12 Reacties

3 jaar geleden

Ja hoor hier ook een! Om mij heen hoor ik alleen maar ‘dat moet je echt niet geven zo slecht voor zijn tanden’ of ‘je moet het écht gaan afbouwen, want anders gaat hij hier aan wennen’.. nou dit gaat hem allemaal niet worden, want dat zou betekenen dat ik elke 2 uur hem weer in slaap moet sussen. Het CB heeft ook afgeraden een kv fles te geven, omdat ze dit niet meer ‘nodig’ zouden hebben. Ik was laatst bij mijn dokter en heb het verhaal uitgelegd en zij zei; kindjes stoppen vanzelf met vragen naar de fles, dus kon het gewoon geven. Evt wel iets aangelengd met water bijv, maar zij zei maak je niet druk…. Je bent dus niet alleen, hier hetzelfde eindeloze verhaal. Bijna nooit meer een nacht van 23:00 tot 7:00 aan elkaar slapen. Overdag eet hij ook goed en drinkt ook goed. Niet per se rapley methode, maar kauwt wel graag zelf op zijn eten

3 jaar geleden

Hier idem, wij geven m alleen geen kv meer maar 150ml warme halfvolle melk. Ene x om 3u andere x komt ir om half 6. Om 19.00u krijgt ie pyjamapapje en ligt ie binnen 10m te slapen.

3 jaar geleden

Jep hier ook een dochter (13m) die nog om nachtvoedingen komt. Helemaal oké voor ons. Ze zal zelf wel aangeven wanneer het genoeg is.

3 jaar geleden

Hoihoi, wij deden maanden geleden ook droomvoeding rond 23u. Maar op een gegeven moment kwam hij binnen 2 uurtjes daarna weer (bv). Ik las ergens dat ze vanaf een bepaalde leeftijd ook de droomvoeding niet registreren en dus niet doorhebben dat ze al gedronken hebben. Daarom hebben wij de droomvoeding al een hele tijd laten vallen en dat ging goed. Was ook erg welkom, want om voldoende slaap voor ons te hebben duiken wij uiterlijk 22u ons bed in! Hij komt nog steeds 1x per nacht (enkele keer vaker). Ik hoop dat dat snel over gaat, maar vertrouw er op dat da gebeurt als hij eraan toe is. Het is best het proberen waard om de droomvoeding te laten vallen, zeker omdat ze genoeg eet en drinkt. Maar doe vooral wat goed voelt!

3 jaar geleden

Hier gewoon niet meer gegeven cold turkey, werkte goed, maar let op want het is nu met deze leeftijd echt gewenning, je kindje zal er dus echt wel even doorheen moeten. Wij hadden hem namelijk uiteindelijk ook iedere keer standaard gegeven en hij kwam niet omdat hij het nodig had maar omdat het gewoon iedere keer om dat tijdstip gegeven werd.. overdag krijgt ons kindje meer dan genoeg en daar zou hij de nacht ook mee moeten kunnen. En dat blijkt nu ook

3 jaar geleden

Reactie op nadinedb

Ja hoor hier ook een! Om mij heen hoor ik alleen maar ‘dat moet je echt nie ...
(Beetje spuit 11 hier, laat met reageren, ik zit niet zo vaak op het forum haha) Fijn dat je ook de visie van je eigen dokter krijgt en dat we ons er eigenlijk niet druk om hoeven te maken :-) Het is meer dat je het om je heen hoort: ze hoeven geen fles meer in de nacht, niet geven, etc. En omdat wij er bijna elke nacht wel uit moeten ga je toch denken van...moeten we het dan niet 'afleren'? Maar wat je zegt, die van ons gaat dan ook echt niet slapen en ben je daar de hele nacht druk mee. Andersom hoor ik soms van familie verhalen over hun onrustige kindjes in de nacht waar ze soms 4x naar toe moeten. Dan denk ik: misschien moet je ze eens een fles geven? Het kan goed zijn hoor dat ze gewoon trek hebben, ook al eten ze overdag in onze ogen goed. Het CB had het zelfs erover dat ze maar 300 ml melk (en helemaal geen kv meer!) per dag mogen. Nou, daar zitten we echt ruim overheen :-D En ik blijf wel kunstvoeding geven omdat daar alles in zit. Ze zijn volop in de groei en ontwikkeling, dus dat is wel belangrijk.

