontje wel. Een crèche is sowieso drukker dan een onthaalouder en vraagt tijd om te wennen sowieso, maar het is niet dat hij het niet zou kunnen. Even tijd geven en je zeker niet schuldig voelen.

2 jaar geleden

Lang leve de peuterpuberteit 🤭

2 jaar geleden

Hier ook 20 maanden en driftbuien

2 jaar geleden

Reactie op AKY

Rond deze leeftijd is het ook ongeveer ook begonnen met mijn dochtertje. Ga ...
Idd hem knuffelen enzo helpt hier ook niet. Ik moet hem ook laten doen maar jammer genoeg duurt dit soms 15minuten... K vind het zo erg dat ik mijn eigen kind ' niet kan troosten'...

2 jaar geleden

Hier ook, vanmorgen werd hij ook echt overstuur wakker, en dan leid ik hem af met een toneelspelletje met zijn knuffels gaat hij lachen. Verder als hij zijn zin overdag niet krijg laat ik hem op de grond rollen als hij dat wil en dan maak ik hem duidelijk dat het niet gaat gebeuren wat hij wilt. Dat was in het begin echt een kwartier lang strijd en nu nog een minuut misschien 2

2 jaar geleden

Reactie op Kellyyy17

Idd hem knuffelen enzo helpt hier ook niet. Ik moet hem ook laten doen maar ...
Soms kan het helpen om deze dirftbuien te vermijden om hem meer te laten kiezen en zelfstandig zaken laten doen. Vb onze dochter mag s'avonds voor het slapen gaan kiezen tussen twee boekjes waar een verhaaltje wordt uit gelezen. Ik laat haar bv zelf haar sokken nemen uit de kleerkast of haar pamper. Je gaat echt heel hele normale fase door.. hij is aan het leren emoties te reguleren en zoekend naar een manier die oké is en daar kan je hem enkel in ondersteunen en mee zoeken. Niet te streng voor je zijn mama ❤️

2 jaar geleden

Reactie op AKY

Soms kan het helpen om deze dirftbuien te vermijden om hem meer te laten ki ...
Das lief, dankjewel 🙂 ik neem het nu vooral op mij omdat dit net samen valt met de verandering van crèche. Onze onthaalmoeder was erg lief voor de kindjes maar liet ze niks doen (niet alleen leren eten, geen stukjes eten, nooit knutselen,...) dus ik wou voor zijn ontwikkeling hem naar een crèche doen waar ze structuur hebben, bijna iedere dag knutselen, alleen leren eten,... Ik wou het echt doen voor zijn eigen goed. Maar nu dat hij net die drift buien heeft ben ik bang dat het niet de goede keuze was. Hopelijk is hij het snel gewoon

2 jaar geleden

Ik herken die driftbuien hoor. Ze waren er soms als maar nu helemaal… ze gaat nu echt slaan naar mij en gisteren beet ze ineens met een duivelse blik 🥲 idd de fase leren met emoties omgaan 😀