19 Reacties
4 jaar geleden
Ik had 1 maal een spoed keizersnede en 1 maal een geplande. Het gaat er helemaal rustiger aan toe. Je bent meer op je gemak. Ik kreeg mijn datum wel maar 2 weken op voorhand en je gaat je valies nog eens door maar voor de rest heb ik het enkel positief ervaren.
4 jaar geleden
Ik vraag mij ook af, wat als het toch spontaan begint? Ivm een allergie, mag ik niet natuurlijk bevallen. Ik heb over 4 weken weer controle en dan ga ik alvast eea vragen, beetje geruststelling en kan ik mij wellicht echt focussen op alleen een ks.
4 jaar geleden
Wij hebben bij de eerste ook een spoed keizersnede gehad dat brengt veel stress mee en veel tranen, nu verwachten wij een tweeling onze wens is als ze niet.bij 37 weken zijn gekomen dan doen we een keizersnede dit is een bewuste keuze onze eerste zoon is niet heel fijn geboren had in het vruchtwater gepoept en heeft hier 12u lang in gelegen en ze in het zkh hier niet opgelet hebben waardoor een slechte start, dan is je keuze wel snel gemaakt
4 jaar geleden
Ik heb 3 keizersnede s gehad en dit word mijn vierde ben 20weken zwanger
Keizersnede is je baby is er binnen Max 30minuten
En als de verdoving langzaam verdwijnt begint je pijn te krijgen bij mij was dat na 1 week helemaal pijnloos
En... je mag niks zwaars tillen..
4 jaar geleden
De eerste keer een spoedkeizersnede. Tweede was een geplande en nu de derde wordt ook een geplande keizersnede.
Ik vond het fijn om te weten hoe wat en wanneer.
Ook de sfeer op de OK was een stuk meer ontspannen en ik maakte alles veel bewuster mee.
Ik was ook veel sneller weer op de been bij de geplande keizersnede. De volgende ochtend stond ik alweer zelf te douchen.
4 jaar geleden
@lebelle
Hier bewuste keuze voor keizersnede ik heb een afwijking in mijn baarmoeder deze is in jip en janneke taal hartvormige en kon onze kleine meid dus niet meer draaien ook niet met een versie. En toen zijn ze er dus ook achtergekomen dat mijn baarmoeder in een hart loopt dus de vraag bijdeze is gaat het nu wel al eerder draaien kan het uberhaupt nog en gaat het dn wel indalen.. in theorie kan het wel namelijk maar zelf hebben wij hier onze twijfels over of dit voor mij ook geldt dus bij de groei echo’s ( dt kan namelijk ook een reden zijn waarom onze dochter klein was ) Gaan ze straks kijken wat deze baby gaat doen.
4 jaar geleden
Reactie op Lebelle
Zijn er dan die gekozen hebben voor een geplande keizersnede? Of om een bep ...
De eerste was spoed. Ik was 6 maanden na m'n keizersnede zwanger van nummer 2. Doordat ik voor mijn eerste keizersnede veel buikoperaties gehad heb (hele gecompliceerde blindedarmontsteking gehad) en omdat die spoed keizersnede gecompliceerd was met een blaasruptuur, mocht ik niet meer kiezen.
Nu nummer 3 mag ik helemaal niet meer kiezen. Na 1 keizersnede mag je meestal nog "normaal" bevallen. Maar na 2 keizersnedes mag je niet meer kiezen.
4 jaar geleden
Mijn dochter is geboren met een gepland keizersnede. Zij lag in stuit en durfde een natuurlijke bevalling niet aan.
Mijn ervaring is goed. Kon mee kijken en na de check is ze meteen bij me gelegd en niet meer weggehaald. De borstvoeding is nooit op gang gekomen, maar gelukkig is er flesvoeding.
En vond de duidelijkheid ook wel fijn. Huis gepoetst, alles stond klaar, koelkast vol met boodschappen.
Het herstel is pittig. Zeker de eerste dagen heb ik veel pijn gehad. Veel in bed gelegen en kon haar dus ook de eerste week amper verzorgen. In het ziekenhuis zorgden ze er voor dat ik zoveel mogelijk kon mee kijken. Ook de kraamhulp was top en heb alles wel kunnen zien. Na 1,5 week kon ik al weer een hoop!
Al met al is de ervaring goed. Ook op de OK ging een ontspannend sfeer.
4 jaar geleden
Reactie op Lebelle
Zijn er dan die gekozen hebben voor een geplande keizersnede? Of om een bep ...
Ik had eerst een spoed, waar ik absoluut niet negatief op neer kijk en krijg nu een geplande ivm een allergie en waar ze niet weten waar het door komt. Ik mag niet meer natuurlijk bevallen
4 jaar geleden
Reactie op Moeke89
Hoe was de herstelperiode bij jullie met een (geplande) keizersnede? Je lee ...
Ik kon na de geplande de dag erna alweer zelf douchen enzo.. toen ik make up op probeerde te doen werd ik wel beetje bleek en kreeg ik neiging flauw te vallen. Was net teveel denk ik.
In en uit bed komen is beetje pijnlijk. Maar als ik eenmaal stond kon ik bijna alles met de baby. Ben zelfs na 2 dagen naar huis gegaan omdat ik al kindje thuis had die pas 14 maanden was toen.
4 jaar geleden
Ik krijg in oktober mijn 4e geplande keizersnede (morgen gesprek ook met de gynaecoloog die het doet ) maar de eerste 2 waren spoed omdat beide tijdens het inhalen vast zaten en ze waren flink en groot , de 3e was een geplande keizersnede en dit was een gentel sectio, ik heb dit dus ook als heel fijn en goed ervaren los van het fijt dat ik super super bang was , ik ben wel heel goed verzorgd door het OK team met veel warmte dus dat was fijn en nu krijg ik de 4e keizersnede gepland vind het vooral weer spannend maar deels weet ik ook wat er gaat komen maar ik vind een geplande keizersnede veel fijner als de spoed want voor al de eerste 2 hadden veel impact gehad op me lijf van de 3e geplande keizersnede ben ik veel beter en sneller hersteld want naar 2 weken deed ik alles weer zelf 😊😊 maar elke vrouw en elk lijf is uiteraard anders ♡♡