3 jaar geleden

Hier gewoon niet meer gegeven cold turkey, werkte goed, maar let op want he ...
Daar zit ook zeker wat in! Ik moet zeggen, de tijd waarop onze kleine zich meldt voor een nachtvoeding wisselt enorm, dus ik weet niet of het voor onze meid gewenning is. Soms zitten we met 03.00 uur in de nacht, net op 3 uur na de droomvoeding (als ze eerder dan 3 uur ertussen zich meldt dan krijgt ze geen fles, want dan kan het in principe geen honger zijn), dan gaat het soms om een speen of dat ze helemaal raar in een hoek gedraaid/klem ligt. Soms komt ze om 5 of 6 uur, en slaapt direct door na de fles. En soms, héél soms hebben we echt mazzel en slaapt ze door tot 7 of 8 uur zónder nachtvoeding. Dus ik zie het maar gewoon als een ontwikkeling, het leren doorslapen en het genoeg eten en drinken tot je nemen dat je er de hele nacht mee voort kunt. Want soms als ze een hele nacht heeft doorgetukt, drinkt ze in de ochtend niet eens een hele fles (à 150 ml + 5 schepjes) leeg. Dus dan is het voor die van ons gewoon een kwestie van goed vol zitten ofzo :-)

3 jaar geleden

Hier ook nog vaan ergens tussen 23 en 1 en tussen 3 en 5. Soms zelfs 3x. Ik geef nog bv en heb een slechte eter. Zonder die nachtvoedingen zou ze afvallen, dus we doen het er maar mee.

3 jaar geleden

Wij hebben het heel langzaam afgebouwd en merken nu dat hij veel rustiger en beter slaapt, en ook voor het eerst in 14 doorslaapt. We begonnen met een schepje minder voeding, maar evenveel water, dus bijv 3 schepjes met 120 water, daarna 2 schepjes met 90 water. Toen zijn we overgestapt op kruidenthee (rooibos of kamille). Dat vond hij steeds goed, 1x werd hij boos en kreeg hij alsnog 3+120. Maar steeds vaker kwam hij niet meer snachts en zo wel dan krijg hij een beetje thee. En sinds 2 weken (zijn 5 weken geleden begonnen) slaapt hij door 😍 en ik heb het gevoel dat hij zonder nachtvoeding veel beter slaapt. Om 19 uur krijgt hij een flesje van 4 + 150 en in de ochtend 3+90 ( en voor z’n middag slaapje) dus 3 flesjes per dag nog en dat gaat heel goed. Volgen ook Rapley/Kleintjes. Miss heb je hier wat aan! Ik denk dat het belangrijkste is dat je even een nacht of 3/4 accepteert dat het lastig is, maar door nu steeds toe te geven creëer je een gewoonte die voorlopig in stand blijft denk ik

3 jaar geleden

Onze dochter kwam ook steeds nog voor nachtvoedingen. Zelf had ik het idee bij haar dat het ook meer een gewoonte was geworden dat als ze wakker werd een fles kreeg. Wij hebben de fles steeds meer aangelengd met water, zodat deze iets minder lekker en dus iets minder aantrekkelijk werd. Ze is nu helemaal van de nachtvoedingen af. Zou zelf eerst proberen helemaal de nacht eraf voordat je de droomvoeding stopt.

3 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 14 maanden.. 1 maand lang ging t super goed en sliep hij door.. opeens is ie snachts 2x wakker 😥 en dan drinkt hij ook echt weer goed.... denk dat t gewoon met een sprong te maken heeft want qua eten is er niet veel veranderd... maar wat baal ik als ik weer uit bed kruip om hm een fles te geven

3 jaar geleden

Hi, heel herkenbaar. Wij hadden dat ook tot 11 maanden. Hebben toen consult ingeboekt met slaapcoach omdat we er maar niet vanaf kwamen. Ik wilde ook die 23u voeding er niet afhalen uit angst dat hij alleen maar vaker kwam ‘s nachts maar zij adviseerden die er af te halen omdat hij dan z’n diepe slaap pakt tussen 19 en 1u en dan de fles in de nacht wat eerder is (waardoor als je die afbouwt met steeds 30cc per week of halve week) hij makkelijker weer in slaap valt omdat ie nog moe genoeg is (na half 4 ‘s nachts is dat toch minder). Bij ons bleek dat verbazingwekkend niet eens nodig, want ineens sliep hij na een week helemaal door van 7 tot 7. Puur doordat we die van 23u eraf haalden en ineens snapte hij het. Wij hebben ook grote eter die naast veel vast voedsel overdag ook nog best wat flessen krijgt, maar vind dat al lang prima omdat hij er niet minder om eet en al lang blij ben dat hij ‘s nachts eindelijk doorslaapt. Zijn nu het langere tijd stabiel gaat wel de flessen overdag langzaam aan het afbouwen, maar dat is fijnere manier dan dat ‘s nachts te doen. Misschien werkt dit voor jullie ook..? Succes!